25. 3. 2008 15:50 − 2765× − 19

Preview Valašská Rally 2008

České mistrovství se přesouvá ke své hlavní části, která se již odehraje výhradně na českém území.

Na začátku roku odstartoval v Rakousku český šampionát vícedenních soutěží. Na start se tam postavila jen část skupiny jezdců, kteří letos hodlají pravidelně bojovat o body do výsledné tabulky. Nyní se mistrovství přesouvá ke své hlavní části, která se již odehraje výhradně na českém území. Společně s tím tak vzrostl počet přihlášených dvojic, kterých čítá seznam valašského podniku hned 81. Po útlumu české rally v posledních letech není toto číslo vůbec špatné. Teď už jen zbývá čekat, zdali se na páteční start postaví opravdu všichni, jenž se přihlásili.

Prim mezi těmito jezdci jistě hrají dvě jména, Roman Kresta a úřadující mistr naší země Václav Pech. Oba usednou stejně jako v loňském roce do vozů Mitsubishi Lancer EVO IX stejné stáje. O vítězi tak rozhodnou lepší zdatnosti a větší štěstí jednoho z borců. Kresta je na této trati vlastně doma, zatímco Pech sem přijede rozjetý z úvodního podniku v Rakousku a navíc se představí v roli vedoucího muže šampionátu.

Pokud se podíváme do minulosti, kdy se spolu oba jezdci na valašských cestách utkali, zaujmou jistě dva ročníky, 2003 a 2004. V tom prvním si to mezi sebou rozdali Pech s Fordem Focus WRC 02 a Kresta s Peugeotem 206 WRC. Během první etapy se přetahovali o každou sekundu, až nakonec moravský jezdec v mlze svůj vůz neudržel na cestě a odstoupil. O rok později dojeli do cíle oba dva, z triumfu se ale již radoval Kresta. I letos se dá očekávat dramatický souboj o každou vteřinu, který jistě bude stát za to.

Zůstat stranou jistě nebude chtít ani další jezdec, který to do centra rally nemá vůbec daleko, Pavel Valoušek. Ten se svým novým Lancerem EVO IX na Jänneru zaskočil všechny soupeře a dlouhou dobu soutěži vládl. Nakonec se musel sklonit jen před Pechem a v pořadí šampionátu mu tak zatím patří krásná druhá pozice. Za tento výkon si pak vysloužil cenu našeho serveru Hvězda rally. Nyní na něho čekají naprosto odlišné podmínky a ještě drsnější konkurence. S nedostižnou dvojicí Kresta – Pech to bude mít Valoušek těžké, ale o jejich skalp se za volantem nově vybarveného Lanceru jistě minimálně pokusí.

V tabulkách průběžného hodnocení šampionátu se Valoušek nachází na postu, který pro sebe vloni v konečném zúčtování získal Karel Trojan. Ani on a jeho Mitsubishi Lancer EVO IX nemohou na druhém podniku samozřejmě chybět. Zapomenout na nepovedený Jänner a ještě více hořký závěr loňské jinak velmi úspěšné sezóny bude chtít Honza Votava s dalším Lancerem EVO IX. S touto technikou se do soutěže přihlásilo hned pětadvacet posádek, což činí plných 31 procent seznamu!

Když už bylo zmíněno slovo seznam, pak nelze opomenout nový soutěžní tým na české scéně, a to pod hlavičkou jednoho z největších internetových portálů seznam.cz. Na Valašsku se představí s dvojicí Mitsubishi Lancer EVO IX. Do jednoho usedne atraktivně jezdící Sláva Ducháček, jenž si produkční vůz již vloni několikrát poměrně úspěšně vyzkoušel. Po delší době se vrátí za volant vozu skupiny N sprintový mistr loňského roku Karel Trněný, jehož porovnání s konkurencí bude jistě velmi zajímavou záležitostí.

