9. 3. 2008 20:11 − 4829× − 33

Petr Šimurda: Jezdíme pro radost, to nás baví…

V minulém roce brázdila rychlostní zkoušky „amatérských“ soutěží krásná Škoda 130 LA s Petrem Šimurdou za volantem.

V minulém roce brázdila rychlostní zkoušky „amatérských“ soutěží krásná Škoda 130 LA s Petrem Šimurdou za volantem a Milanem Dlouhým po jeho pravém boku. Dle jejich rozevlátého stylu jízdy je poznat, že jezdí především pro radost, což mně sám jezdec v následujícím rozhovoru potvrdil…


Foto: archiv jezdce Šimurdy

Kdy jste poprvé „přičichl“ k automobilovým soutěžím? Jaký byl Váš první závod?

Jako malý jsem jezdil s tátou po závodech a tak mi to přirostlo k srdci. Sám jsem začal před osmi lety jezdit se Škodou 130 LR autokros. Náš první závod v rallye byl Rallyesprint Hořovice s Favoritem 136 LA v roce 2006 a za rok na to již se Škodou 130 LA MTX.


video od romuse

Pomáhal Vám někdo při zasvěcování do tajů rallye nebo jste šel vlastní cestou? Jaký používáte rozpis?

Jsme v podstatě samouci (taky to podle toho někdy vypadá). Trochu nám radil táta a kluci, co jezdí o rok déle. Používáme desítkový rozpis, ale pořád se ještě hledáme. Důležité je, že si rozumíme.


Foto: www.lukaslevy.eu

Co pro Vás rallye znamenají? Co považujete za svůj největší dosavadní úspěch?

Rallye je oproti autokrosu podle mého názoru daleko náročnější na soustředěnost a vyžaduje větší koncentraci, a také daleko větší zodpovědnost.

Co se úspěchu týče, považujeme za úspěch, že jsme dojeli vždy v pořádku do cíle. Měli jsme trochu namále v Kralovicích, kdy jsme moc spěchali na 7 RZ a šli jsme mezi stromy do pole. Byla to klika a zároveň konec závodu, protože jsme utrhli trubku na chlazení.


Foto: Michal Vališ

Která soutěž, kterou jste doposud absolvoval, se Vám nejvíce líbila?

Mně se nejvíce líbila Rallye Kralovice. Asi kvůli té šotolině (bylo jí tam málo, ale já mám rád šotolinový povrch).

Jste se spolujezdcem Milanem Dlouhým přihlášeni na Erzetku Berounsko, první díl Rallye Cupu 2008. Hodláte absolvovat všechny závody tohoto šampionátu?

Ano, jsme na startovní listině a chtěli bychom jet celý RC. Uvidíme co na to auto a jak na tom budeme s časem. Bohužel času máme málo a na rallye je ho potřeba víc než dost.


Foto: www.fotkyzrally.com

Váš závodní automobil Škoda 130 LA patří, spolu s Vaším rozevlátým stylem jízdy, k ozdobám „amatérských“ soutěží. Můžete Vaši „stotřicítku“ představit?

Je to moje láska. Koupil jsem ji v roce 1999 v dosti zuboženém stavu a teprve minulý rok došlo na její repasi. Původ vozu je z MTX Praha a je to od počátku čistokrevný soutěžák. My jsme si ho poopravili trochu po svém, takže tam jsou navíc dva karburátory Weber, chladič oleje, hliníkové dveře a kapoty, což u 130 LA být pro homologaci nesmí (na velké soutěže). Z tohoto důvodu připravujeme novou karoserii 130 LR a chystáme se jí homologovat.

Jak probíhá příprava auta před závody? Připravujete se na závody i po fyzické stránce?

