Citroen musí řešit problémy s chováním C3
Tým Citroen racing ve své úspěšné historii zažil již mnoho povedenějších začátků sezóny. Například taková C4 WRC brala hned při premiéře double, v roce 2003 Xsary obsadily dokonce celé pódium v Monaku. Letos je však situace dosti odlišná, když jednička týmu Kris Meeke v obou soutěžích havaroval a nejlepší umístění sbírá Craig Breen, který byl dvakrát pátý, avšak ke škodě týmu měl při Rallye Monte Carlo k dispozici starou DS3 a nemohl tedy brát body do hodnocení značek. Jak dnes navíc píše Martin Holmes, Citroen má větší problém, než slabé bodové zisky, protože jezdci si stěžují na nepředvídatelné chování zadní části nové C3 WRC.
To ostatně v sobotu při Švédské rally říkali i sami jezdci. "Měl jsem z toho divný pocit, ve zkoušce jsem se trápil hned od první zatáčky," popisoval Kris Meeke RZ14, kde v příkopě nechal 8 minut a všechny na šance na slušný výsledek. "Hned v první zatáčce, která byla nahoru do kopce, jsem měl velkou krizovku. Měl jsem problémy udržet zadek auta ve stopě a uvědomoval jsem si to. Snažil jsem se si prostě pohlídat umístění, které jsem do té doby držel a nevyvést nic pitomého. No ale v mírné pravé zatáčce přes horizont se zadek auta dostal ze stopy, jel jsem kolmo ke směru cesty na příjezdu do následující levé zatáčky, kterou jsem nedokázal projet," dodává Kris Meeke.
Problémy s chováním vozu pokračovaly i v neděli, kdy se však o nich už Kris Meeke nechtěl s médii bavit. A slova svého týmového kolegy pokračuje i Craig Breen, který nevhodně se chovající C3 WRC dokázal dostat až do cíle a připsat si body za pátou příčku absolutně. "Obtížně se mi daří získat nějaký pocit ze zadku auta. Nedokážu držet stopu a to mě přineslo dost strašidelných momentů. V některých rychlostkách to není tak hrozné a dokážu se s tím vyrovnat, ale jinde vás to nachytá úplně z ničeho nic," dodává k C3 Craig Breen.
Tady je to jeden inženýr vedle druhého .....
koukal jsem na WRC+ na onboardy, byl pěkně vzteklej a jednou tam dokonce padlo jak ho už nebaví řídit tohle auto, no bude to ještě zajímavý
To píšeš o Meekovi? No..., jestli tam padly i podobné věty, tak to jsem na ty citrony obecně hodně zvědavý
To píšeš o Meekovi? No..., jestli tam padly i podobné věty, tak to jsem na ty citrony obecně hodně zvědavý
Ano koukal jsem se speciálně na to co v highlightech vypípávali, jednou tam dokonce zaznělo I don´t enjoy driving this piece, tzn. nebaví mě řídit tuto plečku, a po těch hodinách na předposlední RZ řval hodně a stěžoval si Paulovi a on řekl, já vím ale teď už to dojeďme v klidu
Ano Kris v tom sedí od začátku, ale celou dobu se testovalo na asfaltu nebo šotolině. Sníh podle mě jen teď před závodem a to už je po homologaci. Pokud jel bez problémů tak to byly časy nejhůře do šestého místa a v celkovém pořadí to se pohyboval tamtéž.
Oži by také neměl být spokojený z výkonem ve Švédsku a tam to bude taky asi autem.
A jsem zvědavý jak na tom budou Toyoty s motorem ze správných materiálů.