10. 4. 2008 10:13 − 5247× − 17

Přípravy Daniela Landy na Rally Šumava

Daniel Landa pracuje na přípravě nové desky a koncertního turné, a tak jej seznamovací jízdy rally Šumava vytrhly z práce.

V pátek odpoledne odstartuje v Klatovech třetí díl Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Nejstarší rally v České republice Mogul Šumava rally Klatovy bude druhou soutěží pro nově vytvořenou posádku AutoFleetCar Rally Teamu ve složení Daniel Landa a Jan Škaloud. Týmové Mitsubishi Lancer EVO VII bohužel na Valašské rally nedojelo až do cíle po kolizi se zábradlím na jednom z mostků, ale posádka najela velmi potřebné kilometry v soutěžním voze a získala větší důvěru v techniku, i v sebe samé. Na technicky náročných tratích rally Šumava bude mít k dispozici již opravené Mitsubishi a bude se dále snažit nacházet hranice své i hranice vozu.


Foto: Dan Rozkol

Daniel Landa v současné době usilovně pracuje na přípravě nové desky a na přípravě koncertního turné, a tak jej seznamovací jízdy rally Šumava vytrhly z práce, která má s rally společného jen velmi málo. Dan již v minulosti na rally Šumava startoval, ale trať od té doby doznala značných změn, a konkrétně letošní podoba trati rally Šumava je zcela netradiční. Soutěž mající v názvu pohoří táhnoucí se podél státní hranice tento rok zavítá premiérově do Plzně. Obyvatelé krajského města tak budou mít jedinečnou příležitost poznat atmosféru soutěže rally a přitom přijet k rychlostní zkoušce městskou dopravou. Posádka AutoFleetCar Rally Teamu samozřejmě vítá přiblížení rally divákům, ale na druhou stranu lituje zrušení klasické sobotní Vimperské etapy, kde ta pravá rally Šumava vždy teprve začínala.

„Seznamujeme se postupně s tratí, která je dost těžká. Rychlostní zkoušky jsou mnohdy naprosto jiné. Některá je letiště, některá je nádherně technická. Bude potřeba mít trpělivost a dojet celou soutěž. Momentálně jsem v dost náročné fázi co se práce na desce týče, ale musel jsem to skloubit s rally a musel jsem se přepnout. Teď jsem na rally“ , popisuje seznamovací jízdy Dan Landa.


Foto: Dan Rozkol

Mechanici AutoFleetCar Rally teamu měli díky havárii na Valašské rally opravdu perné dva týdny a nedočkali se zaslouženého odpočinku, na který se těšili po hektické přípravě startu na Valašsku. Manažer týmu Jakub Denk k tomu říká: „Čeká nás velice obtížný závod na který nebylo mnoho času na přípravu. Jedním z problémů je z mého hlediska nesmyslný termínový kalendář, kdy z pozice provozovatele závodního auta nemáte moc prostoru na případné opravy v případě nehody, tak jak se to stalo našemu týmu na Valašce.

Myslím si, že pro příští rok by se měl FAS zamyslet nad kalendářem tak, aby neškodil rally jako takové. V prvním případě 11 týdnů pauza a pak v šesti týdnech 3 závody, a to nemluvím o případě, když se budete chtít účastnit i sprintů. Není to náročné jen pro posádky a týmy, ale i pro diváky, kteří si v tomto momentě začnou vybírat, kam se jet podívat, protože i ta podívaná je něco stojí. Dnes vzdávám hold našim mechanikům, kteří měli velké dostihy před prvním závodem a ani teď, mezi Valaškou a Šumavou toho moc nenaspali.“


Foto: Dan Rozkol

„Evo VII je připravená již na velkých brzdách a na 18" kolech, vše prošlo důkladnou repasí, včetně motoru, diferenciálů a převodovky a samozřejmě poškozené karoserie. Co mne mrzí, že nebyl prostor pro testování, protože jsme na Valašce zjistili,že je potřeba více zapracovat na nastavení. Pojmeme tímto i Šumavu jako testování, hlavním úkolem posádky je spatřit cíl, a to i z důvodu finiše Dana na nové desce a přípravy na koncertní turné. Prostě náš cíl je spatřit cíl!”

Trať soutěže bude velmi náročná i přes přesunutí těžiště rychlostních zkoušek z Vimperska. Charakter rychlostních zkoušek je mnohdy dost odlišný a rychlé úseky s kvalitním povrchem na jednom testu vystřídá rozbitý uskákaný asfalt na zkoušce další. Spolujezdec Jan Škaloud k tomu dodává: „Máme odtrénovanou páteční etapu a tratě jsou klasická Šumava. Rychlé i technické a dost uskákané. Rychlostní zkouška začínající v Jiníně je dost letištní. Trať je ztížená množstvím zimního posypu a na několika místech jsou zatáčky vytažené pomocí sudů naplněných štěrkem.

Co mi dost vadí je velká roztrhanost soutěže. Na závodech strávíme pět dnů a závodit budeme den a půl. Trénujeme od úterý od rána, a takhle to prostě nejde. Je třeba si vzít příklad ze zahraničí, kde se odtrénuje za den a půl. Celkem najedeme více než 700 km a závodíme na dvou stech. Za povšimnutí taky stojí to, jak dlouho do noci se jede. My budeme končit někdy deset minut před druhou hodinou raní a už v osm musíme být v uzavřeném parkovišti“.

