9. 9. 2007 17:11 − 2864× − 10

Böttcher Rally Vyškov 2007 – komentář

Prostřední ze třech českých mistrovství uzavřelo na tratích v okolí Vyškova svou druhou třetinu.

Prostřední ze třech českých mistrovství uzavřelo svou druhou třetinu. Stalo se tak na tratích v okolí Vyškova, které se letos vzhledem k panujícím povětrnostním podmínkám staly ještě o něco náročnějšími. Trať byla v převážné většině vedena po asfaltových komunikacích, nicméně doplňkové šotolinové pasáže ještě před startem přichystaly organizátorům svým rozblácením potíže. U rychlostní zkoušky Vážanská musely být nastalé problémy vyřešeny zkrácením tratě o 3 kilometry. Zbylých 122 kilometrů bylo zcela způsobilých soutěžení a na jezdce tam čekala spousta náročných míst s vytahaným blátem.

Šampionát kratších dvoudenních soutěží se nese ve znamení duelu dvou vozů Škoda Octavia WRC, jejichž piloti si to spolu pravidelně v těsných bojích rozdávají o vítězství. Předešlá rally v Pelhřimově nakonec skončila přeci jen jinak než se předpokládalo. Na vině byly technické potíže obou hlavních protagonistů, které tak daly šanci poprat se o absolutní triumf nejlepším pilotům produkčních aut. Štafetu účastníků dvojboje o vítězství se tedy ujali Josef Semerád a pozdější vítěz Karel Trojan (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).

Tentokrát se vše vrátilo do starých kolejí, když nejlepší začátek zaznamenal Leoš Flídr. A to i přesto, že do soutěže odstartoval bez pořádné přípravy, když jej v testování zradil diferenciál. Během páteční etapy jej technika také nenechala zcela klidným, neboť se porouchal interkom. I přes tuto drobnost pro sebe Flídr rozhodl dvě ze čtyř zkoušek a ujal se na konci pátku vedení o půl minuty.

Třetím nejrychlejším časem odstartoval Karel Trněný, nicméně následná chyba, jejímž následkem byl defekt a ohnutá spojovačka, znamenala propad na šestou pozici. Ve dvou nočních testech pilot Octavie jednou triumfoval a prodral se na druhou příčku. V sobotu hned z rána zaútočil a na prvním testu ze své ztráty zhruba třetinu umazal. Další dvě zkoušky sekce se však více vydařily Flídrovi stěžujícímu si na přehuštěné gumy. Po RZ 7 se odstup vedoucí dvojice srovnal na 26,4 sekundy.

Do druhé sobotní sekce vstoupil znovu nejlépe Trněný a na druhém průjezdu RZ Litenčická Flídrovi opětovně naložil skoro deset sekund. Tentokrát k tomu přidal ještě triumf v RZ 9, ale následná chyba, kdy po nedobrždění musel couvat, vrátila odstup zpět přes dvacet sekund. Ani v poslední sekci se již nic nezměnilo. Druhý muž pořadí znovu opanoval úvodní test, aby následně lehce zaostal a do cíle nakonec dorazil jako druhý. Flídr se tak mohl radovat nejen z druhého letošního vítězství, ale hlavně z navýšení svého náskoku na rivala v průběžném hodnocení šampionátu.

Ve skupině N odstartoval nejlépe Josef Semerád a v první sekci si užíval uklouzaných tratí, které dokonale sedí jeho jízdnímu stylu. V druhé sekci se po nepříliš vhodné volbě gum nevyvaroval krizovce. Ta se naštěstí obešla bez následků a vedoucí pilot „enek“ si připsal ještě třetí nejlepší čas, čímž si udržel své vedení ve skupině N. Na druhou příčku se v poslední páteční zkoušce přes Tomáše Arazima vrátil Jiří Volf, kterého pro tentokrát navigoval jeho jmenovec.

V sobotu na druhé zkoušce však cesta dvou Volfů za ziskem pódia skončila, když u jejich Mitsubishi Lancer EVO IX zradila spojka. Na stříbrný post za suverénního Semeráda se vyhoupl Arazim. Jeho minimální náskok sedmi desetin na třetího Milana Pantálka a 8,7 sekund na čtvrtého Zdeňka Vlčka ale dával tušit zajímavý souboj. Poslední jmenovaný navíc stahoval ztrátu z pátku a v první sobotní sekci se pak nevyhnul potížím na jedné šotolinové pasáži.

V osmé zkoušce zajel nejlépe právě plzeňský pilot a dotáhl se na Arazima na rozdíl 3,7 sekundy. Severočeský pilot však zde stříbrný post ve skupině N přepustil o pět desetinek Pantálkovi. O další test později již dokonal svůj posun pořadím vzhůru Vlček, když se dostal na druhou příčku. Z té naopak až na čtvrtou za Arazima spadl Pantálek. Stejné pořadí následně vydrželo až do předposledního testu, kde se dokázal moravský pilot Mitsubishi Lancer EVO VIII vrátit na pomyslnou „enkovou“ bednu. Pro Arazima to znamenalo jediné, zabrat naplno a v závěrečných sedmi kilometrech šestidesetinkový deficit smazat. To se však nestalo a pořadí Vlček – Pantálek – Arazim zůstalo zachováno.

