Firlova smolná Valaška

Pro Lumíra Firlu s Pavlem Švajdou byla Valašská rally v mnohém výjimečná.

Druhou soutěží letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally byla o posledním březnovém víkendu Cetelem Valašská rally, která se letos po dvouleté pauze vrátila mezi prestižní podniky, zařazené do „velkého“ šampionátu. Na startu soutěže, jež nabídla vhodně namixovaný koktejl z kvalitně obsazené startovní listiny, zajímavých tratí a atraktivních soubojů o každičkou vteřinku, nechyběla ani orlovsko-zlínská soutěžní posádka Lumír Firla – Pavel Švajda, která na valašských kotárech ukrajovala své první soutěžní kilometry letošní sezóny.

Pro Lumíra Firlu s Pavlem Švajdou byla Valašská rally v mnohém výjimečná. Poprvé se společně představili na startu „velké“ soutěže, navíc na ně čekalo premiérové svezení v noci. Optickou novinkou pak byla změna designu, neboť loňský žluto-červený pro letošek nahradila oranžovo-modrá barva, patřící novému hlavnímu sponzorovi – firmě Eurostroj Schlager. Vzhledem k většině zmíněných novinek pojímala posádka sedmé evoluce vozu Mitsubishi Lancer svůj start na Valašce především jako test a žádné velké naděje na solidní výsledek v absolutním pořadí si nedělala.

„Seznamovací jízdy proběhly v klidu a tratě se nám líbily. Hlavně jsme se chtěli po zimní přestávce rozjet na Vyškov a vyzkoušet noční RZ, které jsem nikdy nejel kromě nočního prologu na Kopné,“ představil své předstartovní plány Lumír. V pátek mu záměry vycházely a do uzavřeného parkoviště svůj vůz předával ze sedmnácté pozice absolutně. Sobota však pro sympatickou posádku znamenala značné vystřízlivění.

První rychlostní zkouška sobotní etapy byla rozhodnutím ředitelství zrušena a soutěžící ji absolvovali pouze volným průjezdem. Lumír a Pavel začali závodit až na testu, zvaném Lešná, kde mezitím začalo pršet a pro posádky, vyzbrojené pouze suchými pneumatikami, se stala situace na trati mimořádně obtížnou. Mezi skupinku posádek, kterým se stal tento test osudným, se bohužel zařadili i reprezentanti Eurostroj Rallye Teamu, pro které na této RZ jejich valašské účinkování skončilo předčasně. Vše se seběhlo ve známém sjezdu do obce, která dala této RZ jméno – do Lešné. A jak celou situaci viděl Lumír?

„Jako všichni jsme začali na suchých pneumatikách a dost jsme na nich klouzali. Celá situace se seběhla moc rychle, začal jsem pozdě brzdit a už se to vezlo,“ řekl pilot. Vzhledem k poškození vozu už samozřejmě v soutěži pokračovat nešlo a před startem úvodního sprintu ve Vyškově čeká týmové mechaniky ještě hodně práce. Lumír k nehodě dodal: „Poděkováni patří zdejší policii a některým lidem, kteří u nás byli strašně rychle a pomohli nám z auta ven. Jsou to prostě super fanoušci,“ děkuje Lumír. „Oba dva jsme vyvázli celkem v pořádku, až na nějaké natažené svaly a modřiny. Kdyby tam ale nebyla ta brána, dopadlo by to určitě hůře.“

Hlavní sponzor posádky a šéf Eurostroj Rallye Teamu Eddy Schlager komentoval valašský neúspěch s nadhledem: „Do telefonu jsem Lumírovi řekl, ať dá hlavu vzhůru. Nehrajeme šachy, nýbrž provozujeme tvrdý a nebezpečný motoristický sport, k němuž havárie čas od času patří. Nehoda se může přihodit každému jezdci, ani ti nejlepší nejsou od toho osvobozeni. Tuto zkušenost je lepší zažít na začátku sezóny, než ke konci mistrovství, když se bojuje o každičký bod a o co nejlepší umístění. To, že je udržení koncentrace za tak těžkých podmínek, jaké panovaly na letošní Valašce, obzvlášť důležité, teď Lumír ví dvojnásob.

