Thermica Rally Lužické hory 2008 – komentář

Šampionát jednodenních soutěží se přesunul z jihu Moravy až na samotné hranice s Polskem.

Šampionát jednodenních soutěží se přesunul z jihu Moravy až na samotné hranice s Polskem do okolí Hrádku nad Nisou. Tamní obnovená soutěž byla letos do sprintů zařazena podruhé a opět nabídla atraktivní trať, kterou vedle asfaltových úseků zpestřilo i několik zajímavých šotolinových pasáží. Dohromady všech šest testů vytýčených na třech úsecích měřilo 72 kilometrů. Podobně jako do Vyškova i sem se sjela velmi atraktivní a hlavně početná skupina jezdců, když se jich na start postavilo 129. S nejsilnějšími vozy klasifikace WRC se představili stejně jako na předešlé soutěži Karel Trněný a Igor Drotár. Tentokrát se oba sjednotili kromě stejné značky i na typu vozu, kterým byla v obou případech Škoda Octavia WRC. S Toyotou Corolla WRC pak tradičně startoval Karel Macek.

Slovenský host Drotár byl tentokrát úspěšnější než ve Vyškově, ale zase ne tak o moc. Neposlušná technika se namísto již v průběhu úvodní zkoušky odporoučela až po průjezdu jejím cílem a posádka odstoupila z šesté příčky. V průběhu prvního testu zradila Daniela Běhálka převodovka jeho Subaru Impreza Sti N12 a ani na start RZ 1 se pak nepostavil vedoucí muž klasifikace sprintů Josef Peták (Peugeot 207 Super 2000). Nejlepšího času dosáhl na první zkoušce Karel Trněný, který nadělil svému jmenovci Trojanovi (Mitsubishi Lancer EVO IX) 12,4 sekundy. Překvapivý třetí nejlepší čas zajel Radek Mifka s dalším Lancerem, kterého od druhého nejrychlejšího dělilo jen 1,4 sekundy.

Na druhé zkoušce všem vypálil rybník Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se tak ihned vyhoupl ze čtvrté až na druhou pozici (+ 8,7 s). V čele se nadále držel Trněný, zatímco Trojan spadl z druhé příčky až na čtvrtou (+ 16,5 s). Ani třetí zkouška v pořadí nedoznala stejného vítěze, když byl tentokrát pro změnu nejrychlejší Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX). Tento zajetý čas pražského jezdce okamžitě katapultoval na druhou příčku (+ 8,5 s). Z ní však nemusel sestoupit Sýkora, neboť jemu se zde také dařilo a posunul se do čela soutěže. Na třetí pozici se tedy s mankem 11,5 sekundy propadl vedoucí muž z úvodních dvou testů Trněný.

Druhou sekci rozjel pilot Škody Octavie WRC znovu nejlépe, ovšem po přičtení deseti sekund penalizace za předčasný start zůstal na třetí pozici. Druhým nejrychlejším časem navýšila na 10,8 vteřiny náskok vedoucí posádka Sýkora – Škardová. A právě tato dvojice se záhy radovala z druhého dílčího vítězství, což nemohlo znamenat nic jiného než opět upevnění první příčky. Druhý Semerád tak před závěrečnou zkouškou už moc pomýšlet na vítězství nemohl. Za normálních okolností nebylo příliš reálné, že by na necelých osmi kilometrech smazal 18,2 sekundy. Na druhou stranu předchozí sprint jasně ukázal, že až do samotného cíle není nic jistého a stát se může cokoliv.

Na pěkné páté příčce nakonec soutěžil zakončil Mifka, který až do posledních kilometrů usilovně bojoval o Trojanův skalp. Nakonec mu na pokoření vicemistra republiky ve dvoudenních soutěžích scházely pouhé tři desetiny! První start v sezóně a hned umístění na stupních vítězů. Taková je bilance Petra Hozáka, který se zde představil se známou technikou Mitsubishi Lancer EVO IX a novým spolujezdcem Vítem Houštěm. A jak nakonec dopadl boj o vítězství? Semerád zajel v RZ 6 nejrychlejší čas, ovšem na posun na první příčku to už nestačilo. Dravě jedoucí Jan Sýkora se tedy mohl radovat při svém letošním druhém startu z premiérového vítězství, čímž potvrdil, že patří mezi největší naděje českého rallysportu. Ze druhé příčky by se po součtu zajetých časů mohl radovat Trněný, ovšem dva předčasné starty znamenaly penalizaci 70 sekund a pád na konečnou osmou pozici.

