23. 11. 2007 12:40 − 4981× − 14

eRZetka Beroun 2007 – komentář

Netradičně na neděli připravil Waltter Motorsport Rokycany rozloučení se sezonou pro amatérské závodníky.

Netradičně na neděli připravil Waltter Motorsport Rokycany rozloučení se sezonou pro amatérské závodníky. Pod názvem eRZetka Beroun se skrýval závod na zajímavé a technické trati, vedoucí z Berouna přes Zdejcinu do Stradonic. Pro posádky byly tradičně připraveny tři RZty každým směrem, v každé se vozy musely vyšplhat na hřeben do Zdejciny, kde bylo hlavní divácké místo a následně absolvovat sjezd do cíle. Dopoledne do Stradonic, odpoledne opačným směrem k Berounu.

Start první RZty byl v osm hodin, ale vzhledem k uzavření trati již po sedmé hodině si diváci museli do nevlídného a velmi mlhavého rána přivstat. Přivstal jsem si tak, abych ještě před příjezdem k trati obhlédl servisní zónu, která byla zřízena v areálu bývalých kasáren v blízkosti startu, respektive cíle jednotlivých rychlostních testů. Krátká procházka po probouzejícím se servisu slouží k obhlédnutí připravujících se posádek a vozů. Odhaduji, že na mety nejvyšší budou chtít útočit hlavně Svoboda s Adámkem startující s Celicou, Bezouška s čistě bílým Coltem a Janota s historickou Asconou. Parkoviště se pomalu začíná plnit vozy a lidmi, ale nastává čas přesunout se k trati.

Po zaparkování ve Zdejcině vyrážím směrem k cíli dopoledních RZ. Vše je ponořené do mlhy husté tak, že by se dala krájet. Sestupuji až kousek před cíl, kde je relativně přehledná delší část trati. Snížená viditelnost a mokrá trať slibují spíš opatrný začátek závodu. Mezi předjezdci zaujme svou robustností vínový Moskvič, který dle zákulisních informací slouží zároveň jako „ledový špion“ nejmenovanému jezdci třídy Trabant. První ostře jedoucím vozem je Lancer osmé evoluce, startující v kategorii VIP. Pilot vozu není uveden, nálepka Korno Motorsport na přední kapotě tak alespoň prozrazuje původ auta. Ve stejné kategorii startuje i Libor Votava, který tradiční Felicii vyměnil také za Lancera. Rychlé tempo nasadil Svoboda, opatrněji začal Bezouška. Svižně jede Janota i junior Černý. U většiny posádek je vidět jízda na jistotu, někteří jí pak hodnotí slovy „jeli jsme stylem "přizdisráč"“. Startovní pole se různě sjíždí, a tak se často objevují dva i více vozů za sebou. Poslední VIPák, pěkně jedoucí Milan Blahout, tak před sebou tlačí jednoho ze starších civiců. Hezky jede i Jaroslav Macek s Felicií. Další vláček za sebou veze opatrně jedoucí Vojta s BMW. S třináctistovkami jedou pohledně Pavel Pelech a Martin Lošťák. V další skupince dojeli oba hradečtí Urbanové Luboše Gešvindera juniora. Zadokolky hezky vedou Klokočník, Soukup a Šimurda, který nechává řízeně klouzat svou 130 LA zatáčkami. Mezi Trabanty vypadá na oko nejrychlejší Jirák, před cílem však dělá chybu a ztrácí skoro 2 minuty. Se soutěží se rozloučili Jakub Blahna a František Šíma.

Na druhý průjezd se posouvám proti trati do kopce a nakonec zůstávám v levém dlouhém vracáku zhruba v polovině sjezdu ze Zdejciny. Stopy v louce napovídají, že ne všichni zde první průjezd absolvovali bez potíží. Mlha o něco zřídla a i posádky již jedou druhé kolo odvážněji. K žádné krizovce však nedochází. Pěkně jede opět Blahout či Janota, rychlejší příjezd má Vostrý se škodovkou, ale bez problémů brzdí. Mezi trabíky chybí Lukeš. Nepokračují ani Čulík, Kopsa, který se svou Felicii provedl průzkum lesa a s tisícovkou startující Kudra s Fajerem. Příčinu jejich odstoupení vidím při přesunu na třetí průjezd. Shluk diváků u rozestavěného a zároveň pobořeného plotu kousek za retardérem u Zdejciny napovídá, že se zde něco stalo. To něco byl výlet výše zmíněné posádky mimo trať. Jejich škodovka stojí s pomuchlanou pravou stranou o kousek dál.

