Petr Hozák opět za volantem soutěžního vozu
8. prosince 2007 – to je datum, kdy se diváci naposledy mohli setkat s klatovskou soutěžní posádkou Petr Hozák – Roman Niemetz. Stalo se tak na Pražském Rallysprintu, kde úřadující sprintoví mistři České republiky pro skupinu N, kteří přijeli do Prahy především bavit diváky, obsadili v nabité konkurenci 8. místo. Po bezmála půlroční pauze a velkých změnách v týmu se konečně pracovně vytížený jezdec vrací na rychlostní zkoušky a dějištěm prvního letošního startu bude Thermica Rally Lužické Hory, která je na programu 16. – 17. května. V severočeské soutěži se však na sedadlo spolujezdce vedle Petra Hozáka neposadí Roman Niemetz, ale ex-Valouškův spolujezdec Vít Houšť.
Ve čtvrtek 8. května se proto uskutečnilo v okolí Klatov první velké letošní testování a jak to celé probíhalo, na to už vám odpoví jezdec sám: „Kompletně celý tým, včetně našeho Mitsubihi Lancer EVO IX, prošel přes zimu velkými změnami, a tak bylo před startem lužického sprintu třeba otestovat, jestli vše funguje tak jak má. Potřebovali jsme ještě doladit nastavení tlumičů a hlavně vyzkoušet novou jednotku mezinápravového diferenciálu od firmy KAPS Transmissions, kterou jsem díky kamarádovi Milanu Liškovi pořídil. A samozřejmě i já jsem se potřeboval po tak dlouhé pauze opět sžít s jízdou v závodním voze.“
Tým, který se na start nadcházející sprintrally postaví pod hlavičkou PAMK Klatovy, testoval nejprve na asfaltovém povrchu a hned poté se přesunul na nedaleký šotolinový úsek, protože právě šotolina bude z deseti procent tvořit povrch rychlostních zkoušek na severu Čech. A jak byl tedy samotný jezdec s testem spokojen? „V rámci možností jsme odzkoušeli téměř vše, co jsme potřebovali, a tak jsem s výsledkem velmi spokojen. Velký dík patří nejen celému týmu, ale především panu Marvanovi a panu Kotoučovi z firmy KAPS Transmissions, kteří jsou opravdu lidé na svém místě. Myslím, že své práci rozumí a dělají ji velmi dobře.
Obrovským přínosem mimo jejich vysokou odbornost bylo i to, že velmi ochotně a aktivně spolupracovali na samotném nastavování elektroniky mezinápravového diferenciálu. Bylo to vlastně mé první testování na takové úrovni, kdy jsme tomu věnovali celý den, a o to víc jsem hltal každou jejich sebemenší poznámku či postřeh. Chvilkami pro mě bylo až neuvěřitelné, jak dokázal pan Marvan změnou některých parametrů jedné jediné mapy auto ovlivňovat,“ zhodnotil testování Petr Hozák.
Doufejme tedy, že se této atraktivně jedoucí posádce bude v Hrádku nad Nisou dařit a potěší oko nejednoho diváka.