8. 6. 2008 00:00 − 3352× − 25

Eurostroj Rally Tišnov 2008 – komentář

Pro sprinterský šampionát se pomalu začíná stávat tradičním, že oproti dvoudenním soutěžím nabízí dvojnásobně větší startovní listinu.

Pro sprinterský šampionát se pomalu začíná stávat tradičním, že oproti dvoudenním soutěžím s dvakrát tak dlouhou tratí nabízí naopak dvojnásobně větší startovní listinu. Zatímco v Hustopečích byli rádi, že se počet účastníků přehoupl přes padesát, do Tišnova dorazilo soutěžit 111 posádek. Ani napotřetí tak letos neklesnul počet startujících ve sprintu pod stovku, což je jistě velmi povzbuzující fakt. Z předních jezdců, kteří se malého šampionátu letos pravidelně účastní, chyběl na startu snad jedině úřadující mistr Karel Trněný. Oproti seznamu přihlášených nakonec z předních pilotů absentovali Zdeněk Vlček a Jan Jelínek (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).

Na první rychlostní zkoušce soutěž výborně rozjel Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX), kterému se v poslední době příliš nedařilo. O 3,3 sekundy za ním zaostal Igor Drotár pilotující jediný speciál WRC ve startovním poli. Aby bylo složení první trojice opravdu pestré, doplnil zmíněnou dvojici na třetím místě Roman Odložilík, se svým Peugeotem 207 zástupce kategorie Super 2000. Letos poprvé se podařilo slovenskému pilotovi Škody Octavie WRC na české půdě podívat i dále než do cíle RZ 1 a hned z toho byl dílčí triumf. Po druhém testu se díky tomu Drotár vyšplhal do čela průběžné klasifikace.

Nejrychlejší muž z úvod Trojan kromě první příčky neudržel ani umístění v rámci nejlepšího tria a spadl na čtvrtou pozici. Na stříbrný post (+ 5,6 s) se vyšplhal Josef Peták s Peugeotem 207 Super 2000, zatímco na bronzovém setrval jeho značkový kolega Odložilík. Tomu naopak nejlépe vyšel třetí úsek, na kterém odstup na Petáka snížil na 1,3 sekundy. V čele se i nadále držel Drotár, jenž zde zajel pouze o desetinu sekundy pomaleji než jeho nejbližší rival. Do cíle úvodní sekce se nedostali z předních jezdců Ludvík Otto (Toyota Celica GT-Four), Pavel Červenka a „Pulec“ (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Pro celou tuto trojici soutěžení skončilo po projetí cíle úvodního úseku.

Druhá třetina soutěže nezačala ani trochu dobře pro vítěze z předchozího sprintu v Lužických horách. Do té doby šestý Jan Sýkora zde u svého Mitsubishi Lancer EVO IX urazil kolo a soutěž pro něho skončila. V závodě naopak i nadále pokračoval Peták, který se stal novým vedoucím jezdcem podniku. Drotár na opakovaném průjezdu synalovskou zkouškou zajel až sedmý čas a propadl se o 3,3 sekundy za příbramského pilota Peugeotu. Nejrychlejšího času v RZ 4 dosáhl Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX), čímž se katapultoval na třetí příčku (+ 3,5 s). Z té se naopak na pátou propadl Odložilík, ovšem časově na tom byl i nadále velmi dobře, neboť zaostával o pouhých 7,6 sekundy.

Na páté zkoušce všem ujel o parník vedoucí muž soutěže, jenž tím vylepšil svůj náskok o více než deset sekund. Za zády se mu navíc zjevil nový jezdec, kterým byl druhý nejrychlejší z této zkoušky Semerád. Další výraznou ztrátu si na své konto připsal Drotár, který spadl z druhé až na pátou pozici (+ 25,4 s). Závěrečná zkouška druhé části soutěže nepřinesla v pořadí na špici nic nového, nejrychleji zde znovu zajel Peták, za jehož zády s odstupem 16,7 vteřiny zůstával Semerád. Do pořádného tempa se vrátil Drotár, který dosáhl na šestém testu druhého nejlepšího času a postoupil přes Trojana na čtvrtou příčku. Tomu se to ale ani trochu nelíbilo a na začátku závěrečné třetiny slovenskému pilotovi vrátil úder a šel zpět na čtvrtou příčku.

Na předposledním testu pro změnu kraloval Drotár a v těsné přetahované s Trojanem měl najednou výhodu 2,9 vteřiny. Na závěrečném testu si pak slovenský pilot již svoji pozici nenechal vzít a kromě bodů za čtvrté místo se mohl hlavně radovat z prvního letošního dokončeného sprintu. V poslední sekci soutěže to pořádně vřelo i na pomyslných stupních vítězů. Na předposlední zkoušce dokázal třetí Odložilík srovnat na desetinu shodně svůj čas se Semerádovým. To pražského pilota donutilo pořádně zabrat a v poslední zkoušce zajet nejrychlejší čas. Nejrychlejšího času v součtu všech zajetých však dosáhl Peták, který do poslední sekce nastupoval s komfortním náskokem, jenž dokázal ještě o něco navýšit. Pilot Peugeotu 207 Super 2000 si tak připsal svůj druhý letošní sprinterský triumf.