Třetí průjezd sleduji na výše zmíněném diváckém místě u Zdejciny, v pravé zatáčce za retardérem. Hned předjezdec s třemi X zde přetáčí svou Felicii. Klouzavost tratě zvyšují i vytahané nečistoty z předchozích průjezdů. K divočejšímu průjezdu hecujeme i dalšího předjezdce s Felcii, kterým je AlesGute. Pilot tahá za ručku a dostává se do menší krizovky, kterou však v klidu zvládá. Mezi předjezdci projíždí netradičně dva dvoutakty. Wartburg pravidelňáka Gernáta a Trabant Lukeše s Bartůňkem. Ti opravovali poškozené svody a druhý průjezd tak absolvovali opožděně. Rychlý průjezd opět předvádí Svoboda, rychlý je Janota a příliš rychlý je Opel se Slámou za volantem. Na výjezdu ze zatáčky opouští Astra silnici a sjíždí na louku. Posádka tak místo následující levé zatáčky absolvuje vložený úsek po trávě a pod zatáčkou se vrací zpět na silnici. Dalším rychlíkem je Fiala s Felicií, ten však nezvládá zabrzdit již do retardéru a prolétá jím rovně. Retardér probržďuje i Kabeláč se Samarou, zastavuje však těsně za ním, sportovně couvá zpět a následně pokračuje v RZ. Široký průjezd pěkným smykem předvádí Lošťák. Jeho kolega z týmu, Jiří Wimmer se dostává do potíží ve spodní levé zatáčce, Felicia mu předkem klouže do škarpy a posádka tam nechává odhadem půl minuty. Do smyku jde i ereso Jana Šuby.

Průjezdy ostatních posádek jsou již klidnější. Z důvodu technické závady odstoupil ze soutěže Zbyněk Krestýn. Po polední pauze, kterou využívám k doplnění energie, jdu opět po směru jízdy do lesa, kde zaujímám místo na malé skalce tak, že vidím výjezd z pravé zatáčky, sérii mírnějších zatáček a brždění do prudší pravé. Pěkným průjezdem se tu uvádí Kopáček junior, který startuje na začátku pole netradičně s Golfem, na kterém se v závodě střídá se svým otcem. Po něm se však neobjevuje Svoboda s Celicou, ale Janotova Ascona, která z horní pravé vyjíždí krásným táhlým smykem. Svobodu zklamala technika, odstoupil pro poruchu převodovky. Dalším v pořadí je Bezouška, který je malinko rychlejší do pravé kolem skalky a musí si přibrzdit a malým kontra Colta srovnat. Přední nárazník na levé straně mu trochu plandá a ztráta v RZ přes půl minuty naznačuje, že někde byly jeho potíže větší. Rychlý a pěkný průjezd je k vidění v podání Pavla Pelecha, jehož Swift před námi předjíždí BMW Ladislava Vojty. Škodovky se zadním náhonem zde asi nejlépe reprezentují Šimurda a Soukup. Drobné přebrždění zvládá Fruhauf.

Na druhé kolo tímto směrem se vracím k nájezdu do lesa, kde jezdci po dlouhé rovině a rychlé pravé brzdí do levé zatáčky v lese. Krom špičky zde hezky „drží“ třeba Macek s Felicií či Jan Černý. Rychlý je žigulík Blahouta i Swift Tadeáše Nováčka. Rychlou pravou řeže Lošťák, později ho napodobuje Fruhauf. Zvláštní zvuk vydává škodovka Vostrého. Příčinou je upadlý výfuk „příčňák“, který táhne po zemi.

Na poslední průjezd se vracím zpět k retardéru do Zdejciny. Opět pěkně projíždí Kopáček mladší, krásný je pohled na Asconu odjíždějící z retardéru. Pod plným plynem se zadní část kolíbá z jedné strany na druhou a pilot pouze volantem koriguje směr jízdy. Podobně vybočí i některé další zadokolky, třeba Blahoutova Lada a Šimurdova škodovka, ale díky výkonu působí Ascona nejrozevlátěji. Do retardéru se přijíždí do kopce, takže nikdo nemá potíže s bržděním, pouze někteří jezdci shazují krajní kužel. Postupně projíždí celé startovní pole, zakončené, stejně jako na všech předcházejících erzetách, účastníky rally pravidelnosti. Mezi nimi zaujal divácky vděčným stylem jízdy Lukáš Zelenka s Peugeotem, který se i v retardéru hezky klouže a tradičně Michal Kotek se svým „subarutrabantem“.

