Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 2. 2017 15:42 − 5606× − 0

Týmoví šéfové očekávají boj o tituly až do konce

Poslední roky jsme si ve světovém šampionátu zvykli, že je jen otázkou času, než jezdec se jménem Sébastien získá titul…

Sice máme teprve začátek sezóny a odjety dva podniky, ale i z toho mála by se dalo usuzovat na to, že letos nás čeká nezvykle napínavá sezóna a v závěru se bude počítat každý bod. Po jednom vítězství zatím mají M-Sport a Toyota, jezdeckými chybami se o velmi kvalitní výsledky připravil jak v Monaku, tak ve Švédsku Thierry Neuville s Hyundaiem. Toto trio vypadá velmi vyrovnaně a jediným, kdo zatím příliš neoslňuje je Citroen, na jehož kontě je pouhá jedna vyhraná zkouška a 26 značkových bodů .Z tohoto rozložení sil vycházejí při svých odhadech dalšího průběhu sezóny týmoví šéfové, kteří očekávají, že nás letos čeká jeden z nejvíce vyrovnaných roků za poslední téměř dvě dekády.

Vždyť se stačí ohlédnout zpět, posledních 13 let šampionátu ve větší či menší míře dominoval jezdec s křestním jménem Sébastien a ať už šlo o Loeba s Citroenem nebo Ogiera s Volkswagenem, pokaždé udávali tempo. Za vyrovnanějšími souboji se potřeba se podívat do historie do "doby před Sebovské", kdy okolo přelomu milénia byly ve zlaté době WRC na startovním roštu vyrovnané týmy Fordu, Subaru, Peugeotu či Citroenu a Mitsubishi, kdy všichni měli šanci na vítězství a třeba v roce 2001 se rozhodovalo až na poslední rally sezóny Network Q Rally of Great Britain, kde se legendární Colin McRae připravil havárií z prvního místa o titul ve prospěch krajana Richarda Burnse.

Teď to však vypadá na návrat podobných časů, protože například šéf M-Sportu Malcolm Wilson letošek vidí jako nejvyrovnanější za celou svou kariéru týmového šéfa. "Když vezmeme letošní nové pravidla, tak je neuvěřitelné, jak si jsou týmy vyrovnané. Všechny čtyři týmy jsou si strašně blízko. Určitě lze prohlásit, že nás letos čeká neuvěřitelně vzrušující sezóna," nechal se pro britský Autosport slyšet šéf cumbrijského týmu.

S Wilsonovými slovy souhlasí i šéf nováčka v letošním MS a vítěze Švédské rally Toyoty Tommi Mäkinen: "Auto jsou strašně vyrovnaná. To je velmi dobrý stav pro šampionát, podobnou úroveň soupeření potřebujeme. Co může být zajímavější než letošní počet jezdců s různými auty bojujícími o vítězství?" A i když se zatím drží až na třetí příčce, flintu do žitu rozhodně nehází Hyundai, kde tempo i20 WRC Thierry Neuville dostatečně prokázal. "Dlužíme soupeřům odvetu a jsme připraveni na ní začít od příští soutěže pracovat. V mezičase je vhodný čas pro to, aby použil rčení: nezáleží, jak hluboko padnete, ale jak vysoko se ze dna dokážete odrazit zpět."

Jak už bylo zmíněno výše, jediným týmem, který paběrkuje a výrazně zaostává za očekáváními je nejúspěšnější tým posledních dvou dekád Citroen, který se s C3 WRC zatím ještě hledá, o čemž svědčí jen jedna vyhraná RZ zásluhou Stéphana Lefebvra z monacké rally. Ale Malcolm Wilson Francouze rozhodně nepodceňuje: "Je fér říct, že všichni čekali, že Citroen bude mezi nejlepšími nebo rovnou nejlepší. Vzali si rok mimo šampionát, aby se věnovali vývoji auta. Ale poslouchejte, oni budou zpět. O tom nepochybujte," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!