Na krásné šesté příčce do cíle dorazil Jan Šlehofer, který si na moravský sprint odskočil z velkého šampionátu v pozici hlavního favorita. Vloni právě v jednodenních soutěžích sbíral za volantem Fiatu Punto Super 1600 první „áčkové“ zkušenosti. Letos je již jedním z nejžhavějších favoritů na triumf ve skupině A velkého šampionátu. V jednodenním šampionátu se sice v tomto roce objevil poprvé, ale se svými soupeři si poměrně hravě poradil. Na své konto si připsal s jedinou výjimkou všechny dílčí triumfy a do cíle dorazil s náskokem 40,5 vteřiny.

V první sekci se úspěšně dařilo držet svého bývalého týmového kolegy Lubomíru Minaříkovi, který po RZ 3 se svou Škodou Fabia Kit Car zaostával jen o 5,4 vteřiny. V druhé sekci ale pořádně zatáhl Jan Dohnal (Renault Clio Super 1600) a dotáhl se na 12,2 sekundy za Minaříka, který naopak v těchto třech zkouškách ztratil kontakt s vedoucím jezdcem. Pilot Renaultu znovu zaútočil v předposlední zkoušce, konkurentovi se Škodovkou nadělil 5,8 vteřiny a dotáhl se na rozdíl 7,4. V poslední zkoušce byl Dohnal znovu rychlejší než Minařík, ale 0,5 sekundy rozhodlo, že jej nakonec nedohnal. Ve třídě A5 svedli strhující boj o vítězství dva piloti se Škodou Felicia Kit Car Jiří Hladík a Tomáš Grega. Po první sekci vedl o rovných pět sekund první jmenovaný. Do druhého servisu již přijížděl na první pozici Grega, ovšem k dobru měl minimální náskok sedmi desetin. Ten dokázal v sedmém testu navýšit, ovšem hned záhy jej Hladík předstihl. Závěr však patřil Gregovi, který na RZ 9 zajel druhý nejrychlejší čas v rámci celé skupiny A a nakonec se ve své třídě radoval z vítězství o 2,3 vteřiny.

Ve třídě N3 soutěž nejlépe rozjel Roman Štefan s Peugeotem 306 S16, ovšem do prvního servisu přijížděl na vedoucí příčce Jaroslav Roubíček s Renaultem Clio Sport. Během druhé sekce se ovšem zpět do čela vyhoupl pilot Peugeotu, který měl po RZ 6 k dobru 7,5 sekundy. Roubíček zatroubil k útoku v předposledním testu a nakonec se radoval z vítězství, které vybojoval těsným rozdílem 2,1 vteřiny. Třetí příčku pak až v závěru ukořistil Roman Stromšík s Opelem Astra OPC. Ve třídě N2 převzal po RZ 3 otěže do svých rukou Aleš Kaválek se Suzuki Swift a do cíle nakonec dojel jako první následován Jaroslavem Vlčkem, který se svou Hondou Civic VTi předvedl famózní finiš. V úplně poslední zkoušce se ze čtvrté příčky vyhoupl až na druhou. V nejslabší třídě dojel do cíle osamocený startující Michal Kravec se Škodou Fabia. V poháru mládeže ze z vítězství radoval Martin Semerád s VW Polo.

Pořadí v cíli
1. Josef Peták – Libor Joska Peugeot 207 Super 2000 6:44,7
2. Josef Semerád – Roman Niemetz Mitsubishi Lancer EVO IX + 23,8
3. Roman Odložilík – Pavel Odložilík Peugeot 207 Super 2000 + 28,8
4. Igor Drotár – Vlado Bánoci Škoda Octavia WRC + 33,2
5. Karel Trojan – Petr Řihák Mitsubishi Lancer EVO IX + 41,6
6. Jan Šlehofer – Renáta Mourková Fiat Punto Super 1600 + 1:06,8
7. Petr Hozák – Vít Houšť Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:12,1
8. Lubomír Minařík – Viktor Semela Škoda Fabia Kit Car + 1:47,3
9. Jan Dohnal – Eduard Perski Renault Clio Super 1600 + 1:54,2
10. Sláva Ducháček – Petr Dufek Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:22,6
Komentářů celkem: 25
8. 6. 2008 16:45
0 0
S2000 je Áčko jako vyšitý, ale neměli pro něj skupiny tak ho dali k N4 protože tam se asi nejvíc hodí smajlík
8. 6. 2008 16:57
0 0
No, v Anglii se jezdí podle nových skupin a N4 a S2000 jsou sloučené do R4. Ale jinak je S2000 v N4 jeden z velkých úletů FIA. S "produkčním" autem to nemá společného lautr nic.
8. 6. 2008 17:16
0 0
Jsem slepy, nebo v komentari neni ani zminka o tr. A7????smajlík
8. 6. 2008 18:04
0 0
Přesun S2K do R4 má logiku, do N4 vůbec. Není čtyřka jako čtyřka. Bylo by načase nové třídy uvést v život.
11. 6. 2008 10:33
0 0
kdyby náhodou měl někdo fotku, nebo video vozu 125 - Fabia, jezdec Valla, prosím poělete mi ji mailem na mi-do@volny.cz. Díky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!