Štajf v honbě za body přehnal nasazení

Posun do první desítky byl po nepodařeném úvodu soutěže maximem, čeho Vojtěch Štajf a Jiří Černoch na Rally Hustopeče dosáhli.

Posun až do první desítky celkového pořadí byl po nepodařeném úvodu soutěže maximem, čeho Vojtěch Štajf a Jiří Černoch na Rally Hustopeče dosáhli. Poté ale ve snaze překonat potíže s převodovkou větším nasazením posádka svůj bílomodrý vůz Subaru Impreza WRX STI neudržela na trati.

Po úspěchu na slovinské Rally Saturnus, kde Vojtěch Štajf obsadil se svým vozem Subaru Impreza WRX STI pátou příčku absolutně a byl druhým nejúspěšnějším českým pilotem, se potvrdilo staré rčení, že „nemůže být každý den posvícení“. Uplynulá jihomoravská Rally Hustopeče byla totiž jedním z nejnešťastnějších vystoupení Rally Teamu Subaru ČR od jeho založení v roce 2005. A přitom se tam týmu moc líbilo…

„Opravdu. Mrzí mne, že jsme si vybrali slabší chvilky právě na soutěži, která podle mého názoru velice zajímavým způsobem obohatila český národní šampionát,“ smutní čtyřiatřicetiletý jezdec. „Pořadatelé nachystali mnohá zpestření, jako noční rychlostní zkoušky či testy na šotolině bez zrádných velkých kamenů, které by hrozily defektem. Moc zajímavá byla i „Bagršou“, kde organizátoři dali možnost závodníkům zacloumat a zahýbat si i s opravdu těžkou technikou.

No ale to bohužel byla jedna z mála radostí, které konkrétně nám soutěž přichystala. Už jsem o tom mluvil před startem, že noc mi vyhovuje jen někdy, teď ale vím, že budu muset navštívit svou oční lékařku a požádat ji o změření zraku. Opravdu jsem pořádně na cestu neviděl, následkem toho jsem snad na každé ze šesti erzet úvodní etapy vyrobil několik chyb. Mnohá probrzdění odboček byla příčinou mnohavteřinových časových ztrát, po kterých jsme se pohybovali až někde na hranici bodované patnáctky, či spíš za ní…“

Naštěstí sobota se vyvíjela podstatně optimističtěji a my se postupně prokousali až na devátou příčku – no a to už se začalo pomalu blížit našim předstartovním představám. Bojovali jsme s Emilem Trinerem, pár desítek vteřin před námi byl i Karel Trojan, jehož jsme ve Slovinsku porazili. Nasadili jsme tedy nové pneumatiky a dohodli se, že „do toho půjdeme“. Pak se ale naneštěstí na desátém testu poroučela v převodovce našeho vozu „pětka“, tedy nejvyšší rychlost, jakou tato Impreza disponuje.

Přesto jsme zkusili dát do našeho výkonu úplně všechno a na následujícím testu jsme i s tímto handicapem dokázali opětovně přeskočit Trinera. To bylo pro nás veliké povzbuzení a zkrátka jsme doufali, že při stoprocentním nasazení dokážeme uspět. Jenže jak se někdy říká – kdo chce víc, nemá nic… Dvanáctku jsme zahájili ve velkém stylu, bohužel pak jsme chybovali a opět ztratili pár vteřin. Následně jsme u trati viděli stát porouchaný vůz Dodi Béreše, no a to asi byla poslední kapka – naděje na posun o další příčky už znamenala jízdu „za hranou“.

Následkem toho jsem v jedné ze zatáček rychlého úseku podržel plyn až moc na podlaze, pneumatiky ztratily přilnavost, no a my vyletěli asi ve stočtyřiceti ze zatáčky po tečně, pobrali cestou pár stromků a asi třikrát se otočili přes střechu až na louku pod cestou. Zkrátka se opět potvrdilo, že já sice moc často auta nerozbíjím, ale když už, tak to stojí za to…“

Spolujezdec Jiří Černoch si po vzpamatování se z neplánovaných kotrmelců pochvaloval kvalitní stavbu vozu: „Ač bylo po havárii auto potlučené ze všech stran, prostor pro posádku zůstal téměř netknutý. Asi se vyplatilo, že ochranný rám našeho auta není nejistá „domadělka“, ale opravdu profesionálně sestavený kus od anglické firmy Custom Cages… Bezpečnostní prvky mají zkrátka opravdu něco do sebe, dokonce jsme si po našich saltech říkali, že i systém HANS může v takovýchto případech mít své opodstatnění.“

Posádka naštěstí vyšla z akrobatické vložky nezraněna, spousta práce teď ale čeká týmové mechaniky. Těm patří veliký dík dopředu – zavázali se totiž, že okamžitě nastoupí a budou pracovat dnem i nocí, jen aby auto bylo do nejbližších možných závodů zase v pořádku. Za případnou shovívavost a pomoc při oprav bude v tuto složitou chvíli tým vděčen nejen jim, ale i všem svým partnerům i přátelům.

Další důležitá soutěž totiž vůz Subaru Impreza WRX STI čeká už za tři týdny v Třebíči.

Komentářů celkem: 19
2. 6. 2008 22:081
0 0
Tak držím palce a vTřebíči přeji více úspěchů!
3. 6. 2008 00:172
0 0
To jsem zvědav, jestli tu nynější "N14" do Třebíče zvládnou přestavět zpátky na N12B... Ještě, že ten náraz šel na zadek, mohlo být mnohem hůř...
3. 6. 2008 00:273
0 0
nepatri to zrovna sem ale...

proc je polovina tiskovek pod rubrikou clanky a druha pod "oficialni tiskove zpravy"?

ac nektere tiskovy jsou "neofocialni", stejne je v tom pak trochu chaos.