Po fyzické stránce, to nestojí za moc (asi stárnu) a co se týče auta, tak jsme upravili zadní nápravu a trochu jsme odlehčovali. No uvidíme, jestli nám to bude něco platné…


video od -blesky-

Máte nějaké cíle v letošním RC 2008? Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Náš cíl je vždy dojet živí a zdraví do cíle. Nemáme žádné ambice. Jezdíme pro radost a pro lidi. To nás baví…

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 33
11. 3. 2008 00:12
0 0
No tak pokud se při brzdění trochu sahne na ručku, není to vůbec na škodu (lepší auta si nastaví předek/zadek páčku, my seriáci máme ručku smajlík ). Samozřejmě že ve spoustě případů je to naprosto zbytečné a pomalé. Ale když je krize, ruční brzda je pak jako druhý volant a nejedou mě zachránila od incidentu, když jsem šel na brzdy po čumáku ven. Pak je jen potřeba se přinutit odbrzdit, sahnout na ručku a ono to tam nějak zatočí smajlík
11. 3. 2008 00:44
0 0
noooo 1. ta skodovka funguje 2. pan simurda umi ovladat.hezky moc hezkyyy
11. 3. 2008 07:27
0 0
Ten onboard z kralovické šoto je fakt brutus... smajlík smajlík
11. 3. 2008 07:40
0 0
Kdo neviděl Petra třeba v Pace ve Štikově může jen litovat..Start, stoupák nahoru když byl nahoře ,tak ostatní v půli kopce.Táhlá pravá z kopce. Petr ji letí po dvou a neskutečnýma dveřma.Úžasný.Mám to natočený a občas na to kouknu.Hodně štěstí kluci.smajlíksmajlík
11. 3. 2008 07:45
0 0
Ntfoto: Nezveřejnit to, by byla chyba! Hodíš to někam na neta? smajlík
11. 3. 2008 07:52
0 0
maevad-Asi by to šlo ale je to ještě točený starou kamerou.No zkusím to.Rád se podělím.Mam i závody z Tynce u Mladé Boleslavi jak se ho snaží jedna felicie přetočit.V každém kole.Nebo taky mám Paku a naraz do svodidel a jízda bez zadního kola.Nějak to vymyslím.
11. 3. 2008 09:35
0 0
moje osobni zkusenost s ruckou... pokud ridic s autem do zatacky najede "pomalu" a v pulce zatacky a ve vyjezdu se snazi o jizdu bokem (to dela 95% ridicu) tak ten rukav nepotrebuje, pokud chce letet uz pred zatackou bokem (takze potrebuje vetsi rychlost aby auto melo dostatecnou rychlost i na konci zatacky) tak to musi udelat s rukavem nebo volantem... pokud je to "master" smajlík tak je to kombinace brzdeni, rukav, volant, plyn...smajlík
11. 3. 2008 10:49
0 0
JFK: přesně tak smajlík
11. 3. 2008 11:31
0 0
pak ten prujezd muze vypadat treba takto: http://www.youtube.com/watch?v=CChP-Amm7hM&feature=related

smajlík
11. 3. 2008 11:53
0 0
Ahoj všichni.
Moc nás těší zájem o naše auto i o posádku. Chtěl bych moc poděkovat panu Čepelovi a panu Dudovi (romus a blesky) za pěknou prezentaci. Dostal jsem se k tomu až teď, tak se omlouvám.
Co se týče mě a ruční brzdy, tak jí moc nepoužívám maximálně ve vracáku a to ještě jde o to jaký je povrch a jak lepí gumy. Škodovka má těžkej zadek, někdy to je plus a někdy mínus. Každopádně jde vždy o nájezdovou rychlost.. Nejlepší je šotolina , tam je ihned jasno. Viděl jsem pár borců co to se zadkem skutečně umí, ale těch je málo a nebo jsou dnes již strašího ročníku ( J. Haugland, Kvaizar, Blahna ...) na ně bylo skutečně pokoukáníčko. Já se snažím o napodobení divácky zajímavého stylu, ale zatím je to pokus - omyl. Snad to bude lepší...smajlík
Vzakz pro Tomáš Němce : letos chceme jet zase N. Paku, mám pořád tu starou elerku, tak že doufám, že se uvidíme. Jinak díky za fotky , jsou super.
Pape - díky za nabídku pomoci s itinerářem, ozve se ti prosím tě Milan ( spolujezdec )
Mějte se všichni fajn a rallye sportu zdar.smajlík
11. 3. 2008 17:22
0 0
Vůbec není zač, to já děkuji za rozhovor a už se těším, až Vás uvidím v akci.
11. 3. 2008 20:04
0 0
to petr:my také děkujem za ty pěkné průjezdy,to je pak radost natáčet!smajlík
11. 3. 2008 20:41
0 0
nádhera, opravdu úžasný průjezdy. Realita musí být božská. Hodně úspěchů v RC! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!