Nejrychlejší byl v součtu časů Lancer z Korna, který ovšem startoval v kategorii VIP mimo klasifikaci. Vítězem eRZetky se tak stal Janota s Asconou, před Bezouškou a Pavlem Urbanem, který startoval s Fabií RS. Průměrná rychlost vítěze byla necelých 81 km/h. Mezi „pravidelňáky“ dominovali dvojtakty, zvítězil Ota Gernát s Wartbugem, před Kotkem s Trabantem. I přes studené a ráno i značně mlhavé počasí se pořadatelům podařilo zajistit hezké zakončení sezony pro zúčastněné amatérské závodníky. Proti první eRZetce bylo znát i zlepšení organizace a proto nezbývá než pořadatelům popřát, aby v nastoleném trendu i nadále pokračovali a přichystali pro posádky i diváky další pěkné závodění.

Konečné výsledky eRZetky Baroun 2007
VIP Korno Motorsport Mitsubishi Lancer Evo 8 22:51,8
1 Janota – Janota Opel Ascona B 23:17,0 (1. v HA)
2 Bezouška – Středa Mitsubishi Colt Evo 8 23:42,4
VIP Votava – Urbášková Mitsubishi Lancer Evo 8 23:53,1
3 Urban – Hovorka Škoda Fabia RS 24:02,7
4 Macek – Smetana Škoda Felicia 24:06,3 (1. v A2)
5 Černý – Hrubý Peugeot 206 RC 24:08,1 (1. v A3)
6 Lošťák – Študantová Škoda Favorit 24:38,8 (1. v A1)
7 Fiala – Weber Škoda Felicia 24:45,7
8 Nováček – Nováček Suzuki Swift Gti 24:46,6
9 Šimurda – Dlouhý Škoda 130 LA 24:58,8
10 Knížek – Šimůnek Škoda Favorit 25:21,0
Komentářů celkem: 14
BruceBoss
23. 11. 2007 13:331
0 0
Prosím kde seženu tak hezký fotky z této akce?Please help
23. 11. 2007 14:202
0 0
Tak jako vzdy,moc pekny komentar...
23. 11. 2007 14:413
0 0
fotky a nějaké to video je na oficiálních stránkách http://www.wmr.tym.cz jinak musím potrvdit soutěž pěkná a organizace také na velmi slušné úrovni na málo soutěžích najdete třeba na diváckých místech toi toi řeknete si prkotina ale příjemná.Držím palce při pořádání dalších soutěží
23. 11. 2007 16:084
0 0
Za Korno Motorsport jel Karel Trojan, nebo kdo??
23. 11. 2007 16:305
0 0
Já myslím, že podle těch průjezdů to bylo poznat nésmajlíksmajlík
23. 11. 2007 19:256
0 0
23. 11. 2007 19:477
0 0
Trojan nejel. Franto ty ses pěkně vytáhnul s kilovkou. smajlík
23. 11. 2007 21:498
0 0
Hezky napsaný jako vždy,některé popisované průjezdy můžete vidět na videu:http://www.blesky.fotkyzrally.comsmajlík
23. 11. 2007 23:069
0 0
Pár dalších našich fotek z eRZetky Beroun lze vidět zde -
http://www.picasa.cz/v/pajuse/eRZetkaBeroun07/
24. 11. 2007 00:5610
0 0
Bezmezný obdiv fotografce Pájuši za to, že na horní fotce zachytila naší jedinou (a jak je v článku správně poznamenáno také vyprovokovanou smajlík krizi našeho předjezdcování! Zvenku to možná, ve srovnání s ostatními krizemi závodníků na tomto míste, vypadalo jako v klidu zvládnuté, ale z hlediska jezdce to moc v klidu nebylo! smajlík
Jinak díky za pěkný článek, už mě tolik nemusí mrzet, že jsem byl tentokrát o divácké zážitky ochuzen.
24. 11. 2007 18:1611
0 0
BruceBoss [23.11.2007 13:33:20]
Pošli mě emailovou adresu. Mám fotky ze tří míst.
pprklub@seznam.cz
24. 11. 2007 21:1512
0 0
začíná to jako večerníček, jen tam chybí křemílek a vochomůrka. smajlík Jinak zážitky mám podobný, bylo to super a Robertovi moc gratuluju ke slušně odvedené práci.
27. 11. 2007 11:2913
0 0
Díky za ohlasy.

To AlesGute: Neměl by jsi to s tím chválením fotografky přehánětsmajlík Takže říkáš, že jsi se i zapotil?
17. 2. 2008 01:4614
0 0
pekna reportazsmajlíksmajlík a jeste hezci soutezsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!