Průvodce Pražským rallysprintem

Přinášíme aktualizovaný popis diváckých míst a pár dobrých rad pro návštěvu pražské soutěže.

Pro připomenutí předloňské atmosféry a pro lepší výběr míst najdete u stanise na webu (rally.stanis.info) onboardy posádky Josef Semerád – Petr Eliáš z vozu Mitsubishi Lancer EVO VII.

Vstup do diváckých míst bude letos zpoplatněn částkou 150 Kč. Děti do 15 let mají vstup ZDARMA!


Řeporyje – Cementárna

Start této rychlostní zkoušky je umístěn nedaleko náměstí v Pražské městské části Řeporyje. Do Řeporyj se dostanete buď autem po pražském okruhu z Barrandova směr Plzeň, sjezd na Ořech a Řeporyje, nebo směrem z centra směrem na Stodůlky a u obchodního centra Makro odbočit směr Řeporyje. Parkovat se dá v přilehlých ulicích kolem řeporyjského náměstí, či u fotbalového hřiště nedaleko železničního přejezdu. Trať RZ se asi po 100 metrech po startu stáčí doprava pod železniční viadukt (foto 1).


Foto č. 1: viadukt v Řeporyjích – Loc: 50°1'48.225"N, 14°18'53.755"E

Zde pořadatel důrazně varuje před sledováním soutěže z tohoto viaduktu, kde by mohlo dojít ke kontaktu diváků s projíždějícími vlaky. Vstup na viadukt bude zamezen Policií ČR. Následuje stoupání táhlou levou zatáčkou kolem zahrádkářské kolonie, kde jednu z chatek pobořil Tomáš Vojtěch při svém prvním startu s Toyotou Celica. Cesta dále pokračuje rychlým esíčkem (foto 2) na širokém asfaltu až k dálničnímu přemostění.


Foto č. 2: esíčko před dálničním přemostěním – Loc: 50°1'28.7"N, 14°18'59.26"E

Na mostě bude opět zakázaný prostor pro diváky. Policie ČR bude rovněž nekompromisně zasahovat u řidičů, kteří by se rozhodli zaparkovat svůj automobil přímo na dálničním obchvatu. Příjezd a pohodlné parkování je ze směru od Slivence a v ulici Slivenecká směrem od Ořechu. Od dálničního přemostění pak rychostka pokračuje velmi rychlou pasáží k osadě Zmrzlík, kde se nachází série poměrně těžkých, rychlých zatáček. Od dálničního mostu v Řeporyjích až k Zadní Kopanině je přísný zákaz vstupu na osetá pole, která patří místnímu zemědělci. Nad dodržením zákazu vstupu bude bdít bezpečnostní agentura a Policie. Jen díky tomuto zákazu vstupu se v dané oblasti může jet!!! Ze Zmrzlíku auta vyjedou do rovné a velmi rychlé cesty směrem k Zadní Kopanině. Zde je pořadatelem doporučené divácké místo. Jedná se o rychlý nálet do esíčka u autobusové zastávky (foto 3 a 4).


Foto č. 3: Zadní Kopanina – Loc: 50°0'26.163"N, 14°18'40.553"E


Foto č. 4: Zadní Kopanina – Loc: 50°0'23.67"N, 14°18'46.014"E

Příjezd do tohoto diváckého místa je z obce Ořech. Parkování jen jedné straně vozovky ! Bohužel v tomto místě bude opět velmi omezené místo pro diváky, protože je zde ZÁKAZ VSTUPU NA POLE. Opět bude kontrolovat bezpečnostní agentura a Policie. PŘI NEDODRŽENÍ ZÁKAZU VSTUPU A VJEZDU NA OSETÁ POLE BUDE RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKA ZRUŠENA!!! Po průjezdu Kopaninou následuje nejhezčí, leč velmi špatně přístupný úsek Řeporyjské rychlostní zkoušky. Jedná se o velmi technický sjezd, ze zatáčky do zatáčky, kolem skály a to vše v lese. Takové malé pražské Monte. V tomto úseku bohužel nejsou téměř žádné místa k bezpečnému sledování rally a i přístup sem je velmi obtížný. Na tento technický úsek navazuje průjezd kolem ostrůvku u autobusové zastávky v lomu.

