Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
24. 2. 2017 18:54 − 9327× − 22

Jarmo Mahonen by chtěl satelitní týmy jak v MotoGP

Tovární týmy jsou hlavními hybateli dění v nejvyšším levelu rallysportu, ale Jarmo Mahonen má plány na změnu.

Podle aktuálních pravidel hrají v nejvyšší lize MS, tedy mezi týmy se speciály WRC, hlavní a de facto jediné housle tovární týmy, protože podmínkou pro homologaci nových speciálů je podmínka jejich nasazení výrobci. Avšak nečekaný odchod Volkswagenu na sklonku loňské sezóny a neúspěšné snahy o homologaci Pola GTi WRC na výjimku vedly k tomu, že se ve FIA zaměří na studium jiných modelů organizace šampionátu a inspiraci chtějí čerpat z MotoGP. Nejvyšší činovník pro rally u FIA Jarmo Mahonen svou představu pro server autosport.con popisuje slovy, že by chtěl větší význam přidat nezávislým týmům a z toho hlediska se mu jako dobré řešení jeví model satelitních týmů z motocyklového světového šampionátu. Tam některé tovární týmy pronajímají motorky nezávislým týmům a ty tak mají snazší vstup do šampionátu, když mají techniku zajištěnu.


Foto: facebook Martin Prokop Official

Již dva nebo tři roky se bavíme o tom, že je potřeba se posunout směrem ke konceptu šampionátu pro týmy, kde je ale také místo pro výrobce. Teď se to dostane na pořad dne a budeme analyzovat, co můžeme udělat počínaje příští sezónou," říká Jarmo Mahonen a pokračuje, "musíme se podívat na systém v jiných disciplínách, například v MotoGP, kde startují týmy, ale své místo mají přímo i výrobci. S nimi bychom neměli přetrhávat vazby, protože rally je jedinou disciplínou, kde jsou výrobci skutečně zastoupeni. Ale nadešel čas na modernizaci."

S trochou nadhledu lze říct, že FIA jde ústy Jarmo Mahonena proti tomu, co zavedla před letošní sezónou, kdy musí být nová WRC přihlašována jen týmy se statutem výrobce, aby se zajistilo, že do nových a silnějších speciálů usednou jen dostatečně schopní jezdci. No ale realita je vždy někde jinde a to ukázal M-Sport, který už zvládl prodat první Fiestu do soukromých rukou do týmu Onebet Jipocar WRT, kde vůz jel s Madsem Ostbergem za volantem polepený týmovými sponzory a jediným pojítkem s M-Sportem bylo jméno britského týmu na přihlášce. V Mexiku se přidá další podobný jezdec, když na nejnovější evoluci Fiesty přezbrojí Lorenzo Bertelli. Nabízí se tedy otázka, nebude FIA jako onen král z Pyšné princezny a neodvolá co slíbila a slíbí, co odvolala… To asi ukáže až průběh roku.

Komentářů celkem: 22
Fox
1. 3. 2017 21:4121
0 0
Původně napsal pelikan
Jde řešit i to, aby VW, Citron a korejec prodali auto dál. Prostě by třeba museli. Nějak tak to měli v americe v závodech formulí Cart. Možná se to tehdy týkalo motorů, ale třeba tam byla podmínka, že pokud dojde k vývoji na motoru tak tu evol...

Co se motorsportu týče, můžeme amíkům jen závidět.
A to z jednoduchého důvodu - jim je nějaká FIA u zadele, dlouhá léta jim stačí místo nějaké nabubřelé "celosvětové" organizace používat zdravý rozum a zásadu "co funguje, to neměň"...
1. 3. 2017 22:1922
0 0
Původně napsal Fox

Co se motorsportu týče, můžeme amíkům jen závidět.
A to z jednoduchého důvodu - jim je nějaká FIA u zadele, dlouhá léta jim stačí místo nějaké nabubřelé "celosvětové" organizace používat zdravý rozum a zásadu "co fu...


Přesně tak smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!