Ve skupině A vlétl do soutěže ve velkém stylu Lubomír Minařík, pro něhož začala letošní sezóna právě až zde v Lužických horách. Po roce stráveném ve Fiatu Punto Super 1600 se vrátil do Škody Fabia Kit Car, kterou si již v minulosti vyzkoušel. Na druhé zkoušce moravský jezdec zaúřadoval podruhé a navýšil svůj náskok na 22,4 sekundy. Na velmi překvapivé druhé příčce byl v tu dobu klasifikován Oldřich Boček s dieselovou Škodou Octavia. Na třetí zkoušce se přes nejrychlejšího nafťáka přehnal Antonín Novák s Citroënem Saxo Super 1600, zatímco vedení si až do servisní přestávky uhlídal Minařík.

Ze servisu se posádky vrátily zpět na stejné úseky a nejrychleji se znovu prezentoval vedoucí pilot, jenž se po RZ 4 mohl těšit z výhody 36,5 sekundy. Na třetí příčku se zde dostal Jan Dohnal s Renaultem Clio Super 1600, jemuž chybělo na další postup vpřed jen 1,8 sekundy. A k posunu tohoto jezdce pořadím vzhůru došlo hned na následujícím pátém testu. Důvodem však nebylo pokoření do té doby stříbrného Nováka, ovšem pád vedoucího Minaříka po minutové ztrátě na třetí příčku. Skoro rozhodnutá soutěž se tak okamžitě změnila v nervy drásající drama, kdy do poslední zkoušky první dvojice nastupovala oddělena pouhými dvěma a půl sekundami. Dohnal dal do finiše vše a oprávněně se tak nakonec mohl radovat z vítězství.

Ve třídě A5 se z triumfu radoval Jiří Hladík se Škodou Felicia, který v rámci skupiny A obsadil pěknou čtvrtou pozici. V „á-sedmičkách“ zvítězil Karel Pohner s Hondou Civic Type-R před německým hostem Klausem Teichmannem s Nissanem Almera Kit Car. Kategorii dieselů samozřejmě opanoval Oldřich Boček, který si v úvodu rally tak dobře počínal mezi všemi „áčky“ a nakonec mezi nimi obsadil výtečnou pátou příčku.

V nejsilnější třídě „malých enek“ kraloval pořadí od startu do cíle Jaroslav Roubíček s Renaultem Clio Sport. O druhou příčku se však bojovalo až do závěrečných zatáček a nakonec se o 1,5 sekundy mohl radovat Petr Pelech (Honda Civic Type-R) před Josefem Šilhou (Peugeot 206 RC). Nejrychlejším mezi „malými enky“ se ale nestal vítěz třídy N3, nýbrž nejrychlejší pilot s šestnáctistovkou Aleš Kaválek, využívající služeb Suzuki Swift Sport. V nejnižší „enkové“ třídě do cíle dorazil jediný vůz, a to Fiat 126 pilotovaný polským hostem Lukaszem Ryznarem.

V poháru ČR soutěž započal nejlépe Martin Hudec s Mitsubishi Lancer EVO VI a úspěšně si počínal i v dalších zkouškách. Zuby nehty se jej snažil držet Jiří Hendrich se stejnou technikou, ale v posledních dvou zkouškách nechal dohromady skoro dvacet sekund a musel se spokojit s druhou příčkou. Na třetí pozici v klasifikaci PČR do cíle dovezl krásný Ford Escort Cosworth Robert Čaloun, zatímco úřadující mistr poháru Miroslav Janota kvůli technickým potížím svého Opelu Ascona cíl neviděl. V poháru mládeže vyhrál o 6,7 sekundy Martin Bujáček, když druhá příčka připadla stejně jako v absolutní klasifikaci zástupci rodiny Semerádů, v tomto případě Martinovi.