A že těch předních jezdců s dalšími vozy se třemi diamanty ve znaku není málo. Nebude chybět například ostřílený Václav Arazim, stále zrychlující Peter Gavlák ze Slovenska, nadějní mladíci Jaroslav Orsák, Petr Hozák a Michal Fiala, vždy atraktivně „létající“ Zdeněk Vlček nebo nový design svého vozu slibující Pavel Červenka. A do toho všeho se po více než roční odmlce znovu přimíchá Daniel Landa, jenž usedne do staršího Mitsubishi Lancer EVO VII. Pokud však zavzpomínáme na jeho předchozí starty, pak se nám bezesporu vybaví velmi atraktivní divoké průjezdy.

Do bojů s nadvládou vozů Mitsubishi vyrazí samozřejmě i několik zástupců s vozy odvěkého rivala, značkou Subaru. Do loňské specifikace Subaru Impreza Sti N12B usedne Vojtěch Štajf, kterému loňská sezóna příliš nesedla a tak je čas na pořádné zlepšení si chuti. Loňský smolný vůz pražského jezdce okusí nově Josef Vyštejn. Se zcela nově postaveným Subaru Impreza Sti N12 nastoupí miláček publika Emil Triner. Ten vloni zakončil sezónu velkou nehodou na své domácí soutěži v okolí Příbrami. Letošek snad začne výrazně lepším způsobem a potěší sebe i své fanoušky. Divácky vděčným objektem zájmu je pravidelně i jízda Jana Štěpánka, jenž je rovněž přihlášen s Imprezou Sti N12. Stejně tak se můžeme těšit na krásnou žlutou Imprezu, kterou opět představí Daniel Běhálek. Z Polska přiveze Subaru i Marcin Beltowski.

Velkou neznámou je zatím porovnání vozů specifikace Super 2000 s produkčními vozy. Vloni k němu došlo na Barum Rally, ovšem tehdy za volanty většiny těchto nových speciálů seděli ostřílení evropští borci a na letošním Jänneru zase panovaly neobvyklé podmínky, v nichž se letos s největší pravděpodobností již nepojede. Teprve Valašská Rally tak napoví, s kterou vlnou pilotů produkčních aut se budou moci Josef Peták, Roman Odložilík (oba Peugeot 207 Super 2000) a Jaromír Tarabus (Fiat Punto Super 2000) měřit. Bezesporu zajímavý bude i samotný trojboj mezi nimi, vždyť stačí vzpomenout na Jänner, kde si to čtveřice pilotů kategorie Super 2000 rozdávala v tuhých sekundových soubojích.

Všichni tři borci přestoupili do kategorie Super 2000 ze skupiny A, která ale i po jejich odchodu skýtá mnohé zajímavé. V prvé řadě jsou to samozřejmě speciály Super 1600. Za hlavního favorita se tak dá jistě považovat Antonín Tlusťák, jenž usedne podruhé do svého nového Citroënu C2. S obdobným vozem by pak měl debutovat Roman Švidrnoch. Dvěma Citroënům se budou jistě snažit minimálně vyrovnat dva Fiaty Punto Super 1600 plzeňského Rota. Zatímco do jednoho usedne Jiří Skoupil, jenž s ním již vloni velký mistrák absolvoval, do druhého se posadí Jan Šlehofer, jenž s modrým Fiatem v uplynulé sezóně jezdil sprinty.

Žádnou novinkou ve třídě A6 není ani krásný Ford Fiesta Super 1600 Petra Zedníka, jenž jej vloni již naučil jinak nevídanou věc, a to alespoň trochu poslouchat. Pořádně čeřit vody ve skupině A se chystají Josef Sedláček s Janem Vanáčem, kteří na českých tratích jako první představí vozy Renault Clio nové kategorie R3. Nakolik se tyto vozy s dvoulitrovým motorem a úpravami na pomezí skupin A a N dokáží popasovat s čistě „áčkovými“ Super 1600, zodpoví až samotný průběh rally. Ve třídě A7 by ale podle všeho neměli mít tito dva piloti výraznější konkurenci. Za zmínku pak ještě jistě stojí polský host Piotr Maciejewski, který přiveze Suzuki Swift Super 1600. Do Citroënu Saxo po Tlusťákovi pak usedne Antonín Novák.

