Rally de Canarias – komentář

Španělský šampionát se po úvodní soutěži přesunul do své nejvzdálenější destinace na Kanárské ostrovy.

2. podnik španělského asfaltového mistrovství, 18. – 20. dubna, Kanárské ostrovy, 12 RZ – 206 km


Španělský šampionát se po úvodní soutěži přesunul do své nejvzdálenější destinace na Kanárské ostrovy. Na dvoudenní soutěž si přijela zazávodit celá přední skupina jezdců s největšími ambicemi na vítězství. Nemohl tak chybět vedoucí muž šampionátu Miguel Fuster, který stejně jako Sergio Perez znovu odstartoval s Fiatem Punto Super 2000. V kompletní sestavě se dostavili i piloti Peugeotu, z nichž měl největší zálusk na vítězství domácí Luis Monzon. Po odstoupení v Joiose zde hodlal konečně bodovat Enrique García-Ojeda a oproti původním plánům se dostavila i nová akvizice Oscar Garré.


Foto: www.rallyaccion.com

V loňském roce nejrychlejší z pilotů Super 2000 Fuster těžko hledal způsob, jak na hladkých, širokých a rychlých asfaltech porazit nejrychlejšího pilota s vozem GT Sergia Valleja. Kanárské cesty těmto speciálům sedí dokonale a tak bylo třeba s Porsche zmiňovaného obhájce vítězství počítat více než kde jinde. Samozřejmě tu ale byla i tři velmi silná Ferrari Arminde Martina, Josepa Basolse a Yeraye Lemese. V rámci místního šampionátu se pak prezentovaly i dva speciály WRC. Se Škodou Fabia WRC startoval Antonio Ponce a nový Ford Focus WRC 06 představil Alfonso Viera.


Foto: www.javiersalmones.com

Již předstartovní shakedown mohl pořádně promluvit do konečných výsledků, neboť se zde mladík Garré nevyhnul jezdecké chybě. U svého Peugeotu vylomil levé zadní kolo a mechanikům tak přichystal nečekanou práci. Nakonec se však podařilo vůz dát do provozuschopného stavu a pilot Peugeotu Espaňa mohl v klidu do rally nastoupit. V samotné soutěži se pak hned na druhé zkoušce dopustil vážného jezdeckého selhání Fuster a u svého Fiatu pro změnu urval levé přední kolo. Soutěž pro něho tak skončila dříve než vůbec pořádně začala. To se stalo v době, kdy byl pro technickou poruchu ze hry i druhý vůz Fiatu s Perezem za volantem.


Foto: www.javiersalmones.com

Pro Peugeot to znamenalo jediné, v kategorii Super 2000 zůstali jejich jezdci zcela sami. To jim ale v žádném případě nezaručovalo triumf v absolutní klasifikaci. Ve velkém stylu totiž do soutěže vtrhli dva piloti vozů GT. V první sekci, v které se ze tří RZ kvůli Fusterově nehodě odjely pouze dvě, nenašel přemožitele Martin. Do servisu tak přijížděl s náskokem 3,8 sekundy na Valleja a 6 na Monzona. Ten zatím držel těsným sekundovým odstupem v šachu Ojedu.


Foto: www.javiersalmones.com

Ani ve druhé sekci nejevily oba speciály GT známky zpomalení a i nadále si počínaly naprosto suverénním způsobem. Po RZ 5 měl již vedoucí pilot Ferrari k dobru 17,3 sekundy na druhé Porsche. Martin však rozhodně náskoku nehodlal využít k pomalejší jízdě a i nadále jel maximálně naplno. A to se mu málem stalo v šestém testu s příznačným názvem Teror osudným. Své Ferrari zde nedokázal uřídit, havaroval a vůz následně z velké části shořel. Ani jednomu členovi posádky se naštěstí nic nestalo. Do vedení se tedy vyhoupl Vallejo, který postupně navyšoval svůj náskok na oba speciály Super 2000. To se mu dařilo až do závěrečné osmé zkoušky, kde vítězný Monzon zkrátil svůj odstup na polovinu (+ 10,2 s).


