20. 2. 2008 13:33 − 7487× − 43

Emil Makal a jeho „Leninovy sáně“ v akci

Vzpomenete si, kdy jste naposledy viděli na závodních tratích Leninovy sáně?

Vzpomenete si, kdy jste naposledy viděli na závodních tratích Leninovy sáně? Na soutěžích Rallye Cupu 2008 jedny takové určitě budou. Za volantem bude sedět Emil Makal a „noty“ mu bude číst Jan Kapek.


Foto: RNDr. V. Sýkora

Jaké bylo Vaše první setkání s rally? Jak jste se k tomuto sportu dostal?

Bylo to někdy v sedmdesátých letech. Pracoval jsem v podniku, který měl společný dvůr s autoprovozem Mototechny. Jednoho z řidičů tam dělal Láďa Ptáček. Rallye jezdec a předseda AMK Svazarmu Praha 5. Pak to šlo ráz na ráz. Byla tam prima parta. Jezdilo se po závodech, na soustředění, pořádali podniky, např. Rallye Berounka. Jak někomu voní benzin víc nežli Channel, tak je v tom až po uši.
Léta šla, došly peníze (pořád stejný koloběh), přišla rodina a rázem byl ze mě divák.


Orienťák s bezva vozem – 1971

Jezdíte za tým Hnáta Racing Team Praha. Jak jste se do tohoto týmu dostal?

Někdy v osmdesátým jsem potkal „Pytláka“ Říhu. Několik let jsme spolu dělali, on jezdil za Rajknechtku a já nic. V té době jsem poznal tuhle partu. Ale až teď, po létech, mě to chytlo. Asi vzpomínka na mládí…


Rallye Berounka 1972 – předjezdec

Které vozidlo bude Vaším nářadím pro Rallye Cup 2008? Ve které skupině budete závodit?

Zúčastním se buď se sériovým Moskvičem v P5, nebo s „upraveným“ v H3.


S Jirkou Dvořákem

Moskvič je na dnešních soutěžních tratích velkou raritou. Co Vás vedlo k volbě tohoto auta?

A proč Moskvič? Bylo po závodech v Hořovicích, seděli jsme v hospodě na obědě, koukám z okna a vidím na podvalníku našeho Trabanta a Š 1000 MB. Tady chybí snad jen Moskvič, aby byl team RetroRVHP dokonalý. A řekl jsem to nahlas. A jak řekl, tak udělal.

Video od -blesky-

S Moskvičem jste absolvoval první soutěž na konci minulého roku v Berouně v roli předjezdce. Časy víte, myslíte, že budete schopni v roce 2008 atakovat soupeře ve třídě H3? V čem vidíte největší slabinu / výhodu Moskviče?

Vím, že s Moskvičem v H3 můžu zvítězit, jen když všichni odpadnou. Ale stejně vyhrává jen jeden. Ale u diváků zatím vítězím. Stačí vidět ty rozesmáté tváře kolem tratě. Vždyť zvláště ti mladší Moskviče vůbec neznají. Nějak vymřeli. Moskviči, ne ti mladší. Moskvič ve své době a své třídě dokázal vítězit v maratónech. Ale ty tady u nás nehrozí.
Ale svezení to je. Dlouho trvá než se rozjede, dlouho trvá než se zastaví, při náklonech v zatáčkách stoupá adrenalin…


To byla rána – Prostějov 1973

V rally jsou potřeba sponzoři. Určitě za Vámi také nějací jsou. Zkuste je představit.

A sponzoři? S nimi je to těžké. Musíte něco dokázat nebo mít prachaté známé. A ani jedno ani druhé mi nehrozí. Ale abych nenaříkal. Můj hlavní sponzor a taky celého HRT je ČD Telematika a.s. který se zabývá telekomunikačními a informačními technologiemi.


V teamu mechaniků – Moravská Třebová 1973

Sledujete dění okolo rallysportu na internetu? Které rallyové stránky jsou podle Vás nejlepší?

Rallye sport na internetu sleduji, ale netroufám si hodnotit, které stránky jsou lepší, a které horší. Všude, kam zavítám najdu nějaké potřebné informace, a o to jde.

Děkuji za rozhovor, dodáte něco na závěr?

Přeji pořadatelům a všem jezdcům, spolujezdcům, mechanikům a fanynkám hodně sportovních zážitků a bezproblémových kilometrů v Rallye Cupu 2008.


Foto: hrt.estranky.cz


Foto: hrt.estranky.cz

Komentářů celkem: 43
25. 2. 2008 11:35
0 0
Na Peklo team s Moskvičem si pamatuji zejména z Rallye Šumava 1988 když mi bylo 6 let a posádka Vodehnal-Malina kolem nás projela při sjezdu z Korábu levou serpentinu příkopem! Jeden z mých prvních adrenalinových rally-zážitků! smajlík
25. 2. 2008 11:38
0 0
A nutno dodat, že Moskvič byl ve velkém mistráku kuriozita už tehdy, v druhé polovině osmedesátých let s ním pokud vím nikdo jiný ve velkém mistráku nejezdil (respektive za časů postupového systému se tam s ním byl schopen probojovat asi právě jenom Peklo tým se svojí brutální jízdou)
28. 2. 2008 14:21
0 0
Pokud se nepletu tak Moskvič byl vůbec první auto které sjelo ze startovní rampy prvního ročníku Horácké rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!