Nejdůležitější u všech nehod je, aby se nikdo nezranil a nedošlo k mimořádným škodám. Vůz se dá téměř vždy opravit nebo nahradit, ale zdraví nebo život ne,“ tvrdí Schlager a dodává: „Jednu výzvu bych chtěl směřovat všem fanouškům a divákům: prosím, buďte obzvláště opatrní a myslete vždy v prvé řadě na svoje zdraví. Stát se může cokoliv – může přijít technická závada, navíc ani jezdec a spolujezdec nejsou neomylní. To, že Lumír s Pavlem přistanou v uzavřeném domovním dvorku, to by si byl jistě taky nikdo nepomyslel.“

Nám nyní nezbývá, než mechanikům orlovsko-zlínské soutěžní posádky držet palce a doufat, že Lumírovi s Pavlem nic nezabrání se na start vyškovské soutěže 19. dubna postavit. Ve Vyškově na dvojici Eurostroj Rallye Teamu čeká celkem osm rychlostních zkoušek, jejichž délka se blíží hranici 80 km. Připraveny jsou tři úseky, z nichž se dva pojedou třikrát a nejdelší Podivická RZ dvakrát.

Komentářů celkem: 10
3. 4. 2008 18:47
0 0
No rána to byla pořádná. Hlavně, že se nikomu celkem nic nestalo. Tak přeju hodně štestí ve zbytku sezony!
3. 4. 2008 19:23
0 0
Hlavně že jste oba ok,Eddy vám zaplatí opravu a ve Vyškově hodně zdaru.
4. 4. 2008 06:51
0 0
To Gola. Ha, a na to,že Eddy zaplatí opravu jsi přišel jak? Jsi spadl z višně. Nežijeme v pohádce. Nic takovýho se nekoná. Jestli to neopraví do prvního sprintu,tak ma dost velky problém. Raděj drž Lumírovi palce ať to daj do Vyškova do cajku a nemluv hlouposti.
4. 4. 2008 07:59
0 0
Dobrá, otevřená tisková zpráva..Oceňuji i otevřenost směrem k Policii.Opravdu Ti dva policajti na místě byli dobří..Tak, jak jsem psal už pod komentářem u videa dané havárie..Chlapi hlavu vzhůru a jedeme dál..Hodně štěstí.
4. 4. 2008 08:58
0 0
A proč by jim Eddy nezaplatil opravu je to přece jeho posádka. Do Vyškova to musej stihnout a určitě jim Eddy pomuže,protože by to bez něj nezvládli a navíc když se jede ve Vyškově..Bavil jsem se s komisařem a prej je tam ohnutej i rám,tak budou muset vyměnit karoserii,prej si to pohlídajsmajlík
4. 4. 2008 11:12
0 0
Eddy je velky sponzor,posadka startuje s jeho licenci,ale neni to - jeho - posadka. Pokud Lumirovi Eddy pomuze,bude to jen dobre. Ale zase nerikej,ze by to bez nej nezvladli. To prestrelujes. Lumir je sikula a zvladne toho hodne.
4. 4. 2008 12:09
0 0
To gola. nevím kde bereš takové info. Na místě sice situace vypadala zle, ale po kompletním rozdělání se to prý nejeví až tak zle a bude to normální kompletní oprava karoserie. Což je u takových ran běžné. Spousta práce, starostí a hlavně peněz. Hlavně že podle informací jsou kluci zdravotně v pořádku a pokud to půjde dobře, tak budou startovat ve Vyškově s opraveným vozem . Což jim já osobně velmi přeji a držím palce aby to takhle dopadlo!!!!!!
P.S. Eddy se k celé situaci skutečně postavil super, za což mu patří poděkování.
4. 4. 2008 12:26
0 0
2 gola. Pokud jste na místě Ty, nebo někdo jiný, viděli ohutý rám, nesmíte se na něj dívat přes sklo flašky. To potom skutečně zkresluje. Auto je normálně v karosárně. Musí se udělat spousta plechařiny (jak píše Pepa), ale řeči o rámu jsou vedle jak jedle. Jedna paní... A ejhle, máme tady fámu. Jinak zdravím Pepo, uvidíme se na Vyškově.
4. 4. 2008 12:41
0 0
4. 4. 2008 12:43
0 0
Tak to je super,že není ohnutej rám to kluci do Vyškova opraví..smajlík Nechápu potom komisaře proč se baví o narušeném rámu,který si ve Vyškově zkontrolují. Ale to je jedno hlavně,že pojedou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!