Foto: www.javiersalmones.com

Druhý den odstartoval lépe znovu místní borec, ovšem tři desetiny jaksi nic neřešily. Navíc, když mu Vallejo hned na druhé zkoušce nadělil 8,8 vteřiny! V RZ 11 byl znovu pilot Peugeotu rychlejší, tentokrát o 5,1 sekundy. Následoval však opakovaný průjezd úsekem, který rivalově Porsche seděl daleko lépe. To Vallejo potvrdil vítězstvím o 15,2 sekundy a dojel si pro druhé Kanárské vítězství v řadě. Zároveň se tak posunul do čela šampionátu a nyní mu nezbývá nic jiného než doufat, že i tratě dalších podniků budou jeho speciálu Porsche sedět na míru.

Pořadí v cíli
1. Sergio Vallejo/Diego Vallejo (E) Porsche 911 GT3 1:55.21,2 (1. GT)
2. Luis Monzon/Jose Carlos Deniz (E) Peugeot 207 S2000 +28,8
3. Enrique García-Ojeda/Jordi Barrabes (E) Peugeot 207 S2000 +1.17,8
4. Oscar Garré/Candido Carrera (E) Peugeot 207 S2000 +5.46,5
5. José Antonio Torres/Mahy García (E) Renault Clio R3 +6.42,3 (1. A7)
6. Joan Vinyes/Jordi Mercader (E) Renault Clio R3 +8.26,0 (2. A7)
7. Sergio Lopez Fombona/Juan Carlos Dorado (E) Nissan 350Z +9.38,5 (2. GT)
8. Raul Quesada/Jorge Galvan (E) Peugeot 206 XS +15.36,8 (1. A6)
9. Oscar Ramirez/Antonio Caballero (E) Renault Clio RS +18.17,8 (1. N3)
10. Rayco Santana/Ivan Miranda (E) Renault Megané Coupe +19.42,5 (2. A6)

Stav šampionátu: 1. Vallejo 32,5, 2. Monzon 30, 3. Garré 20, 4. Ojeda 15, Fuster 15, 6. Vinyes 9,5

Komentářů celkem: 12
22. 4. 2008 18:121
0 0
skoda ty 360 smajlík, ted skoro vypada jak kabriolet smajlík
22. 4. 2008 18:122
0 0
Solidní havárky... Z Ferrari toho moc nezbylo
22. 4. 2008 18:143
0 0
To bolííííí....takový nádherný auto, to bylo smajlík
22. 4. 2008 18:494
0 0
22. 4. 2008 19:425
0 0
ten borec na prvni fotce ukazuje kde to kolo melo byt ci jak?smajlík jinac GT vozy by se mohly konecne zavest i u nas...
22. 4. 2008 19:586
0 0
Mohly ale asi si dovedeš představit jak by jim náš tankodrom sedlsmajlík
22. 4. 2008 20:117
0 0
Proč to neposadil aspoň na špalky, když tomu sundával kola?smajlík
22. 4. 2008 20:408
0 0
XSpeed345: nj,ale vem si ze s GT se jezdi i sotolina pokud se nemylim..
kib
22. 4. 2008 21:279
0 0
Myslím, že GTčka šotolinový podvozek nemají. M-607 to ale určitě vědět bude.
22. 4. 2008 21:3110
0 0
No, nemají... Jsou to skutečná enka, takže v rámci úprav. Žádné speciální podvozky jako S1600 či S2000. Ale Olaf Dobberkau chce jet s Porsche Lausitz.
23. 4. 2008 10:1211
0 0
Nejsem si jistý jestli Ponce s fábií skutečně odstartoval... Ve výsledcích ani mezi odstoupenými posádkami totiž není a jeho fotku jsem našel pouze z nějakého předstartovního představení nebo co to bylo. Nebyl ani na fotkách ze shakedownu.
23. 4. 2008 20:2012
0 0
Si woe to Ferrari..smajlíksmajlíksmajlík ale stejně sou GTčka super a to věčný vlnění bokama, to chybí i wrcům (zase maj WRCy smyky ve 120 km\h...smajlíksmajlík)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!