Sebastien Loeb testoval ve Škodě 130LR!
Současný suverén světové rally a čtyřnásobný mistr světa Sebastian Loeb se účastnil testování se Škodou 130LR.
Sebastien Loeb vzhlíží ke značce Škoda
Sebastien Loeb vzhlíží ke značce Škoda
Jak k tomuto překvapivému spojení došlo? Vysvětlení podává sám Sebastien Loeb:
„Samozřejmě, že spolupráce tohoto charakteru není u jezdců z mistrovství světa obvyklá. Nicméně tento můj test je především důsledkem nedávného návrhu Maxe Mosleyho, potažmo FIA, že by se v budoucnosti světový šampionát mohl jezdit s vozy pouze se zadní poháněnou nápravou. Je potřeba, abych byl připraven na vše. Navíc mám ze svých zdrojů signály, že tento návrh je stále živý, jelikož jeho atraktivita pro diváky a výrazná úspora při vývoji a provozu takovýchto aut pro tovární týmy je zřejmá. Na druhou stanu musím poznamenat, že nekoncepční a stále se měnící rozhodnutí FIA, kvůli kterému nemáme my jezdci ani týmy dlouhodobou existenční jistotu, mě přece jenom dosti stresuje, až mi z toho v poslední době začaly šedivět vlasy.“
Sebastien Loeb za volantem Škody 130 LR
Dále budoucí pilot, dnes již legendárního, českého vozu vysvětluje svoji motivaci pro testování se Škodovkou takto: „Původní domluva vznikla již ve Švédsku, kde jsem tuto nabídku dostal. Za normálních okolností bych samozřejmě z důvodu svého vytížení ve světovém šampionátu a vzhledem k závazkům ke značce Citroën tuto nabídku odmítl, ale existence výše zmíněného návrhu FIA postavila situaci do nového světla, a z nabídky se stala výborná příležitost, jak se naučit zacházet s vozem s pohonem zadních kol. Každá zkušenost pro mě tedy bude, vzhledem k budoucnosti, velmi cenná. Citroën v současné době žádné vozy s pohonem zadní nápravy samozřejmě neprovozuje, ale zároveň má, stejně jako já, vzhledem k naší dlouhodobé smlouvě velký zájem na tom, abych se naučil s takovouto koncepcí vozu jezdit. Takže mým případným startům s dnes již historickým vozem Škoda nebrání, naopak mi vyšel vstříc. Navíc Škoda 130LR je vozem skupiny B a já jsem doposud žádné podobné monstrum této legendární skupiny neměl možnost pilotovat. Navíc to, že majitel vozu projevil o můj start s jeho autem opravdu velký zájem, bylo při mém rozhodování, také důležitým faktorem.“
Majitel týmu přemlouvající čtyrnásobného světového šampióna ke startu s jeho vozem
Sebastian Loeb a majitel vozu po vzájemné dohodě
Sebastian Loeb a majitel vozu po vzájemné dohodě
Sebastien Loeb ujel s vozem, se kterým jinak příležitostně startuje v Poháru České republiky v rally posádka Macháček – Kareš, několik testovacích kilometrů. Jaké z něho měl pocity?
„Zpočátku mě dost udivilo, že po zvednutí zadní kapoty se místo rezervy, jako je tomu v Citroënu, objevil motor. Nicméně po chvilce přemýšlení jsme si na to zvykl a začal vozu více důvěřovat.“
Sebastienův údiv na umístěním motoru.
Sebastienův údiv na umístěním motoru.
Sebastian Loeb přemýšlí nad nutností nového jízdního stylu.
Znamená to, že budete startovat v nějakém podniku s tímto vozem?
„Vzhledem k termínovým kolizím českých závodů se světovými podniky připadají v úvahu pouze starty na dvou letošních pohárových soutěžích, a to při Rally Vyškov a Rally Vysočina Okříšky. Jsme domluveni, že na „horké sedadlo“ by při závodech usedl, místo zaneprázdněného Daniela Eleny, jeden z místních domácích spolujezdců. Rozpis bude číst anglicky, protože francouzština spolujezdce je na úrovni Diega Maradony.“
Sebastien Loeb se svým budoucím spolujezdcem
Poslední slovo má majitel vozu: „Sebastienovi neklademe žádné cíle co se týče umístění, hlavní bude, aby se všichni dobře pobavili a aby nasbíral zkušenosti se „zadokolkou“. Nicméně předpokládáme, že sem tam někoho porazí. Ale zároveň si uvědomujeme, že na něm bude ležet tíha veliké odpovědnosti, protože poprvé v životě nepojede s pojištěným autem a co si rozfláká, to si taky zaplatí, což u Citroënu nezažil. Navíc čistokrevná původní metalexová Škoda 130LR, jaká je ta naše, už je dnes vzácností, zatímco „WRCčka“ seká Citroën jak Baťa cvičky.“
dojetých soutěží