Lom (foto 5 a 6), je dalším z pořadatelem doporučených diváckých míst a je nutno podotknout, že místem velmi vděčným. Většinou velmi kluzká a posmrkaná trať dovoluje jezdcům ukázat, jak kdo umí, či neumí, udržet své auto v řízeném smyku. V loňském roce zde Emil Triner předváděl kromě kolečka i nechtěné pyrotechnické efekty. Je zde dostatek místa pro diváky na kopci nad zastávkou, taková malá přírodní tribuna. Díky rozšiřujícímu se lomu vidět nálet k tomuto místu. Toto místo k návštěvě doporučuji. Parkovat tento rok NELZE v ulici K cementárně, což je přímo u Radotínské cementárny. Probíhají zde stavební úpravy a musí být zabezpečen průjezd MHD vozidel stavby a tranzitní dopravy. Od Lochkova až po radotín bude zákaz parkování. Na dodržování bude dohlížet Policie s odtahovými vozy.

Návštěvníci rally jedoucí od Plzně budou již od 6:00 odkloněni Policií do obce Lochkov, kde mohou zaparkovat. Diváci, kteří přijedou od Příbrami, od Radotína, budou na konci Radotína odkloněni Policií na slepou ulici, doprava u cementárny. Zde bude možnost parkovat. Dbejte pokynů pořadatelů a dopravní Policie. Další parkování je možné v Radotíně a dojít cca 1 km pěšky. Po výjezdu z lomu následuje série rychlých zatáček na hladkém a velmi kluzkém asfaltu, kde předloni zaparkoval svojí Oktávii WRC do svodidel Jirka Volf. Posádky pak čeká už jen pár desítek metrů rovného úseku a jsme v cíli.


Foto č. 5: Lom u cementárny – Loc: 49°59'54.594"N, 14°19'46.958"E


Foto č. 6: Lom u cementárny – Loc: 49°59'54.594"N, 14°19'46.958"E

Diváci přicházející od cíle do diváckého místa Lom po době uzávěry komunikace budou u ubytovny odchýleni ze silnice na obchůznou trasu lesem.

Obrácenou trasu nemá smysl popisovat. Kdo by po tom toužil, může si předchozí text přečíst pozpátku. Poznamenám jen, že znalci a srdcaři si v obráceném průjezdu touto zkouškou nenechají ujít „Milanovy kule“ u dálničního přemostění a při sjezdu do Řeporyj. Zde se předloni toulal po poli modrožlutý Focus WRC. V minulém roce však pořadatelé z bezpečnostních důvodů umístili před dálniční most v Řeporyjích retardér, který toto místo velmi pozměnil.

Barum Centrum Praha – Strahov okruh I a II

Strahovský okruh je divácky velmi vděčnou rychlostní zkouškou. Přihlížející divák zde může třikrát vidět své oblíbené posádky a jezdci zde mají dostatek prostoru pro svoje opičárny, na které zase všichni diváci lačně čekají. VŠECHNA DIVÁCKÁ MÍSTA BUDOU VYZNAČENA A OPLOCENA PEVNÝMI ZÁBRANAMI! Pohyb diváků jinde, než v diváckých zónách je zakázán! Hlavním bodem strahovského okruhu je parkoviště u NH Caru, což je prodejce aut značky Škoda. V první variantě průjezdu touto zkouškou jezdci přijíždějí k tomuto parkovišti z vrchu, ulicí Maratónská. Následuje dlouhá, levá, ostrá, na druhou stranu klopená zatáčka při nájezdu k parkovišti (foto 7). V této zatáčce bude pro diváky letos připraveno nové divácké místě pod tenisovou halou, kde bylo vykáceno křoví.


Foto č. 7 – Loc: 50°4'54.752"N, 14°22'57.985"E

V živé paměti jsou famózní průjezdy modré Oktávie WRC se jmény Emil a Miloš na dveřích, která tuto zatáčku jezdila zásadně zadkem napřed. Obrubník na pravé straně by si mohl o vylomených kolech dlouze vyprávět s několikrát uraženou dopravní značkou… V tomto místě se pravidelně dělají tolik populární kolečka. Následuje atraktivní objezd parkoviště s dostatkem diváckých míst. Prudkým levým odbočením (foto 8), kde si mnoho jezdců rádo vzpomene, k čemu je v autě ruční brzda, se závodní auta vydají sjezdem Diskařskou ulicí směrem na Dlabačov, aby se dole v nejnižším místě okruhu zase vrátila do směru k největšímu stadionu na světě.


