15. 4. 2008 12:27 − 6530× − 88

Jaký byl důvod havárie Viktora Szabó?

Velmi zajímavý set fotek zaslaný do naší fotosoutěže může leccos napovědět o tom, proč vlastně na Šumavě Viktor Szabó havaroval.

Velmi zajímavý set fotek zaslaný do naší fotosoutěže může leccos napovědět o tom, proč vlastně na Šumavě Viktor Szabó havaroval.

Autorem zaslaných vynikajících momentek je Vít Martinovský. Když jsem si je prohlížel, snažil jsem se přijít na to, proč vlastně Viktor Szabó havaroval. Osobně jsem nehodu viděl a nemohl jsem pochopit, proč se mu auto po dopadu naprosto "zdekovalo" někam jinam. Přitom skok byl normální, kola měl skoro úplně rovně, jak dokumentuje fotka od Petra Sagnera.

Doskok byl na asfalt, není tedy příčinu možno svézt ani na dopad částečně mimo vozovku. Tak proč šel tedy vůz najednou napříč vozovkou? Viktor Szabó po nehodě tvrdil, že neví, že auto bylo najednou zcela neovladatelné.

Podívejte se pozorně na první fotku od Víta Martinovského, která zachycuje okamžik prvního nárazu do svahu. V tomto okamžiku by se tedy měl bortit jen předek vozu. Kde je ale na té fotce levé zadní kolo? Nebylo to nakonec tak, že příčinou nehody byla technická závada? Tedy že na autě nevydržel po doskoku závěs levého zadního kola?

Odpovědět jistě nedokážu, kolo se teoreticky mohlo vylomit i v tom okamžiku nárazu do svahu. Každopádně to berte i jako varování, když zvažujete, kam se postavíte. Každé auto se může stát zcela neovladatelné.

Komentářů celkem: 88
Loa
15. 4. 2008 21:46
0 0
Podle mě je to jezdecká chyba, asi blbý nájezd, či co. Ale to se stává, nikdo přece není neomylný, jen dobře, že se nic vážného nestalo.
15. 4. 2008 22:21
0 0
Toto téma je přímo morbidní,Viktor už z toho musí mít kopřivku.Ale dejme tomu legitimní.Spíše se zmíním o kázni diváků.Pokud chci vzbudit adrenalin,musím zvolit kompromis mezi bezpečností a kontaktem.Makačka na bednu.Vyloučit průser se úplně nedá,ale omezit jo.Auto je neřízený projektil a vlastně neexistuje bezpečné fanmísto.A pokuď jo,už to není fanmísto.(Jednou mi říká pořadatel:no a co,že jsi za tlustým stromem,oni do něj praští,uletí světlo a zabije tě-asi má pravdu).Takže chlapci,pěkně si přivstat,před uzávěrkou si několikrát projet vybranou RZ, najít místo snů(často se nepovede) a vlastně neustále riskovat.Ale stojí to za to!!!
15. 4. 2008 22:28
0 0
tady to není tak o špatném nájezdu jak o podvozku,Lancery maj gumový podvozek z čehož soudit,že po doskoku mu zadek ulítl a už s tím nic neudělal.To samé měl Schlager loni na vyškově,auto šlo po doskoku na předek a zadek po dopadu odskočil okamžitě do strany a tím následovala obrovská krize.
To samé se stalo i Valdovi před dvěma lety na krumlově,na horizontu skok a okamžitě se auto spakovalo a byla s toho bouda
15. 4. 2008 22:59
0 0
dick: Lancery nemají gumový podvozek. Jen špatně nastavené Lancery mají gumový podvozek. Podívej se na Krestu, ten skáče jako do peřinky a je přímo exemplární případ. Ale nebyl sám, komu zadek po skoku neodskakoval. Už si to moc nepamatuju, ale myslím, že třeba Volf taky doskočil do měkého bez odskoku (hodnotím druhý směr).
15. 4. 2008 23:14
0 0
Jezdecké zkušenosti nejsou jen o tom jak umíš kroutit kolem, ale i o tom, jak si umíš auto nastavit. A tady je vidět ten obrovskej rozdíl mezi špičkou jako je Kresta a ostatními.
DICK: Valdova havárie byla loni. Tam se jednalo dle mého názoru o jezdeckou chybu, kdy Pavel zvolil špatnou nájezdovou stopu a možná to přepísknul s rychlostí.
16. 4. 2008 00:34
0 0
jak se tak dívám na ty fotky i když jse na šumavě nebyl jezdecká chyba nebo ne důležité je že se nikomu nic nestalo a ponaučení (pořadatelé jsou blbci protože je zbytečně daleko vypáskováno /né vždy/ale když ) příjde krizovka tak je to v pr... takže diváci (fandové) hodně lidí pod vlivem alkoholu vemte si s toho příklad protože stát se může cokoliv a o tom a takový je rally sport vím o čem mluvím (pořadatel) byl jsem osobně u havárie T.Vojtěcha na barum rally 2003 RZ komárov a taky to vyšlo s odřenýna ......... chlastat můžete kdekoliv jinde ale na rally ožralci a chytrolíni nepatřísmajlíksmajlík
16. 4. 2008 11:40
0 0
Nevím, jestli už to tady někdo zmiňoval, ale Szabovi dost brutálně odskočil zaek bokem i v předchozím průjezdu na tom největším prostředním horizontu uprostřed lesa.
Jinak výživné byli také výlety Volfa a Pantálka už na prvním horizontu pod hradem při RZ14, zejména Volfův, ten rozrazil masivní dřevenou ohradou, prohnal po louce pár diváků a pak jezdil po louce a dlouho hledal cestu zpět na trat...no a Pantálek další těžkou krizi (výlet na pole) absolvoval za pár set metrů na Szabóvově místě. Roupov = zaručená zábava, jak jsem předpovídal smajlík
16. 4. 2008 14:57
0 0
Všichni tady strašně řešíte co se stalo při dopadu, ale to podstatný se odehrálo před hranou protože to auto se natočilo už ve vzduchu po odrazu a k tomu musel bejt nějakej impulz těsně před odrazem. Nejpravděpodobnější je tedy lehká korekce směru těsně před hranou. Všechno je to o setrvačnosti hmoty viz. učebnice fyzyky pro 6 třídy. (je to krásně vidět na tom videu zpoza švestek, čelní pohled na auto)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!