Co treba zmenit rubriku na "tiskove zpravy" a dat tam vsechno?
3. 6. 2008 07:404
0 0
Nahoře jsou naše původní články a ty tiskovky, které buď původně píšeme, nebo týmů, se kterými spolupracujeme.
3. 6. 2008 08:545
0 0
knight: taky jsem to kdysi resil, ale tady jsou posadky oblibene a neoblibene. takze kopecky, pech, stajf, orsak nahore, kresta, petak aj. dole...smajlíksmajlíksmajlík
3. 6. 2008 09:006
0 0
Nejsou oblíbené a neoblíbené, právě jsem to vysvětlil. Máme na to nějaká pravidla podle toho se řídíme. Mimochodem, Petákovi píše tiskovky Mára Felt, takže se o nějaké neoblibě nedá mluvit.

A ještě stále jste nepochopili, že přesunutím většiny tiskovek dolů zamezuje tomu, aby se ostatní články ztráceli v davu. O to jde především. smajlík
3. 6. 2008 09:137
0 0
Tak je to spravné, tak to má byt! smajlík
3. 6. 2008 10:578
0 0
Přehlednější a logičtější by podle mého názoru bylo členění na původní či převzaté články na straně jedné a na tiskovky na straně druhé, aby bylo zřejmé, jestli text psal "nezávislý publicista" či "najatý žoldák"smajlík, byť se může jednat o totožnou osobu. Vy tady na ewrc jste celkem hodní na všechny jezdce, ale přeci jen by se při oddělení článků a tiskovek poznalo lépe, kdy jezdce chválí (kritizuje) třetí osoba a kdy se vlastně chválí (kritizuje) - byť prostřednictvím pera novináře - sám.
Ale už jsem si zvykl a rozumím tomu, že uvést někoho "nahoře" může mít i své komerční nebo vztahové důvody.
3. 6. 2008 10:599
0 0
Starosta: máš pravdu, ale i to je u nás řešeno, možná pouze přehlédnuto. Pokud je nahoře za autorem článku uvedeno eWRC.cz, znamená to, že to psal někdo od nás nebo výhradně pro nás. Tak je to rozděleno.smajlík
3. 6. 2008 11:0610
0 0
"A ještě stále jste nepochopili, že přesunutím většiny tiskovek dolů zamezuje tomu, aby se ostatní články ztráceli v davu. O to jde především. "

Prave o to mi jde, je mi naprosto jedno kdo je jak oblibeny ci kdo co pise. Prave ted jsou polovina "clanku" v hlavni rubrice tiskovky. Proto bych dusledne cleneni jen uvital.
3. 6. 2008 11:2211
0 0
Protože nás tahle příhoda nemůže rozházet, tak i já dnes nastupuju do montérek.
Včera jsem navštívil dílnu a do pozdních nočních hodin se pracovalo s totálním nasazením. smajlíksmajlík
3. 6. 2008 11:2712
0 0
No já bych se k tomu asi možná neměl moc vyjadřovat, protože jsem do toho částečně potenciálně zainteresovaný, ale stále jsem především čtenář, a je pravda, že v současné době, kdy je snad už většina tiskovek (často nepříliš zajímavých) mezi normálními zprávami, tak mi nepřijde to rozdělení opodstatněné, ale spíše matoucí.
Zase na druhou stranu je zajímavější číst mezi hlavními zprávami tiskovku z MČR než to, že "Subaru WRT je zase spokojeno s testováním" smajlík
3. 6. 2008 12:5113
0 0
...a my tady takhle kazíme Karlovi Špačků jeho tiskovku nevhodnou diskusí smajlík ...smajlík
3. 6. 2008 13:0314
0 0
Nahore se objevuji tiskove zpravy, ale posledni dobou je pravidlem, ze tiskove zpravy nahore nejsou nikde jinde. Honza Vanac, David Tomek, Petan Brynda a dalsi. Pokud je tak u jinych posadek, ze se objevuji jinde, tak je mezi nimi jina spoluprace, proste jsou nejak spjati s ewrc, a z tho prameni nejaka vyhoda. Jejich tiskovka u nas drive nez na jinych rallyserverech. apod. Nekomu se to muze libit, druhym nikoliv. Ale kuprikladu sponzorovi se to urcite libit bude a v tomto sportu o sponzory jde predevsim. Nebude sponzor, nebudou penize, nebude zavod, nebudete se nac chodit divat.
3. 6. 2008 13:5515
0 0
... ano Máro a nebude co číst ani nahoře, ani dole, buďme rádi že to tady je
3. 6. 2008 13:5516
0 0
... ano Máro a nebude co číst ani nahoře, ani dole, buďme rádi že to tady je
3. 6. 2008 13:5517
0 0
... ano Máro a nebude co číst ani nahoře, ani dole, buďme rádi že to tady je
3. 6. 2008 20:5318
0 0
Jenom k argumentu o sponzorech - podle této logiky by bylo vhodné dát do hlavních zpráv všechny tiskovky, aby bylo spokojených co nejvíce sponzorů, protože úměrně vyššímu počtu tiskovek nahoře klesá čtenost tiskovek dole smajlík smajlík Když už nám jde o ten všeobecný blahobyt pro rallye smajlík
4. 6. 2008 19:4519
0 0
Já jsem pro "nahoře bez". Čau!smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!