Pořadí v cíli
1. Jan Sýkora/Martina Škardová Mitsubishi Lancer Evo IX 45.50,9
2. Josef Semerád/Roman Niemetz Mitsubishi Lancer Evo IX +8,3
3. Petr Hozák/Vít Houšť Mitsubishi Lancer Evo IX +27,7
4. Karel Trojan/Petr Řihák Mitsubishi Lancer Evo IX +34,8
5. Radek Mifka/Tomáš Plachý Mitsubishi Lancer Evo IX +35,1
6. Dobroslav Ducháček/Petr Dufek Mitsubishi Lancer Evo IX +1.02,2
7. Milan Pantálek/Jaroslav Novák Mitsubishi Lancer Evo VIII +1.06,8
8. Karel Trněný/Stanislav Kafka Skoda Octavia WRC +1.11,5 (1. S2)
9. Jiří Tošovský/Petr Gross Mitsubishi Lancer Evo IX +1.22,6
10. Pavel Červenka/František Rajnoha Mitsubishi Lancer Evo IX +1.35,6
Komentářů celkem: 17
17. 5. 2008 23:391
0 0
Velká gratulace Honzovismajlík Jo a nevíte něco bližšího o Petákovi, co se stalo s jeho 207 ?
17. 5. 2008 23:502
0 0
Zřejmě odstoupil kvůli poloose ještě před startem první RZ.
18. 5. 2008 01:293
0 0
Díky Petákovi, šla celá tipovačka do háje! smajlík Tak snad příště.smajlík
18. 5. 2008 05:064
0 0
Gratulace ... Petr Hozak ... smajlík
18. 5. 2008 08:055
0 0
Výborně, Sýkorko, výborně!!!!
18. 5. 2008 08:436
0 0
Sýkora bude zatápět i starým matadorům...gratulace!!! smajlíksmajlík
18. 5. 2008 09:167
0 0
nechapu ty dva předčasný starty Trněnýho to mu blbla spojka nebo je magor?smajlík
18. 5. 2008 09:228
0 0
Pěkně, ta jízda byla fakt agresivní, třeba u JZD po skoku viď syky?? smajlíksmajlíksmajlík Ale paráda.Gratulace.Gratuluju i Trněnýmu, ten mě po dlouhé době nezklamal.Nebudete tomu věřit, ale ve vracáku zatáhl za ráčnu!! Jel pěkně.
sebloeb
18. 5. 2008 09:579
0 0
Nadherná rally ... 129 jezdců .... pěkné počasí ... skvělé tratě ... 3 WRCa .... jen tak dál MČR !!!!! smajlík
18. 5. 2008 10:1310
0 0
Gratulace nejlepšímu!!! smajlík
18. 5. 2008 10:3711
0 0
To mě naštvalo, měl jsem ho v tipovačce na 2. místě...
18. 5. 2008 10:3712
0 0
Teda s tím Petákemsmajlík
18. 5. 2008 11:1413
0 0
jojo jak pise berry.......i JZD to bylo pekny. a trnenej.....to nebyla leda jaka racna, jel i pekne bokem. sice mu to neskakalo ale dvere byli pekny. karel je proste boziiii. pekne litala i polska malucha 126tka fiatek .) a dvere jaky tam krouzila .)) jen by se vesli 2 na silnici. semerad opet nejvetsi sou .) teda az po berrym .)
18. 5. 2008 11:3014
0 0
Jendo gratuluji tobě i Martině, celému teamu v čele s Alexem
GOOOO GOOOO Jenda GOOOOO!!!!!!!!!!
037
19. 5. 2008 01:3115
0 0
Zdravím všechny, J. Peták ani neodstartoval, což je škoda, ale z jiného soudku. Rád bych koupil nový osobní vůz čili přestavitelný do sk. N, nicméně v zastoupení fiatu ani peuguotu o dvoulituru s 250hp, sekvenční převodovkou tvrdým podvozkem a velkými brzdami s poholdýnými sedačkami i vzadu nic nevědí. Poraďte mám volat do Torina ci fabriky Peugeotu. Ty vole nebudu pro běžné ježdění kupovat group A, nebo jak je to s těmi skupinami a proč??? Díky.
19. 5. 2008 08:4416
0 0
JJ v Hrádku to bylo v sobotu fajn smajlík
19. 5. 2008 12:0917
0 0
byl sem ráno na tý šotolině RZ Hrádek, byl sem celej zaprášenej, když projel Pepik Semerádsmajlík. Opravdu dobrá rally. Poprvé sem byl kdyz se to obnovilo a ta změna za 4 roky je obrovská. Uvidíme co bude příští roksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!