Cíl byl cíl, rychlý jsem byl pouze na sněhu

Jirkové odjížděli do Rakouska již mezi svátky na povinný trénink, ale že je čeká takto složitá a náročná soutěž asi málokdo v teamu čekal.

Jirkové odjížděli do Rakouska již mezi svátky na povinný trénink, ale že je čeká takto složitá a náročná soutěž jak z pohledu techniky tak zdravotních problémů pilota asi málokdo v teamu čekal. Team si stanovil dokončit všechny letošní soutěže po přestupu do velkého mistrovství a již po tréninku bylo jasné, že celá soutěž bude hodně o pneumatikách a znalosti tratě. Jiří Volf na rakouské Jaenner rally nikdy nestartoval.

Jiří Volf – pilot: „Pátek pro nás nezačal zrovna růžově, na prvních RZ se vozidlo již chovalo přetáčivě. Při testu před soutěží bylo ještě vše v pořádku ale na RZ 2 se v jednotce ukázala chyba ventilu diferenciálu. Ke konci této RZ již auto bylo velmi těžce ovladatelné pro těžkou přetáčivost. Jednoduše řečeno jsme z toho měli žigulíka. V servisu se kluci dali do opravy, vše se stíhalo tak tak. Organizátoři zkrátili servis na pouhých 10 minut. Inkasovali jsme 10 sekund penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Ventil pravděpodobně nebyl příčinou závady a až výměna řídící jednotky ovládání diferenciálu přinesla opět normální chování vozu.

Problémy mě natolik rozhodily, že jsem další RZ jel prostě příliš opatrně a my inkasovali od soupeřů více a více. Nebyl jsme schopen zrychlit a neznalost tratě mne i přes velmi přesný rozpis za tmy a jízdy na světla ještě více zpomalila. Nebudu se na nic vymlouvat – auto již pak fungovalo bezvadně, ale já prostě nedokázal zrychlit. Jízdu na úzkém kole s hřeby na asfaltu a zmrzlém povrchu jsem prostě ještě neměl v krvi. Celý den jsem doufal ve sněžení, které nám jedině mohlo pomoci,“ charakterizoval Jiří Volf první den závodu.

„Charakter první části trati druhý den nám nahrával do karet, bylo hodně sněhu. Bohužel již od noci jsem měl silné zdravotní problémy. Přepokládám nějakou otravu jídlem nebo infekci. Dokonce jsem zvažoval kvůli bezpečnosti Jirky nenastoupit do druhé etapy. To by znamenalo práci všech zbytečně, proto jsem zatnul zuby a bojoval. Výsledkem bylo několik kvalitních časů od 6 místa a my stoupali v pořadí. Troufám si tvrdit, že nás výrazně poškodilo dojetí finské posádky Tahko – Hirvijärvi asi 5 km před cílem RZ 14, které nás stálo určitě 15 sekund, protože jejich vůz po kolizi přes střechu neměl zrcátka neviděl nás. Jezdec mě pustil před sebe až těsně před cílem RZ.

Byl jsem si jistý, že na další RZ již nedokážu výrazně pohnout výsledkem, protože jsem neměl k dispozici již žádné čerstvé pneu a vzhledem k mým zdravotním problémům jsem poslední dvě RZ již jen projel na jistotu. Nakonec jsem byl rád, že auto dojelo do cíle bez vážnějších poruch karoserie. Nejhorší bylo jet poslední RZ tzv. na jisto. Dopředu minuta a dozadu 2 minuty, nebylo tím pádem kam spěchat. Právě to bylo nejhorší, protože začnete alespoň v mém případě strašně váhat. Jaenner pro nás byl obrovskou rally školou a i přes méně uspokojivý výsledek jsme splnili cíl, kterým byl hlavně cíl soutěže. Dva body a prémie 400 eur jsou taková malá cena útěchy,“ popsal druhý den Jirka.

Jiří Volf – spolujezdec: „Jänner rally jsem jel již potřetí, ale letošní ročník byl poprvé s vozem 4×4, a tak jsem si jízdu náležitě užíval. Už při tréninku jsme se s Jirkou domluvili, že náš cíl je dokončit soutěž, že nám nebude až tolik vadit pár šrámů na autě, nějaký rozbitý blatník, světlo nebo nárazník, a to se nám vcelku povedlo. Užíval jsem si jízdu řízeným smykem, kdy jsme trefili každou tyčku lemující trať, na kterou jsme si to namířili. Jsem rád, že Jirka překonal zdravotní problémy, protože kdybych měl místo něj řídit já, jistě by se jeho stav nezlepšil.

Super výkon předváděli i naši mechanici, když opravili všechny větší i menší technické problémy vozu. Pokud jde o mě, jsem rád, že jsme v cíli takto náročné soutěže a navíc se dvěma body do tabulky MMČR.“

Miroslav Jandík – inženýr týmu: „Jsme rádi, že Jirka soutěž dokončil a získal body. Auto bylo osazeno novými tlumiči, které se určitě osvědčily. Trochu nás potrápil ventil diferenciálu, ale vše se podařilo vyřešit, za což patří dík mechanikům. Jinak auto fungovalo bezproblémově a spolehlivě.“

Dalším plánovaným podnikem teamu bude až březnová Valašká rally (28. – 29. 3.), kde Jirka již několikrát velmi dobře uspěl. Proto veškeré soustředění a přípravy týmu budou směřovány na tento podnik.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!