Ve Švihově opět úřadoval Svoboda
Na šest sobotních, švihovských rychlostních zkoušek pořadatelé „přípravili“ mnohem lepší počasí než na ty kramolínské. Celý den se závodilo na suchém povrchu vyjma vlhkých úseků, které byly ráno schované v lesním porostu. Více než pětikilometrová vložka prověřila všechny, kteří přežili Kramolín, i ty, kteří se přihlásili pouze na sobotní etapu. Dohromady 77 posádek vyrazilo v sobotu po půl desáté vstříc novým zážitkům.
Nažhavená posádka Moravec – Kraml na Mazdě 323, kteří na jaře první průjezd vyhráli, si kilometr po startu na půl minuty „odskočila“ do pole. Mnohem nažhavenější byl „magor“ Tejkal na modré Škodě 110L, který si ustlal – již nadobro – nad 20metrovým strmým srázem! První zkoušku nedokončila ani trabantí dvojice Charousek – Jirák kvůli zadřenému motoru. Před koncem RZ2 havarovala posádka Pašek – Fencl, auto řádně poničila (kdo by se divil při nárazu na strom, potažmo sloup), ale díky ochrannému rámu vyvázli v pořádku.
První 3 RZ (Třebýcinka – Kamýk) zvládl nejrychleji rozjetý Svoboda, krok s ním dokázali držet Vrkoslav (+8 s) a Koutný (+13 s). Zajímavé souboje se začaly rodit i pod stupni vítězů – Tomášek ztrácel na Svobodu 20 vteřin, následuje Reitmeier (+25 s) a Šašek (+29 s). Nejrychlejší posádkou v kategorii historiků byla po polovině soutěže dvojice Hrubý – Štancl.
Obrácená varianta zkoušky přinesla rychlejší časy (nejrychlejší Vrkoslav – 3:01,7). Karta se začala obracet a Svobodovi na paty výrazně šlapali jak Koutný, tak především Vrkoslav. Právě on se ale chybkou před cílem posledního kola připravil o post nejcennější, a do cíle dorazil v čase řadícího jej až na třetí místo absolutně. Koutný dokázal stáhnout na Svobodu 5 vteřin, což ale na vítězství nestačilo. O čtvrté pozici se také rozhodovalo až na posledním testu – 4,5 sekundy k dobru posunuly Reitmeiera před Tomáška.
Vyrovnanost pole a souboje o každou desetinu vteřiny dokazují 3 posádky na konci první desítky – Řeřicha, Václavík a Beránek se seřadili za sebe v pouhé půl vteřině! Jiří Hrubý bezkonkurečně vyhrál historiky a i celkové 7. místo je pro něj úspěchem. Vítězství ve třídě z Kramolína obhájili Tomáš Ubl (Austin Mini Cooper – HA5), Ing. Miloš Kašpar (Austin Mini Cooper – HA4) a Myslíkové (Škoda 110R – HA3). I díky chybám Kopáčka jun. a Milana Lišky vyhrál kat. HA2 domácí Václav Hostaš. Agresivní jízdou předčil své soupeře Michal Kašpar v „bakelití“ třídě HA1. Vítězství v pravidelnosti ve Švihově vybojovali Šlajer – Dušek.
Zkoušky Kamýk – Třebýcinka již nepřinesly tolik krizových situací, za zmínku ovšem stojí druhá havárie v průběhu dvou dnů posádky Václav Kopáček jun. – Lubomír Mašek. Před posledním průjezdem jeli ve své třídě na bednu – v obci Kamýk na začátku RZ byli ale moc širocí ve dvou na sebe navazujících zatáčkách a do cesty se jim postavil strom. Stromy, jak známo, neuhýbají a tenhle navíc poslal neovladatelného Wartburga do protilehlé škarpy. U švihovského viaduktu skončilo v soutěžení vozidlo Škoda Rapid s posádkou Vrba – Bůcha.
Výsledky jednotlivých tříd:
Celkově: Svoboda Jiří – Adámek Pavel, Toyota Celica 2.0 GT Turbo
SA4: Svoboda Jiří – Adámek Pavel, Toyota Celica 2.0 GT Turbo
SA3: Reitmeier Tomáš – Reitmeierová Kateřina, Nissan Sunny
SA2: Vrkoslav Jiří – Pulc Vladimír, Škoda Favorit
SA1: Šašek Libor – Matuška Pavel, Škoda Felicia
H: Hrubý Jiří – Štancl Martin, BMW 2002 Ti
HA6: Hrubý Jiří – Štancl Martin, BMW 2002 Ti
HA5: Ubl Tomáš – Voráč Martin, Austin Mini Cooper
HA4: Kašpar Miloš Ing. – Bílek Jiří, Austin Mini Cooper
HA3: Myslík Vladimír – Myslík Jaroslav, Škoda 110R
HA2: Hostaš Václav – Bašta Pavel, Škoda 1000 MB
HA1: Kašpar Michal – Mariánek Jan, Trabant 601 S
P7: Šlajer Karel – Dušek Miroslav, Škoda 120S Rallye
Pořadatelský sbor v čele s Danem Krobem děkuje posádkám, divákům, sponzorům i občanům dotčených obcí za hladký průběh sobotního soutěžního dne. V další tiskové zprávě se budeme věnovat celkovým výsledkům Pošumavského poháru historic rallye 2007 a Volného Poháru 2007, který pokračuje na konci října Pongratz Rallye Kralovice – memoriál Martina Vodehnala.
PS: Milan Liška jel perfektně škoda těch hodin