10. 4. 2008 11:57 − 2709× − 4

Honza Votava a Franta Synáč chystají třetí pokus

Valašská rally měla být pro posádku Honza Votava-Franta Synáč reparátem za nepodařené lednové vystoupení na Jänner Rally.

Valašská rally měla být pro posádku AH Auto Rally Teamu Honza Votava-Franta Synáč startující s Mitsubishi Lancer EVO 9 s číslem 9 na dveřích, reparátem za nepodařené lednové vystoupení na Jänner Rally.

Trable byly zapomenuty, technika připravena, posádka po dovolené na lyžích relaxovaná a po bezmála tříměsíční přestávce náležitě natěšena rozdat si to na trati se soupeři. „Tímto závodem začínáme sezónu. V době volna jsme zapomněli na totální neúspěch na Jänner rally a jdeme do toho jako by se nic nestalo. Výborný výsledek by byl pro nás do 6. místa. Zda je to realistické v této veliké konkurenci se ukáže v sobotu odpoledne. Uděláme pro to vše“, říkal před startem Honza Votava.

Osmý a desátý čas z úvodní sekce znamenaly pro posádku průběžné sedmé místo a vše vypadalo, že soutěž bude tou pravou náplastí na nevydařený první podnik sezóny. „První zkouška byla velká neznámá, ale povedla se nám a čas byl dobrý. Na druhé jsme se snažili dostat do rytmu, ale zároveň jsme udělali spousty chyb. Víme kde je děláme a pokusíme se to napravit. Noční vložky mám čím jsem starší tím méně rád, ale je to pro všechny stejné", hlásil jezdec v cíli úvodní sekce.

Páteční večer znamenal pro plzeňskou posádku 9.,14. a 8. čas v jednotlivých zkouškách a tím také propad na 10. příčku hodnocení. Od devátého Vojtěcha Štajfa však Honzu Votavu dělil pouhá desetina sekundy. „Nedařilo se nám a vůbec se nám nepodařila Bystřička. Ne, že bychom udělali nějakou chybu, ale asi jsme měli malé nasazení. Zítra se do toho zkusíme pořádně opřít,“ plánovali program na sobotní ráno Honza s Frantou.

Sedmá rychlostní zkouška a osmý čas posunuly plzeňskou posádku 18 vteřin před Vojtěcha Štajfa na 9. pozici a na dostřel se zdál být již průběžně osmý Emil Triner. V osmé rychlostní zkoušce ale vše změnil defekt. Ztráta skoro minuty a půl na vítěze rychlostní zkoušky Romana Krestu poslala posádku o šest pozic níže na průběžně 15. místo hodnocení. „První rychlostka zrušená, takže tam nic. Na druhé to klouzalo, ale byli jsme spokojení,“ komentoval úvodní dvě erzety sobotní sekce po jejím dojezdu Honza. „A co k té poslední? Žádali jsme ředitele aby posunul start. Ten to slíbil, protože první část byla nesmyslně rozbitá. Jak to dopadlo je vidět. Spousty defektů… Je to rally, ale když člověk bojuje o vteřiny… Jednou to potká jednoho, pak zase druhého. To se nedá nic dělat,“ neskrýval Honza zklamání ze ztracených pozic. „Máme rozbitý diferenciál a něco s poloosou, zkusíme to ještě opravit, jinak končíme,“ zněl plán pro následující servisní dvacetiminutovku.

Po servisní přestávce se posádka vydala i do závěrečné sekce. Pět rychlostních testů dávalo stále šanci na postup pořadím. Na polookruhu Juřinka se Honza s Frantou dokázali patnáctým časem dostat o jednu pozici vpřed a na následujících RZ Trůba a Lešná zatlačili na pilu ještě více a začali stahovat náskok Václava Arazima. Po RZ 11 již plzeňská posádka figurovala na 13. příčce celkového hodnocení a chystala útok na trojici Tarabus – Fiala – Volf. Technické problémy v závěrečných dvou rychlostních zkouškách však zamýšlené plány překazily a naopak srazily posádku ještě o jednu pozici níže. Honza Votava s Frantou Synáčem se tak museli na Valašsku spokojit se 14. příčkou.

Jak viděl pilot závěr soutěže po dojezdu do cíle? „Bylo to z oblasti hrůz. Dvě rychlostky před koncem (Odry) se nám začal přehřívat motor. Zatopili jsme, pustili větrák na maximum a urželi jsme auto v chodu, až do cíle – prasklo těsnění pod hlavou. Přesto jsme to chtěli ještě na závěrečném okruhu s Vaškem Arazimem zkusit. Bylo to přeci jen 0,7 s. Jenže tam nám ještě navíc začal vypadávat 3.,4., i 5. rychlostní stupeň. Takže převodovka je taky v háji.“ Plány pro následující dny byly jasně dány. „Čeká nás repase převodovky, zítra půjde ven motor a bude potřebná i repase diferenciálů. 14 dní do Šumavy – strašný…,“ shrnul plzeňský jezdec své závěrečné pocity těsně předtím, než opustil Valašsko. Následovaly dlouhé dny a večery práce na závodním voze.

Deset dní poté mohl Honza Votava hlásit – splněno. „V současné době tj. večer v úterý 8.4. již máme motor a převodovku v autě, zítra mechanici auto dostrojí a večer si uděláme malý funkční test. Doufáme, že vše bude v pořádku, protože na eventuální další opravy již není čas.“

Posádka se mezitím věnovala také najíždění šumavských rychlostek a v krátkosti zhodnotila své vyhlídky pro následující soutěž. „Dnes jsme trénovali na Vimpersku a musím říci, že tratě se dle mého (alespoň na Vimpersku) pořadatelům hodně povedly. Protože Šumava je náš domácí závod, slibujeme všem divákům, že se budeme hodně a hodně snažit, abychom byli vepředu. A na těchto tratích a za současné konkurence to bude asi nářez. Tímto chci také všechny příznivce rally pozvat na Šumavu, my se budeme snažit ze všech sil, abyste se nenudili,“ uzavírá Honza, jenž společně s Frantou Synáčem odstartuje do soutěže s číslem 10.

Komentářů celkem: 4
10. 4. 2008 12:33
0 0
Na Šumavě přeju Honzo konečně pěkný výsledek okolo první 5 smajlíksmajlíksmajlík
BruceBoss
10. 4. 2008 12:34
0 0
Držíme moc palce!!!smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Team MTR
10. 4. 2008 13:16
0 0
Honzovi a Frantovi : přeju pěkné svezení, dobrý výsledek a vůbec chlapi, držím Vám všechny palce co mám.
10. 4. 2008 20:04
0 0
Tak Honzo a Franto,smula se snad vybrala na Valasce a ted hura na ne. Palce drzi tvuj neoficialni fanklub z Prahy(Hany,Zuzka,Mara,Ales)smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!