Peták: Startovat na sprintu s penalizací nemělo smysl!
V Hroch Rally Teamu zavládlo po odstoupení před startem Rally Lužické Hory veliké zklamání, jelikož posádka Josef Peták – Libor Joska nedokázala se svým Peugeotem 207 Super 2000 dojet ani na startovní rampu. I když technické závady jsou u tohoto týmu velice vzácné, tentokráte jedna kuriózní tuto posádku postihla. A co se vlastně událo?
„Vůz jsme měli standardně připravený, jako na každou jinou rally. Normálně jsme vyjeli ze servisu a jelikož rychlostní zkouška číslo 1 startovala těsně poté, co se sjelo ze startovní rampy, tak jsme se snažili si na voze udržet rozehřáté pneumatiky a také brzdy,“ řekl na úvod Peták.
„Měli jsme v plánu, že ihned po odjetí ze servisu ohřejeme brzdy, srovnáme v zahřátých gumách tlaky a vyrazíme na rampu. Nicméně během zahřívání se nečekaně stal z našeho Peugeotu žigulík se zadním náhonem. Věděli jsme, že musíme rychle zpět do servisu.“
„Tam jsme také po chvíli dorazili a naši mechanici okamžitě začali pracovat na odhalení a následném odstranění závady. Na vině byl prasklý zajišťovací šroub poloosy v levém předním kole, čímž se tato uvolnila a povysunula.“
„Mechanici odvedli velmi dobrou práci a po chvíli vytáhli také zalomený šroubek, nicméně časová ztráta byla již značná, což by znamenalo 70 vteřin penalizace – možná i více. S takovým handicapem nemělo smysl do sprintu startovat, a tak jsme v podstatě museli odstoupit ze soutěže, do které jsme ani neodstartovali,“ pokračoval příbramský jezdec.
„Hrozně nás to mrzí, ale je pravdou, že taková závada se prostě předvídat nedá. Z rally nás tak ale vyřadila součástka, která se dá koupit za nějaké dvě nebo tři koruny,“ dodal na samotný závěr Pepík Peták.