S tak zvanými malými enky se do soutěže přihlásilo 15 posádek, mezi nimiž se dá očekávat největší atak na vítězství od vozů s dvoulitrovými motory. V roli největších favoritů se představí Petr Křížek a Egon Smékal s Hondami Civic Type-R. Konkurencí jim budou dva Renaulty Clio Jiřího Krajčíka a Jiřího Ševečka. Červenou Alfu doveze na Valašsko Martin Rada a s Opelem Astra OPC se bude prezentovat Roman Stromšík. O třídu níže jsou karty rozdány poměrně jasně a hlavní trumfy v ruce má značka Honda. S vozy Civic VTi se představí Václav Dunovský, Patrik Hlach, Michal Křemen, Jan Jakubec a také Slovák Martin Vaško. Do nejnižší třídy se přihlásili pouze dva jezdci, oba s VW Polo. Jedná se o Pavla Korčáka a Michala Srba.

Komentářů celkem: 19
25. 3. 2008 16:371
0 0
Startovka je super. Vítěze si neodhadnu tipovat. V top 10 může být kdokoliv. Paráda !smajlík
25. 3. 2008 16:582
0 0
to mravenecZ : Kresta smajlík
25. 3. 2008 17:013
0 0
Tipovačka bude neskutečná divočina...
25. 3. 2008 17:254
0 0
docela silná konkurence určitě to bude pěkná rallysmajlík
25. 3. 2008 17:385
0 0
Kresta nebo Pechsmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
25. 3. 2008 17:566
0 0
Ta typovačka je brutál, ale sázim na klasiku....smajlíksmajlík
25. 3. 2008 18:057
0 0
Jasně, Pechovi fandim, Kresta je taky celkem jistota ... ale aby jsme se ještě nedivili smajlíksmajlík
25. 3. 2008 18:098
0 0
"...letošním Jänneru zase panovaly neobvyklé podmínky, v nichž se letos s největší pravděpodobností již nepojede.." když si vzpomenu na poslední dva Vsetíny a podívám se z okna, chce se mi říct, že je to celkem odvážné tvrzení. smajlík I když souvislá vrstva to asi nebude a hřeby už vůbec ne. Ale neobvyklé podmínky..... smajlík
25. 3. 2008 18:309
0 0
odlozilik
25. 3. 2008 18:3910
0 0
jaký je rozdíl mezi N12 a N12B?
25. 3. 2008 19:0111
0 0
a nezapoměli jste na Vančíka?
25. 3. 2008 19:5212
0 0
N 12 je z roku 2006 a N12B rok 2007. Nebyla to v podstatě nová evoluce, skoro nic na ní nezměnili a tak to nenazvali N13, ale N12B. No a letos už je rovnou N14...
25. 3. 2008 20:0513
0 0
J.J. Mě by zajímali právě ty malý změnysmajlík Co tam kluci japonský vylepšili...
25. 3. 2008 20:5514
0 0
startovka skvělá jen at všichni přijedou no a typ na vítěze (přeju to Romanovi) a k tomu subaru impreza byla jen jedna a tu hrůzu co pojede
Mikulaštík to už není subarusmajlíksmajlíksmajlík
25. 3. 2008 21:0815
0 0
Článek a čtení pěkné a už to má popularitu jak Barumka nebo Bohemka,jen tak dále...smajlíksmajlíksmajlík
25. 3. 2008 21:3116
0 0
Bobin:to máš pravduale na moravě umíme hodně pěkných a náročných rally
Barumka,Valašská,Vsetín,Kopná,Jeseník tady chybí už jen dávno se nejezdící Valašská zima ale na tu už stejně není počasí a když se tak vzpomíná taková Barumka 1983 když končila š-130rs a nebo Valašská zima 1989 to už néní pravda ale to byly super časy a zůstaly nám až na tu
Valašskou zimu ale takový je životsmajlíksmajlíksmajlík
25. 3. 2008 22:5117
0 0
No bude to hlína.
26. 3. 2008 19:2418
0 0
to bude poradny nasup ale vsazim na krestusmajlíksmajlíksmajlík
27. 3. 2008 06:0619
0 0
Vyhraje Roman na něj nikdo nemá a vyhraje tak o 50 - 60 sek. před Pechem
Jinak ,neví někdo kolik bodů se připočítává za vyhranou RZ?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!