Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 2. 2017 18:11 − 13656× − 30

Citroen musí řešit problémy s chováním C3

Citroen racing nezažívá zrovna povedený start do sezóny, protože se po dvou soutěžích krčí až na posledním místě hodnocení týmů.

Tým Citroen racing ve své úspěšné historii zažil již mnoho povedenějších začátků sezóny. Například taková C4 WRC brala hned při premiéře double, v roce 2003 Xsary obsadily dokonce celé pódium v Monaku. Letos je však situace dosti odlišná, když jednička týmu Kris Meeke v obou soutěžích havaroval a nejlepší umístění sbírá Craig Breen, který byl dvakrát pátý, avšak ke škodě týmu měl při Rallye Monte Carlo k dispozici starou DS3 a nemohl tedy brát body do hodnocení značek. Jak dnes navíc píše Martin Holmes, Citroen má větší problém, než slabé bodové zisky, protože jezdci si stěžují na nepředvídatelné chování zadní části nové C3 WRC.

To ostatně v sobotu při Švédské rally říkali i sami jezdci. "Měl jsem z toho divný pocit, ve zkoušce jsem se trápil hned od první zatáčky," popisoval Kris Meeke RZ14, kde v příkopě nechal 8 minut a všechny na šance na slušný výsledek. "Hned v první zatáčce, která byla nahoru do kopce, jsem měl velkou krizovku. Měl jsem problémy udržet zadek auta ve stopě a uvědomoval jsem si to. Snažil jsem se si prostě pohlídat umístění, které jsem do té doby držel a nevyvést nic pitomého. No ale v mírné pravé zatáčce přes horizont se zadek auta dostal ze stopy, jel jsem kolmo ke směru cesty na příjezdu do následující levé zatáčky, kterou jsem nedokázal projet," dodává Kris Meeke.

Problémy s chováním vozu pokračovaly i v neděli, kdy se však o nich už Kris Meeke nechtěl s médii bavit. A slova svého týmového kolegy pokračuje i Craig Breen, který nevhodně se chovající C3 WRC dokázal dostat až do cíle a připsat si body za pátou příčku absolutně. "Obtížně se mi daří získat nějaký pocit ze zadku auta. Nedokážu držet stopu a to mě přineslo dost strašidelných momentů. V některých rychlostkách to není tak hrozné a dokážu se s tím vyrovnat, ale jinde vás to nachytá úplně z ničeho nic," dodává k C3 Craig Breen.

Komentářů celkem: 30
14. 2. 2017 09:43
0 0
Nechci delat rozumnyho, ale je to prvni auto v Citroenu ktere "nedelal" PAN KRÁL. Jak vidno, chybi jim porad a mozna i vic a vic. Auto bych nerekl ze bude marny, ale jejich sestava nebyla favorizovana na tyto souteze. Snad se vzchopi. Ano, idealni scenar je zavolat na dva tydny Seba aby jim rekl kde je zakopanej pes a pak zavolat Mikešovi aby s tim neco zajel smajlík porad verim, ze ted jim to uz pojede krasne. Breen mozna kryje partaka, ale vzpomente nebo se podivejte na jeho WOW ohlasy po prvnich RZtach Svedske rally, kdy mel orgasmus jak je auto bajecny a skvely! A ted se musi krotit smajlík prinejmensim zvlastni... Porad doufam, ale ze se brzy vrati do boju o TOP pricky... smajlík
14. 2. 2017 11:27
0 0
Původně napsal vaca.p
Tady je to jeden inženýr vedle druhého .....
Přesně to samé napadá mě, když tady čtu ty příspěvky smajlík
14. 2. 2017 12:22 Upraveno 12:23
0 0
A co tím jako myslíš? Že ty jsi nejchytřejší a my blbci? Hele, tady je to diskuze o rally, pokud tě to nebaví zajdi třeba na nějaké jiné stránky a nech si přihlouplé narážky a ponižování druhých třeba na doma, ok? Platí pro oba "inženýry"
14. 2. 2017 17:00
0 0
koukal jsem na WRC+ na onboardy, byl pěkně vzteklej a jednou tam dokonce padlo jak ho už nebaví řídit tohle auto, no bude to ještě zajímavý
15. 2. 2017 13:38
0 0
Původně napsal SolbergC4
koukal jsem na WRC+ na onboardy, byl pěkně vzteklej a jednou tam dokonce padlo jak ho už nebaví řídit tohle auto, no bude to ještě zajímavý


To píšeš o Meekovi? No..., jestli tam padly i podobné věty, tak to jsem na ty citrony obecně hodně zvědavý smajlík
15. 2. 2017 18:26
0 0
Původně napsal mirusv


To píšeš o Meekovi? No..., jestli tam padly i podobné věty, tak to jsem na ty citrony obecně hodně zvědavý

Ano koukal jsem se speciálně na to co v highlightech vypípávali, jednou tam dokonce zaznělo I don´t enjoy driving this piece, tzn. nebaví mě řídit tuto plečku, a po těch hodinách na předposlední RZ řval hodně a stěžoval si Paulovi a on řekl, já vím ale teď už to dojeďme v klidu
MPI
15. 2. 2017 20:13
0 0
Na druhou stranu - Kris v tom autě sedí od samého začátku, stavělo se to ,,jemu na míru", takže nadávat může tak leda sám sobě....
16. 2. 2017 09:59
0 0
Já bych nebyl tak zbrklý v závěrech. Jsou odjeté dvě rally. V obou Meeke chyboval a připravil se o lepší výsledek, to je třeba říct na rovinu. Na kolik jsou chyby pouze jezdecké nebo způsobené nějakou specifickou vlastností nového vozu je otázkou.
Ano Kris v tom sedí od začátku, ale celou dobu se testovalo na asfaltu nebo šotolině. Sníh podle mě jen teď před závodem a to už je po homologaci. Pokud jel bez problémů tak to byly časy nejhůře do šestého místa a v celkovém pořadí to se pohyboval tamtéž.
Oži by také neměl být spokojený z výkonem ve Švédsku a tam to bude taky asi autem.
A jsem zvědavý jak na tom budou Toyoty s motorem ze správných materiálů.
16. 2. 2017 11:17
0 0
Co myslíš motory ze správných materiálů?
16. 2. 2017 11:53
0 0
Toyota měla problémy s nesouladem některých věcí vůči homologaci - uchycení tlumiče (to musleo být vyřešeno už ve Švédsku) a pak s materiálem ventillů motoru (v Mexiku musí být vyřešeno)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!