16. 2. 2017 18:53 − 9556× − 17

Shakedown na odstřel

Další skvělé nápady z dílny FIA jsou na světě, bavit se ale rozhodně nebudete.

Poslední dobou už to začalo vypadat, že ve FIA konečně opustili svou oblíbenou činnost v předhánění se, kdo vymyslí největší kravinu roku. Teď se ale očividně vše začíná vracet do starých kolejí a tato interní soutěž se dostává zpátky na scénu. Všechno rozpoutaly události na nedávné švédské rally, konkrétně průběh shakedownu. Na jednu stranu mají prioritní jezdci povinnost jeho trať odjet alespoň třikrát, na druhou stranu však musí použít gumy, které by jinak mohli pošetřit na ostrou rally. Třeba Sebastien Ogier se rozhodnul ve Švédsku své obutí šetřit a podle vlastních slov vyvinul na shakedownu rychlost jako při ranní jízdě do pekárny. Logicky uvažující člověk by situaci vyřešil jednoduše, přiřazením bonusového množství gum na absolvování shakedownu. V Paříži ale na logiku člověk narazí jen stěží a direktor rallysportu Jarmo Mahonen tvrdě odsoudil jakoukoliv možnost změnit pravidla pro shakedown v průběhu rozjeté sezóny. Těžko si myslet, že by pár gum navíc tovární stáje finančně zruinovalo. Nebo se tu snad projevila jakási pokroucená ekologická myšlenka ve stylu EU?

I na šotolinových soutěžích budou muset posádky kalkulovat se svým obutím a tak se dá očekávat, že se pravidelně budeme setkávat s prapodivnými výkony v průběhu testovací zkoušky. A bude ještě hůř. Ve FIA do budoucna totiž s shakedownem coby tradiční součásti podniků vůbec nepočítají. Podle Mahonena mají týmy dostatek testovacích dnů na nastavení svých vozů a shakedown vlastně vůbec nepotřebují. To, že se jedná o tradiční a u diváků velmi oblíbenou kratochvíli, samozřejmě v Mezinárodní federaci nikoho nezajímá. Jelikož o zařazení do kolotoče MS projevilo zájem několik mimoevropských států, FIA už se třese na jejich připsání do kalendáře. Ten ale není nafukovací a tak si choré mozky pohrávají s fantaskní myšlenkou zkrátit a tím zlevnit evropské podniky. Ty by se měly odehrávat v jakémsi zkráceném formátu a jednou z prvních obětí harmonogramu bude očividně právě shakedown. Sami si můžete odpovědět na otázku, zda se divákům bude chtít jet přes půl Evropy na den a půl trvající rally, navíc bez shakedownu.

Komentářů celkem: 17
16. 2. 2017 20:07
0 0
To je teda banda kreténůsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
16. 2. 2017 20:10
0 0
Fakt vylizanci nechci byt vulgarni. Divak az na poslednim miste. smajlík
16. 2. 2017 20:18
0 0
Ale je zajímají jen prašule od pořadatelů nějací diváci jsou jim u pr..le.
16. 2. 2017 20:37
0 0
Dneska se nechci rozčilovat! Fakt ne! smajlík DEMENTI smajlík
16. 2. 2017 20:50
0 0
Takze sprintrallye uz i v MS.
smajlíksmajlík
16. 2. 2017 20:51
0 0
Na odstřel je tak akorát celá FIA a to hezky dlouho.Tomu se nedá ani smát už.
16. 2. 2017 20:51
0 0
Položme si jinou otázku, stojí o shake posádky a týmy? Kolik posádek by ho jelo kdyby nebyl povinný?
16. 2. 2017 21:08
0 0
Myslim ze tovarni tymy by ho jely urcite vsichni kdyby byla ta moznost jet na jinych gumach nez na tech stejnych co na prvni RZ.
To ze tymy testuji v miste konani souteze neznamena ze se podminky na trati nemuzou zmenit tesne pred startem, treba kvuli povetrnostnim podminkam a proto by urcite tymy co pomysleji na podium v dane soutezi meli shake vyuzit na posledni upravy v nastaveni vozu.
16. 2. 2017 21:34
0 0
Původně napsal vaca.p
Položme si jinou otázku, stojí o shake posádky a týmy? Kolik posádek by ho jelo kdyby nebyl povinný?


Samozřejmě že továrna co najezdí před závodem několik dní o shake stát nemusí ale pro mnoho jezdcu nižších kategorií je to první a poslední šance vyzkoušet auto před závodem. Nebyt toho absolutně hloupého pravidla ohledně pneumatik, tak shakedown pořádně využije minimalně jednou každá posádka.
16. 2. 2017 21:53
0 0
kde jsou ty časy kdy měl třeba Henning Solberg 7 průjezdů, nebo Paddon 6 smajlík jo vlastně, loni, tehdy byl svět ještě v pořádku smajlík
17. 2. 2017 08:59
0 0
Je možné sehnat na Mahonena e-mail? Že bychom mu hromadně napsali (v AJ) . Ale ve vší úctě. Nechci tam vidět žádná plevelná slovní spojení jako "bloody bastard" nebo "Are you insane You idiot? "
17. 2. 2017 09:59
0 0
liposh, prej že má mail rallykiller@fia.com smajlík
17. 2. 2017 11:14
0 0
liposh: tos mi ale pěkně ořezal zásobu mých použitelných slov a spojení v angličtině smajlík
Fox
17. 2. 2017 22:51
0 0
Konečně se to provalilo - největší nepřítel motorsportu je FIA.
18. 2. 2017 16:51
0 0
A není to už stará skutečnost?
18. 2. 2017 20:45
0 0
u nás taky plno posádek nemá o shakedown zájem .Skoro každý má auto připravený z domova a ještě někde jim za to platit , že se tam svezu .Stačí ta šaškárna s auty před závodama na rampě pro lidi .Špička at si tam jede a ostatním at jim dají výběr a ne jako někde povinně . Někomu to nevadí , nekdo nadává že je to na zkurv... vozu popojížděním atd. a přijde raději pěšky , někdo má ještě jiný povinnosti smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!