14. 4. 2008 19:15 − 3482× − 48

Václav Pech jun. nespatřil cíl rallye

Václavu Pechovi na Šumavě štěstí tentokrát nepřálo a místo obhajoby musel odstoupit.

Úřadující mistr republiky Václav Pech jun. přijel na letošní rallye Šumava dobře připraven a řádně naladěn na další souboje o body do hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Rallye Šumava je téměř domácí soutěží posádky Pech-Uhel a právě Mitsubishi Lancer EVO IX Euro Oil rallye teamu zde v loňském roce projelo cílem na prvním místě. Cíl pro rallye Šumava v roce 2008 byl tedy jasný. Bojovat opět o stupně vítězů.

Od prvních metrů rychlostních zkoušek bylo zřejmé, že rallye Šumava začíná tam, kde se před čtrnácti dny na Valašsku skončilo. Trio nejrychlejších jezdců zůstalo nezměněné a Václav Pech byl po prvních rychlostních zkouškách obklopen opět Romanem Krestou na místě prvním a Pavlem Valouškem na místě třetím. Trojlístek jezdců využíval naprosto stejnou techniku Mitsubishi Lancer EVO IX a jejich souboje byly pravým kořením rallye. Rychlé a suché tratě rallye Šumava Václavu Pechovi jun. vyhovovaly a výsledkem byly dvě vyhrané rychlostní zkoušky.

Bohužel modrožluté Mitsubishi Lancer se již neobjevilo ve výsledcích po devátém testu. Poslední rychlostní zkouška první etapy tak vystavila stopku posádce Euro Oil rallye teamu. To, co se na noční rychlostní zkoušce stalo, popisuje sám jezdec Václav Pech jun.: „Oproti Valašské rallye jsem byl ve větší pohodě a byl jsem tentokrát s naším výkonem spokojený. Auto i my jsme fungovali dobře a jelo se nám v celkové pohodě. Před poslední rychlostní zkouškou jsme na první místo ztráceli osmnáct vteřin, a to nebylo mnoho. Pak ale přišla poslední rychlostní zkouška první etapy a v jednom pomalém odbočení, kde auto jede na druhý rychlostní stupeň, se auto svezlo více do smyku a zadek auta se dostal lehce mimo silnici. Měl jsem dost času to korigovat, ale nechtělo se mi ztrácet drahocenné desetiny ubíráním plynu a měl jsem za to, že zadek auta normálně projede trochu v trávě a pojedeme normálně dál. Bohužel jsme o něco zavadili v trávě a zadní kolo se dost nešťastně vylomilo. Nešťastně říkám proto, protože to nebyla tak velká rána, aby se zadní kolo utrhlo zcela, pak by se dalo pokračovat do cíle zkoušky a do následného servisu, kde by jsme poškození opravili a ztráta by nebyla výrazná. Bohužel kolo zůstalo vytočené a zaklíněné v podběhu a auto díky tomu jelo levým bokem napřed a nedalo se řídit. Museli jsme zastavit a auto odstavit. Když na místo přijeli mechanici, tak z toho byla desetiminutová oprava na místě, a auto pak dojelo do servisu.“

Malá chyba a banální poškození tak nakonec znamenaly odstoupení posádky Euro Oil rallye teamu, která byla v té chvíli na druhém místě absolutní klasifikace rallye Šumava. Proč se ale týmové Mitsubishi neobjevilo druhý den v rámci superrallye? „Oprava našeho vozu v servisu by nebyla náročná, ale časová ztráta nabraná první den díky odstoupení by znamenala pád ve výsledkové listině a posun na výrazněji bodované pozice byl nereálný, a proto jsme se rozhodli v soutěži dále nepokračovat a pošetřit techniku před další soutěží, kterou je pro nás rallye Český Krumlov, navíc tři nejhorší umístění se v celkovém součtu mistrovství ČR škrtají,“ vysvětluje Václav Pech jun.

Plzeňan Václav Pech jun. se tak z favorita soutěže stal nedobrovolným divákem a během druhé etapy sledoval počínání svých soupeřů u trati rychlostní zkoušky. „Po dlouhé době jsem se byl podívat na soutěž jako divák a byl jsem až překvapený, jak rychle dnešní špičková auta jedou. Jako řidičům nám to nepřijde, ale z venku je na soutěžní auto krásný pohled. Moderní produkční vozy velmi dobře fungují a i pro diváka je to pěkný zážitek,“ popisuje netradiční zážitek diváka Václav Pech jun.

Před Euro Oil rallye teamem je nyní tří týdenní pauza před další soutěží Mezinárodního mistrovství, kterou bude rallye Český Krumlov. Krásná soutěž na náročných technických rychlostních zkouškách v okolí Českého Krumlova a Českých Budějovic patří mezi divácky oblíbené soutěže, a stejně tak se na ni těší i posádka Euro Oil rallye teamu.

Komentářů celkem: 48
15. 4. 2008 19:14
0 0
Když Kresta v S2000 porazí Krestu v PV tak sám uznáváš že S2000 jsou v dobrých rukách rychlejší. To že se u nás nedostali ještě na bednu tak to není tím že ty auta jedou pomaleji je to škoda že v nějakém z nich nesedí lepší jezdec,myslím si že by to pomohlo k rozšíření těchto krásných aut.
16. 4. 2008 08:31
0 0
já si myslím, že kdyby Kresta jel na barumce jak loni a neměl smůlu na defekt, tak těch s2000 před ním m oc nebude ne-li žádné.... dá se to vlasně spočítat z loňských časů v cíli, odečíst Romanovi ten defekt a kolikátý by byl v cíli? ví to někdo? rally je samozřejmě o autě ale i jezdci, štěstí, šílených divácích (viz argentina), a vlastně hodně okolnostech smajlík
16. 4. 2008 11:46
0 0
Mám pocit že by minulý rok Kresta těsně vyhrál kdyby se odečetl čas za ten defekt.
16. 4. 2008 11:55
0 0
Na kdyby se ale rally nejezdi;) Navic Vouilloz by ho pred sebe jen tak nepustil...
16. 4. 2008 12:02
0 0
No debatu rozjíždíte zajímavousmajlík
Já jsem fanoušek vozů Mitsubishi, ale na druhou stranu by určitě bylo zajímavější kdyby bylo startovní pole co se týče značek pestřejší. Jinak si myslím, že na Myšáky není tak špatné pokoukání, vždy záleží na jezdci co předvede, pokud bude chtít jet dravě a atraktivně tak pojede jak s Nkem tak s 2000 tak 1600 a pojede tak i s Fiatem "Maluch"smajlík
A myslím si, že letoj je náš mistrák hodně zajímavý a jde vidět že se jede naplno i ten Trněný jel dobře a bylo vidět že chce opravdu závodit...takže gg všecismajlík
16. 4. 2008 12:06
0 0
Pavel 2: A kdyby Ojedovi nepraskl zadní diferenciál a Vouilloz musel v neděli závodit, tak bylo co? Ono těch kdyby je vždycky víc...
16. 4. 2008 18:02
0 0
Chytří lidi pochopili že jsem odpovídal na dotaz Pepe01. Idiot ale musí odpovědět to co všichni víme a rozpoutat tak další polemiku. Ach jo...... Jinak myslím že Mirek-607 tady už svoje iq ukázal,tak ho nechme ať se zdokonaluje.
17. 4. 2008 09:46
0 0
Je pravdou, že Nka jsou u nás na dost vysoké úrovní, což se o S2000 tvrdit nedá. Takže zatím to vypadá , že je Mitsubishi mnohem lepší materiál na vyhrávání v Českém mistráku
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!