Foto č. 8 – Loc: 50°4'57.472"N, 14°22'58"E

Do známého a divácky oblíbeného retardéru „na kostkách“ u severní tribuny stadionu, kde je dostatek diváckých míst, auta najíždějí dlouhou a velmi rychlou pravou zatáčkou. Prudké brždění a auta se štorcují v levé zatáčce na kostkách kolem betonové zábrany. V tomto místě bude opět umístěna velkoplošná obrazovka, kde se budou kromě reklamních šotů promítat i záběry z automobilových soutěží rally (foto 9).


Foto č. 9 – Loc: 50°4'56.744"N, 14°23'16.476"E

Zde je dostatek prostoru pro široké smyky a případná „Panniziovská kolečka“. Z retardéru auta odjíždějí do táhlé pravé zatáčky. Pořadatel varuje před stáním v těchto místech na vnější straně okruhu, kde bude zakázaný prostor, a kam v minulosti vletělo nejedno auto. Rovinka kolem východní východní strany stadionu bude tradičně zpestřena retardéry z pneumatik. Táhlou pravou zatáčkou u „výdechů“ ze Strahovského tunelu se auta pomalu dostávají k retardéru u hotelu Coubertin, který je z diváckého pohledu vděčný zejména při opačném průjezdu okruhem. Zde je jen velmi omezený prostor pro diváky, který bude oplocen. Přísný zákaz vstupu diváků před hotel Coubertin!

Z retardéru už je to jen rovně nahoru ke křižovatce s Běžeckou ulicí. Tam auta zahnou do pravé mezi ploty a dostanou se opět na začátek našeho popisu, tedy do zatáčky nad parkovištěm u NH Caru. To celé třikrát dokola a pak šup do servisu, který je umístěn uprostřed tohoto okruhu, a tedy opět u NH Caru, ale na jeho opačné straně. Zde by měla být umístěna startovní a cílová rampa.

Toalety budou umístěny v prostoru servisního areálu u NH caru a v prostoru severní tribuny u retardéru „na kostkách“. Stánky s občerstvením a upomínkovými předměty budou v servisním areálu.

Parkování u Strahovského okruhu se ničím nevymyká pražskému normálu a je tedy na… Ze zkušenosti mohu doporučit auto nechat někde v oblasti radiotelekomunikační věže, tj, v ulici Tomanova, nebo ze strany z Košíř v ulici Pod Stadiony, či v oblasti Dlabačova, nebo Břevnova a ten kousek prostě dojít pěšky. Pozor na bdělé městské strážníky, kterým zajisté udělá radost za tučný obnos vám vydat auto ze záchytného parkoviště na okraji Prahy, kam bylo před tím odtaženo.

Subaru – Strahov sever

Jako divácká speciálka by se dala nazvat velmi oblíbená rychlostka startující u severní tribuny stadionu u našeho známého retardéru na kostkách. Po startu auta sprintují do protilehlé zatáčky, kde ale do leva objedou betonovou zábranu č. 1 a vracejí se zpět ke startu této RZ, aby následoval objezd betónku č. 2 na levou ruku (foto 10).


Kresba: neznámý nadějný umělec – Loc: 50°4'56.871"N, 14°23'19.091"E

Poté vozy znovu vyrazí zpět k betonové zábraně č. 1, vrátí se k betonu na kostkách, který obkrouží a odjedou zpět. Dá se předpokládat, že i letos se zde bude kroužit a „kolečkovat“. Že to bude show, o tom není potřeba pochybovat. Po tomto kroužení auta pokračují dolů k Dlabačovu, a pak v protisměru našeho popsaného okruhu až do zatáčky nad parkovištěm za NH Carem, za kterou je cíl této neokruhové! rychlostky.

Doporučení pro všechny rychlostní zkoušky:

  • Na Pražském sprintu bývá vždy hrozná zima, proto se opravdu dobře oblečte. Občerstvit se lze u některého ze stánků s klobáskami. Možná se vám poštěstí si zakoupit klobásku od jednoho bývalého ředitele slavné české soutěže…
  • Slečny s holými bříšky na podpatcích zaparkujte spolu s vaší kreditní kartou na okraji Prahy v některém z nákupních center. Sobě ušetříte nervy a jim omrzliny :-)

Dbejte pokynů Policie, Pořadatelů a bezpečnostní agentury. Nikdo z nás přece nechceme trávit nadcházející svátky ve špitále.

