Novinky ze zasedání Světové rady FIA
Dnes se konalo zasedání Světové rady, která rozhodovala o budoucnosti mistrovství světa. Zatím ale na veřejnost proniklo jen málo informací. Známo je, že od roku 2010 se budou vozy skupiny N a vozy S2000 nazývat "Superproduction-cars". Dnešní vozy R3 a R2 budou jezdit pod jménem "Production-cars". Více informací k technickým předpisům nebylo oznámeno.
Radost naopak mohou mít na Kypru a v Polsku. Po vyhodnocení zpráv pozorovatelů bylo potvrzeno, že se tyto soutěže v roce 2009 pojedou jako součást MS. Také bylo rozhodnuto o kalendářích PWRC a JWRC. Juniorský a produkční šampionát se pojede současně na Kypru, v Portugalsku, Argentině a na Sardinii.
Kalendář MS pro rok 2009 | ||
---|---|---|
1.2. | Irsko | JWRC |
15.2. | Norsko | PWRC |
15.3. | Kypr | PWRC, JWRC |
5.4. | Portugalsko | PWRC, JWRC |
26.4. | Argentina | PWRC, JWRC |
24.5. | Sardínie | PWRC, JWRC |
14.6. | Řecko | PWRC |
28.6. | Polsko | JWRC |
2.8. | Finsko | JWRC |
6.9. | Austrálie | PWRC |
4.10. | Španělsko | JWRC |
25.10. | Velká Británie | PWRC |
Jedna ze známých novinek se týká i ME, kde bude od ledna 2009 samostatné hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Jezdci se budou do tohoho hodnocení muset příhlásit a účastnit se minimálně šesti soutěží ME.
Týmy jsou proti rotaci soutěží
Například Marc Van Dalen, šéf týmu Kronos, navrhuje jiný systém: "Měli bychom zavést bodování podobně jako ve fotbale – nejhorší soutěže sestoupí a nahradí je jiné, lepší." Také Luis Moya, Malcolm Wilson a Armin Schwarz jsou proti. Tvrdí, že systém rotací bude mít destabilizující dopad na organizátory soutěže.