Z triumfu ve skupině N se samozřejmě radoval nedostižný Semerád, který se v sobotu více soustředil na souboj o umístění na pódiu absolutní klasifikace, z něhož jej chtěl vystrnadit Jan Kopecký za volantem Škody Fabia Kit Car. Po první sekci hovořilo 15,9 sekundy ve prospěch pilota PV. Do závěrečných třech testů už nastupoval pilot Fabie s minimálním odstupem pěti sekund. Osychající trať jeho vozu s pohonem jediné nápravy vyhovovala kilometr od kilometru více a více, což dokázal úspěšný reprezentant naší země v MS přetavit ve finální postup na bednu.

Ve skupině A za sebou Kopecký nechal Josefa Petáka s Renaultem Clio Super 1600. Ve třídě A7 triumfoval Karel Pohner s Hondou Civic Type-R a v A5 Josef Sedláček se Škodou Fabia. Nyní se vraťme ke skupině N. Zde je jistě třeba ještě jmenovat několik smolařů z řad předních pilotů třídy N4. Již ve druhém testu zradila převodovka u Mitsubishi Lancer EVO VII Lumíra Firly, po sedmém testu se kvůli diferenciálu odporoučel Petr Poulík a v RZ 5 havaroval Vladimír Barvík (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). V malých „enkách“ a zároveň ve třídě N3, kde celou trať projely pouhé dvě posádky, se z prvního místa radoval Egon Smékal s Hondou Civic Type-R. O třídu níže byl nejrychlejší Martin Hudec s Hondou Civic VTi.

Mezi historiky vyřadil motor hned na začátku soutěže jednoho z hlavních favoritů Lubomíra Tenkla (Opel Kadett Coupe). Jeho týmový kolega Zdeněk Tichý měl jízdu také opepřenou technickými potíži, avšak cíle prvního dne se dočkal. V sobotu mu nezbylo než stahovat svou minutovou ztrátu z pátku. K vítězství mu nakonec chybělo několik kilometrů, když za vítězným Emilem Trinerem (Škoda 130 RS) zaostal o 11,3 sekundy.

Pořadí v cíli
1.Flídr Leoš / Ehl Bohumil Škoda Octavia WRC 1:07:30,7
2.Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Octavia WRC + 26,4
3.Kopecký Jan / Schovánek Filip Škoda Fabia Kit Car + 1:38,4
4.Semerád Josef / Ceplecha Bohuslav Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:40,7
5.Peták Josef / Joska Libor Renault Clio S1600 + 2:26,5
6.Vlček Zdeněk / Král Josef Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:40,2
7.Pantálek Milan / Novák Jaroslav Mitsubishi Lancer EVO VIII + 2:52,7
8.Arazim Tomáš / Olšaník Jan Mitsubishi Lancer EVO VII + 2:54,7
9.Hanák Jiří / Novák Petr Mitsubishi Lancer EVO IX + 5:09,4
10.Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII + 5:10,3
Komentářů celkem: 10
roi
9. 9. 2007 19:11
0 0
Musím říct, že souboj kopejdy ze semerádem - parádní
9. 9. 2007 19:29
0 0
Honza vsem ukazal jak se ma rally jezdit na to co predvadel na trati bylo krasne pokoukani
9. 9. 2007 21:09
0 0
Kopejda ten opravdu umí. Žádný potenciál, sbírání zkušeností, místo toho skvělý výsledek.
10. 9. 2007 08:11
0 0
Barvík nehavaroval,ale ve vysoké rychlosti trefil přebíhající neukázhněnou srnu,která mu poškodila chladič, vyteklá voda znamenala stop.
10. 9. 2007 09:12
0 0
Tommica: A co to je jiného než havárie??
10. 9. 2007 10:01
0 0
Jestli ta vyteklá voda byla z tý srnky, tak to byla moje březí švagrová.
10. 9. 2007 12:03
0 0
pejda: No, když se napíše havárie, tak to celkem automaticky směřuje k chybě jezdce. To ale srážka se srnkou fakt není...
10. 9. 2007 12:48
0 0
Nevím jak letos,ale loni tam jel Kopejda dobrou palbu a myslím,že letos to nebylo o nic slabší!!!!!!!!!!!!!
10. 9. 2007 16:22
0 0
Francios: mas pravdu, taky me to tak prislo, ale i tak to byla parada. Kdyz se divam na fotky tak moc lituji ze jsem nebyl na Orlovske RZ, spousta vytahaneho blata, jeste dneska kdyz jsem tam projizdel jsem mel co delat abych to tam ustal i kdyz uz bylo sucho.
VAZ
10. 9. 2007 18:07
0 0
Kopecký super výkon,ukázal že je dobře rozjetý a umí.Semerád dobrý,Vlček dobrý,Peták dobrý,prostě pěkné závody,jenom ty dvě WRC už mají nejlepší léta za sebou,přesto před nimi smekám udržet tuto techniku v chodu a to i přes velkou" přízeň" našich bafuňářů je heroický výkon.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!