Aktuality sledujte na: www.prazskyrallysprint.cz
Harmonogram: www.prazskyrallysprint.cz/data.php?file=harmonogram
Startovní listina: www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7273

Komentářů celkem: 38
29. 11. 2007 21:1121
0 0
Aha, omluva,špatně jsem mapka mě zmátla, timhle se myslí až ta zatáčka pod... Já narážim na ty zakázaný zóny okolo z retardéru. Sice uznávam že je to náročnější na disciplínu lidí a na pořadatele ale příde mi škoda že je to tam zavřený (a ještě ne pro všechny) . Asi před třema rokama sem tam stál (pod tou zdí) a pohoda. Jen se nedá přicházet/odcházet během RZ
29. 11. 2007 21:2422
0 0
doufám ze si povede obehnout placeni jako loni...smajlíka nevite nekdo jestli bude letos otevren ten plac pro lidi na namesti loni to tam zamezili nebylo tak k hnuti...???
30. 11. 2007 00:1023
0 0
Pražskej traťák tam asi za pár stovek na den stát nebude jako hasič z horní dolní proto těch 150. pražáci na všem musej vyvařit to ještě nevíte.tam musej mít sponzorů 3prd... a jakejch to nejsou žádní drobný živnostníci. smajlík
30. 11. 2007 09:0624
0 0
Technická poznámka: U první fotky pod viaduktem je špatně ta červená šipka, jako kdyby se jelo za roh viaduktu do Prokopského údolí...
30. 11. 2007 09:1725
0 0
Ta šipka je dobře. Je takhle namalovaná už tři roky smajlík Cos zase chlastal Aleši? smajlíksmajlík. Propský údolí je na druhou stranu, tedy na fotce doprava a tam ta šipka fakt nevede.
30. 11. 2007 09:1726
0 0
To twin: myslím, že normální jsem a koukám, že jsi vůbec můj příspěvek nepochopil. Nicméně máte všichni pravdu, je to drahé. Radši tam nepůjdu a za ušetřený peníze si dám večer v hospodě 5 zelenejch a 3 piva.
30. 11. 2007 09:1927
0 0
Proč jsou u přemostění "Milanovy kule"? Já je vím, že tam byla "Hrdinkova prasklá pneumatika"...???? smajlík
30. 11. 2007 09:2228
0 0
To MravenecZ: Jóó sorry, já si nevšiml, že je to focený (nelogicky smajlík v protisměru oproti slovnímu popisu! Když si člověk myslím, že je to focený od startu RZ1,2 (svodidla jsou tam taky po levu), tak to vypadá, jak by se jelo na druhou stranu.
Takže omluva, ale současně výtka! smajlík
30. 11. 2007 09:2329
0 0
Ale ja fakt, že z týhle strany to jde lépe nafotit, takže spíš jen omluva bez výtky...smajlík
30. 11. 2007 14:5730
0 0
No fotky u cementárny se mi zdaj dost nevýstižný ale jinak dobrá práce.
PzP
30. 11. 2007 15:2931
0 0
2AlesGute: Nejde o kule Milana Blahouta, ale o kule slavného sádrokartonáře z Příbrami. A právě na Milanových kulích jednou praskla Hrdinkovi guma...
30. 11. 2007 16:0832
0 0
PzP: ta poslední věta je jak z erotického filmu smajlíksmajlík
30. 11. 2007 16:3833
0 0
Mravenecz: Přesně tak, právě jsem sem skočil z Móni Maříkové a nestačím se divit, kam to ewrc spěje. Ale řekl bych, že za všim stojíš - alespoň nepřímo - Ty s tím rudým trikem na avataru či jak se tomu nadávásmajlík
30. 11. 2007 16:5934
0 0
PzP: A co provedl sádrokartonář v tom místě tak zajímavého, že se to po něm jmenuje?
PzP
1. 12. 2007 12:5635
0 0
2AlesGute: Tak jako kdysi dávno pronesl na Řípu praotec Čech památnou větu "Zde se usadíme moji bratři a sestry", tak na dálničním nadjezdu pronesl Milan PB neméně památná slova "Tady to budou kule".
1. 12. 2007 13:3936
0 0
2PzP: Aha, tak to již plně chápu, díky za vysvětlení!
Jen upřesnění - vzhledem k tomu, že z Řípu je přímý pohled na Kokořínsko, kde se dříve jezdily krásné RZ Rallye Škoda/Bohemia, tak praotec Čech to již onehdá na Řípu vytušil, a prohlásil tam to samé co Milan na dálničním nadjezdu a usadil se tam.
2. 12. 2007 16:2237
0 0
Praotec Moravák pak pronesl podobnou větu v okolí Trojáku. smajlík
3. 12. 2007 08:4438
0 0
smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!