Diváci, kteří se přijdou na rally Šumava podívat, budou mít jedinečnou příležitost sledovat vlastně dvě soutěže v jednom. Historická rally Vltava totiž byla de facto spojena s rally Šumava v jeden podnik a na většině rychlostních zkoušek tak pojede sled historických soutěžních vozů před polem soudobých rallyových speciálů. Na své si tak přijdou nejen milovníci moderní techniky, ale i diváci dávající přednost klasickým rallyovým automobilům.

První historický automobil odstartuje do soutěže v pátek ve 13:45 z klatovského Náměstí Míru a první soudobý automobil o hodinu později. Hodinový rozdíl bude provázet start dvou zmíněných kategorií během celé rally. Diváci se rozhodně mají na co těšit a AutoFleetCar Rally Team věří, že budou posádku Daniel Landa – Jan Škaloud podporovat přinejmenším stejně důkladně, jako na Valašské rally.

Komentářů celkem: 17
10. 4. 2008 10:21
0 0
To bude zas ranasmajlík
10. 4. 2008 10:27
0 0
končite ve dvě a začínáte v osm? A jak to bylo dřív? Je to taky o tom co posádky vydrží a o tom rally je. Jenže to mlaďáci už nepamatujou a za tmy moc jezdit neumí. Držím palce kluci!
10. 4. 2008 10:33
0 0
Dane GO GO GO!!! Dan je pro me opravdovej rallysta jak ma byt!smajlík
10. 4. 2008 10:35
0 0
to Crumpl: Dan tim mysli ze je to daleko nebezpecnejsi chapes si vem ze spis 5 hodin a pak se ti nekde ukaze microspanek jak u truckeru a muze z toho byt taky peknej prů.....r!!!
10. 4. 2008 11:22
0 0
no jo ale u truckeru to je trochu neco jineho. Jde o to ze rally byla vzdy zkouska jezdce a avozu. Není třeba se koukat mnoho let zpratky (no tak 10) kdy se jelo třeba do 11 do vecera a rano se jela prvni erzeta uz v sest hodin. Na barumce to bylo zcela bezne, stejne tak i ve svete. Dnesni trend je zkracovani soutezi, jsou to spis sprinty. Tak jsem rád, že se ukáže soutěž ve které se ukáže kdo tlak zvládne nejlépe.
10. 4. 2008 11:51
0 0
Go Landááááááá Go smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
10. 4. 2008 12:02
0 0
to crumpl: Jako jistou nevýhodu toho vidím i vedlejší důsledek, že se zkouší, kolik vydrží diváci.
10. 4. 2008 12:24
0 0
to YLLAR: mnoo jezisi Danicek se ti nevyspinka ty microspanku, co by meli rikat na Dakaru... brecet? to by jim moc nepomohlo, sim te, to musi zvladnout levou zadni...
10. 4. 2008 12:26
0 0
To starosta: Tak to určitě smajlík jako malej jsem taky večer usínal a ránona pržně ještě napůl spal. Ale myslíš i trochu jiné testování že smajlík
10. 4. 2008 14:19
0 0
No hoši jak to tu čtu tak si říkám, kdo by v soutěžním autě zažil mikrospánek to by musel bejt blázen. Myslím si, že je tam posádka natolik zaneprázdněná že si na spánek ani nepomyslí. Jo to ty diváci to maj asi o něco horší.
10. 4. 2008 14:32
0 0
To Panzerfaust: Divil by ses, ale možné to je. Když se to může stát Raikonennovi v F1, nevidím důvod proč by se to nemohlo stát i v rally.
10. 4. 2008 14:47
0 0
Přeju hodně štěstí hlavně ať se vám nic nestane a autu taky ne. Vy i Honza jste sympaťáci tak snad vám to vydrží GO LANDA GO...smajlíksmajlíksmajlík
10. 4. 2008 15:35
0 0
Je pravda, že takto časově roztahané tréninky a přejímky jsou ke škodě. Když je možné třídenní soutěž MS odtrénovat a absolvovat přejímky ve dvou dnech, tak proč by to nemělo jít i u nás. Jinak pamatuji jak jsme kdysi na Barumce končily v servisu v pátek v 23.30 a znovu startovali v sobotu ve 3 ráno.
10. 4. 2008 17:13
0 0
Byl bych pro aby se vrátila podobná doba o které píše L. Otto. Jako diváka by mne to potěšilo a raději bych spal jen 5 hodin za to, že by se to takto jelo. Trošku to tak bude letos v Hustopečích (start poslední RZ první etapy někdy půl hod. po půlnoci), nicméně start druhé etapy není ve 3 ráno, ale v 10...
Jinak Danovi přeji ať tu "hranici" už najde a za ni aby se dostával už jen co nejméně...
10. 4. 2008 18:50
0 0
Wladimeer a l. Otto: to je o čem mluvím. V tom podle mě bylo obrovské kouzlo.
To krojc: kdyz raikkonen mota kolem porad stejne desitky kol, tak se nediv smajlík to muzou tu formuli naprogramovat a bude to jezdit stejne smajlík
10. 4. 2008 20:33
0 0
tak to sedismajlíksmajlíksmajlík
11. 4. 2008 19:03
0 0
Jste tu ránu přivolali...smajlík snad budou kluci OKsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!