Přípravy Daniela Landy na Rally Šumava
V pátek odpoledne odstartuje v Klatovech třetí díl Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Nejstarší rally v České republice Mogul Šumava rally Klatovy bude druhou soutěží pro nově vytvořenou posádku AutoFleetCar Rally Teamu ve složení Daniel Landa a Jan Škaloud. Týmové Mitsubishi Lancer EVO VII bohužel na Valašské rally nedojelo až do cíle po kolizi se zábradlím na jednom z mostků, ale posádka najela velmi potřebné kilometry v soutěžním voze a získala větší důvěru v techniku, i v sebe samé. Na technicky náročných tratích rally Šumava bude mít k dispozici již opravené Mitsubishi a bude se dále snažit nacházet hranice své i hranice vozu.
Foto: Dan Rozkol
Daniel Landa v současné době usilovně pracuje na přípravě nové desky a na přípravě koncertního turné, a tak jej seznamovací jízdy rally Šumava vytrhly z práce, která má s rally společného jen velmi málo. Dan již v minulosti na rally Šumava startoval, ale trať od té doby doznala značných změn, a konkrétně letošní podoba trati rally Šumava je zcela netradiční. Soutěž mající v názvu pohoří táhnoucí se podél státní hranice tento rok zavítá premiérově do Plzně. Obyvatelé krajského města tak budou mít jedinečnou příležitost poznat atmosféru soutěže rally a přitom přijet k rychlostní zkoušce městskou dopravou. Posádka AutoFleetCar Rally Teamu samozřejmě vítá přiblížení rally divákům, ale na druhou stranu lituje zrušení klasické sobotní Vimperské etapy, kde ta pravá rally Šumava vždy teprve začínala.
„Seznamujeme se postupně s tratí, která je dost těžká. Rychlostní zkoušky jsou mnohdy naprosto jiné. Některá je letiště, některá je nádherně technická. Bude potřeba mít trpělivost a dojet celou soutěž. Momentálně jsem v dost náročné fázi co se práce na desce týče, ale musel jsem to skloubit s rally a musel jsem se přepnout. Teď jsem na rally“ , popisuje seznamovací jízdy Dan Landa.
Foto: Dan Rozkol
Mechanici AutoFleetCar Rally teamu měli díky havárii na Valašské rally opravdu perné dva týdny a nedočkali se zaslouženého odpočinku, na který se těšili po hektické přípravě startu na Valašsku. Manažer týmu Jakub Denk k tomu říká: „Čeká nás velice obtížný závod na který nebylo mnoho času na přípravu. Jedním z problémů je z mého hlediska nesmyslný termínový kalendář, kdy z pozice provozovatele závodního auta nemáte moc prostoru na případné opravy v případě nehody, tak jak se to stalo našemu týmu na Valašce.
Myslím si, že pro příští rok by se měl FAS zamyslet nad kalendářem tak, aby neškodil rally jako takové. V prvním případě 11 týdnů pauza a pak v šesti týdnech 3 závody, a to nemluvím o případě, když se budete chtít účastnit i sprintů. Není to náročné jen pro posádky a týmy, ale i pro diváky, kteří si v tomto momentě začnou vybírat, kam se jet podívat, protože i ta podívaná je něco stojí. Dnes vzdávám hold našim mechanikům, kteří měli velké dostihy před prvním závodem a ani teď, mezi Valaškou a Šumavou toho moc nenaspali.“
Foto: Dan Rozkol
„Evo VII je připravená již na velkých brzdách a na 18" kolech, vše prošlo důkladnou repasí, včetně motoru, diferenciálů a převodovky a samozřejmě poškozené karoserie. Co mne mrzí, že nebyl prostor pro testování, protože jsme na Valašce zjistili,že je potřeba více zapracovat na nastavení. Pojmeme tímto i Šumavu jako testování, hlavním úkolem posádky je spatřit cíl, a to i z důvodu finiše Dana na nové desce a přípravy na koncertní turné. Prostě náš cíl je spatřit cíl!”
Trať soutěže bude velmi náročná i přes přesunutí těžiště rychlostních zkoušek z Vimperska. Charakter rychlostních zkoušek je mnohdy dost odlišný a rychlé úseky s kvalitním povrchem na jednom testu vystřídá rozbitý uskákaný asfalt na zkoušce další. Spolujezdec Jan Škaloud k tomu dodává: „Máme odtrénovanou páteční etapu a tratě jsou klasická Šumava. Rychlé i technické a dost uskákané. Rychlostní zkouška začínající v Jiníně je dost letištní. Trať je ztížená množstvím zimního posypu a na několika místech jsou zatáčky vytažené pomocí sudů naplněných štěrkem.
Co mi dost vadí je velká roztrhanost soutěže. Na závodech strávíme pět dnů a závodit budeme den a půl. Trénujeme od úterý od rána, a takhle to prostě nejde. Je třeba si vzít příklad ze zahraničí, kde se odtrénuje za den a půl. Celkem najedeme více než 700 km a závodíme na dvou stech. Za povšimnutí taky stojí to, jak dlouho do noci se jede. My budeme končit někdy deset minut před druhou hodinou raní a už v osm musíme být v uzavřeném parkovišti“.
Diváci, kteří se přijdou na rally Šumava podívat, budou mít jedinečnou příležitost sledovat vlastně dvě soutěže v jednom. Historická rally Vltava totiž byla de facto spojena s rally Šumava v jeden podnik a na většině rychlostních zkoušek tak pojede sled historických soutěžních vozů před polem soudobých rallyových speciálů. Na své si tak přijdou nejen milovníci moderní techniky, ale i diváci dávající přednost klasickým rallyovým automobilům.
První historický automobil odstartuje do soutěže v pátek ve 13:45 z klatovského Náměstí Míru a první soudobý automobil o hodinu později. Hodinový rozdíl bude provázet start dvou zmíněných kategorií během celé rally. Diváci se rozhodně mají na co těšit a AutoFleetCar Rally Team věří, že budou posádku Daniel Landa – Jan Škaloud podporovat přinejmenším stejně důkladně, jako na Valašské rally.
Jinak Danovi přeji ať tu "hranici" už najde a za ni aby se dostával už jen co nejméně...
To krojc: kdyz raikkonen mota kolem porad stejne desitky kol, tak se nediv to muzou tu formuli naprogramovat a bude to jezdit stejne