Jan Jelínek: Šumavu ukončila zemědělská technika
Zlínská posádka musela letošní rally Šumava opustit na konci první etapy ze skvělého čtvrtého místa po nárazu do valníku u trati.
Jan Jelínek a Miroslav Kotěna vstoupili do letos obzvláště náročné a vzhledem k počtu havárií nebo odstoupení také dosti divoké soutěže velmi dobře. I přes technické problémy s únikem oleje a prokluzováním spojky zajížděla posádka v první etapě velmi dobré časy kolem pátého místa.
"Začátek vypadal docela dobře, ale v mnoha pasážích jsme nemohli jet úplně optimálně. Prokluzovala spojka a auto nemělo potřebnou akceleraci. Technici přišli v prvním servisu na to, že se do spojky dostal olej pravděpodobně z motoru," popisuje úvod šumavské rally zlínský jezdec. "Byl jsem docela překvapený, že i přes pomalejší jízdu z toho byly v takové konkurenci čtvrté a páté časy a pátá příčka i celkově."
V dalším průběhu první etapy nebyla spojka stále zcela v pořádku, ale červenobílá Evo IX protínala časové kontroly vždy v první desítce, což znamenalo udržení výborné páté pozice až do samotného závěru pátečního dne. Poslední noční rychlostní zkouška ovšem Honzovi vystavila nečekanou stopku a konec v soutěži.
"Věděli jsme, že i když nebyla technika zcela ve formě, stále držíme páté a pak aktuálně už i čtvrté průběžné místo. V poslední erzetě proto nemělo – navíc za tmy – cenu riskovat a nejdůležitější bylo dorazit v pořádku do servisu. V jedné zatáčce asi v polovině zkoušky nás to ale pravou stranou vyneslo ven z tratě. Nebylo to až tak hrozné, pokračovali jsme dál, jenže s lehce ohnutým ramenem. Asi po kilometru pak přišel úplný konec, protože jsme vyjeli ven podruhé a nešťastně trefili jakousi kovovou nápravu nějakého vleku u cesty," vzpomíná pilot.
Druhý náraz byl o poznání tvrdší a způsobil ohnutí dalšího ramena, proraženou pneumatiku a poškozenou karoserii. Zklamaná posádka tak musela po pár dalších metrech odstoupit z nadějně rozjeté soutěže těsně před cílem první etapy.
"Chvíli jsme ještě uvažovali o super rally, chlapi by to v servisu určitě stihli přes noc nějak vyřešit, ale znamenalo by to pokles až někam za dvacáté místo a jen velmi malou naději na získání alespoň několika bodů," uzavírá letošní Šumavu Jan Jelínek. "Oprava auta nám finančně sice trochu zkomplikovala plány na sprintrally ve Vyškově hned o tomto víkendu, ale snad to nějak zvládneme. I tam je startovka hodně nabitá a velmi rádi bychom zaútočili na přední pozice."
Na Böttcher rally Vyškov se chystá posádka Jan Jelínek – Miroslav Kotěna také v barvách stávajícího hlavního partnera a oficiálně navíc pod hlavičkou nového týmového názvu "Autoline Rally Team".