Invelt
reklama reklama reklama reklama reklama
reklama
reklama reklama

Severský deník IV. část

8. 2. 2008 10:14 - 2028× - comment 23

Původně bylo v plánu, že čtvrtý díl severského deníku napíšu na závěr první etapy, kde zhodnotíme její průběh a zjistíme náladu soutěžní posádky Sherlog Racing týmu. Ve světle událostí na včerejší superspeciální vložce je však třeba vás informovat trochu dříve, a proto tak činíme právě teď. Jak již si mnozí fanoušci rally v České republice všimli, tak superspeciálka na dostihovém okruhu v Karlstadu měla bezpochyby dvě hvězdy. První z nich byl Peter Solberg, který se svým Subaru Impreza WRC proletěl tratí RZ nejrychleji, a druhou byl Josef Semerád, který jako jediný ukázal přihlížejícím divákům a objektivům kamer svého Myšáka pořádně ze všech stran. Bohužel pro celý tým Sherlog Racing se jednalo i o ukázku partií vozu, které jinak zůstanou divákům utajeny. Zkrátka a dobře, šli jsme přes boudu!


Před opravou

Když jsem v minulém deníčku psal, že povrch superspeciálky bude spíše než zimní rally připomínat rally ve Velké Británii, jsem ještě netušil, že daleko blíže se hluboké koleje a výmoly na trati budou podobat Dakarské rally. Po průjezdu více než šedesáti čtyřkolek se za cílovými rovinkami paralelních drah vytvořily skutečně hluboké koleje a trať se oproti seznamovacím jízdám změnila k nepoznání. To vše jen pro dokreslení představy, jak že to včera v Karlstadu vypadalo.

Nic to ale nemění na faktu, že se prostě a jednoduše jednalo o chybu. Po projetí první částí okruhu se modrobílé Mitsubishi dostalo zadní částí do velmi hluboké vrstvy šotoliny a pravé přední kolo se v tu chvíli zakouslo do koleje. Jak vidíte na obrázcích ze sekvence Marka Felta, tak nepomohlo ani rychlé kontra volantem, o které se Pepa Semerád pokusil, a Mitsubishi se přes stranu Bohouše Ceplechy převalilo přes střechu na druhý bok. Celý incident se odehrál v poměrně malé rychlosti. Soutěžní posádka včas vypnula motor a fotografové a pořadatelé brzy hodili pošramoceného Lancera zpět na kola. Josef Semerád dokončil rychlostní zkoušku, avšak poškození vozu nedovolovalo pokračovat do uzavřeného parkoviště. Po prohlídce vozu techniky FIA bylo rozhodnuto, že škody na vozidle jsou více méně kosmetického charakteru a nedošlo k poškození ochranné klece vozu.

Pro mechaniky Charouz Racing Systemu, který připravuje vůz Josefa Semeráda, začala noční směna v jejímž závěru se přibližně dvě a půl hodiny po půlnoci odevzdávalo auto do uzavřeného parkoviště. Mechanici odvedli skvělou práci a na voze vyměnili některé karosářské díly, srovnali střechu a vyměnili okno. Sherlog Racing tým tedy v pátek ráno vstupuje do druhé rychlostní zkoušky Švédské rally s zátěží v podobě 10 minut penalizace. Nezačali jsme nejlépe, ale vždy může být hůř. Sherlog Racing tým zažil bezesporu již lepší začátky soutěží, ale i toto je rally. Nálada v týmu se již včera v noci vrátila do normálu a mechanici i posádka už navzájem vtipkují a povzbuzují se. Jedeme tedy dál!

reklama reklama reklama reklama
reklama reklama reklama reklama reklama
eWRC.cz
nezávislý internetový portál o rally
redakce@ewrc.cz
© 1999-2014 eWRC.cz
RSS Facebook Twitter