Životní výsledek T&T – poprvé na stupních vítězů

Rally Bohemia 2008 znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta dosavadní nejlepší výsledek jejich závodní kariéry.

Rally Bohemia 2008 znamenala pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta dosavadní nejlepší výsledek jejich závodní kariéry. Poprvé zde okusili, jak chutná šampaňské na stupních vítězů mezi třemi celkově nejrychlejšími posádkami a ozdobili svůj vůz bronzovými věnci. Zajímavostí je také to, že se tak stali první českou posádkou, které se podařilo dovézt do cíle na medailovém umístění vůz kategorie S2000 v Mezinárodním mistrovství ČR v rally.

„Na start jsme se postavili 10 týdnů po Mírově těžkém zranění rukou, u kterého se původní doba léčby odhadovala na 2 roky a s ambicí dojet do cíle nejlépe v „Top ten“, získat další zkušenosti na asfaltu, a zejména vyzkoušet motor nastavený tentokrát novým dodavatelem,“ shrnuje předstartovní situaci Dan Trunkát.

Na tradičně obtížné Rally Bohemia se posádce výborně dařilo už v loňském roce, když zde ještě s vozem nižší kategorie S1600 obsadili po nejtěsnějším možném souboji páté místo v absolutním pořadí. Letos však nechybělo mnoho, a celá soutěž pro ni mohla skončit už na pátečním shakedownu. „Na shakedownu jsme vůz málem rozbili, když nám to na mokru uteklo a šli jsme do břehu u silnice, ale naštěstí se po něm auto jenom rovně svezlo a neskončili jsme v kotrmelcích,“ popisují jezdci předstartovní příhodu.

„Na prvních pátečních rychlostních zkouškách jsme měli kvůli předchozímu dešti strach z mokra, jelikož se zde nacházejí kluzké asfalty. Pro první sekci jsme pak zvolili možná zbytečně měkkou směs pneumatik, což nebylo ideální z hlediska jejich dřívějšího opotřebení, nicméně na časech se to nějak výrazněji neprojevilo, a po pátku to stačilo na čtvrté místo,“ ohlíží se za prvním dnem pilot. Po kratší páteční etapě tedy dvojice Tarabus-Trunkát figurovala hned za nejrychlejší trojicí ve složení Kresta, Pech, Valoušek, za nimi pak na svoji příležitost čekali Trojan, Odložilík s dalším vozem S2000 a Orsák.

„Sobota začala tak, že jsme se na hned na prvním Sychrově ve vracáku pár set metrů po startu přetočili, následně zhasl motor a nechali jsme tam zhruba deset vteřin. Celkově jsme pak po celou tuto třicetikilometrovou RZ nemohli najít optimální tempo.“ Tato nepovedená RZ znamenala propad z čtvrtého na průběžné sedmé místo, ale dalších jezdeckých chyb už se pak posádka během celého dne vyvarovala a následoval postupný vzestup výsledkovou listinou vzhůru.

O medailovém umístění pak rozhodly dvě poslední třicetikilometrové rychlostní zkoušky: „V posledních rychlostních zkouškách nám nahrály do karet problémy soupeřů, když se zdrželi bratři Odložilíkovi a pro technickou závadu odstoupil skvěle jedoucí Václav Pech. V předposlední RZ se nám podařilo dostat se těsně na třetí místo o šest desetin sekundy před Jardu Orsáka. Rozhodovala tedy poslední RZ, kterou jsme neprojeli v úplně ideálním tempu a mysleli jsme si, že se přes nás dostane jak Orsák, tak Karel Trojan, který jel předposlední zkoušku také hodně rychle. Nakonec se tak nestalo, navíc Jarek Orsák skončil možná i vinou nefunkčního diferenciálu na delší dobu mimo trať, a my jsme se mohli radovat ze třetího místa.“

„Třetí místo by mě před startem ani ve snu nenapadlo a jsem za něj velmi rád. Zároveň jsem si ale vědom, že vlastností vozu stále nevyužívám naplno a mám s ním jezdecké rezervy, které ovšem zatím nedokážu využít.“ připomíná Jaromír Tarabus „Třetí místo je výsledek z říše snů,“ souhlasí Daniel Trunkát.

“Rád bych poděkoval mechanikům a celému týmu za dobře připravený vůz na tak náročný závod a samozřejmě také fandům, kteří nám drželi palce jak u trati, tak doma,“ uzavírá komentář ke svému životnímu úspěchu Jaromír.

Výsledky XXXV. Rally Bohemia 2008
1. Kresta – Gross Mitsubishi Lancer Evo IX 2:10:36,6
2. Valoušek – Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX + 3:18.8
3. Tarabus – Trunkát Fiat Grande Punto S2000 + 3:57,9
4. Trojan – Řihák Mitsubishi Lancer Evo IX + 4:22,7
5. Štajf – Ernst Subaru Impreza Sti N12 + 5:07,8
6. Votava – Synáč Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:13,0
7. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:13,5
8. Běhálek – Černohorský Subaru Impreza Sti N12 i + 6:05,0

Foto: Petr Sagner

Komentářů celkem: 14
8. 7. 2008 11:26
0 0
Gratulace a tesim se na barumkusmajlík
8. 7. 2008 11:44
0 0
Gratulace jak cyp! Doktori ruce umi sesivat paradne. smajlík
8. 7. 2008 11:46
0 0
jojo ať už je barumka....
8. 7. 2008 12:02
0 0
obrovská gratulace jen tak dálsmajlíksmajlíksmajlík
8. 7. 2008 12:03
0 0
Gratuluji!
8. 7. 2008 12:05
0 0
vyborne panove jen tak dal!!!!smajlíksmajlík
8. 7. 2008 12:07
0 0
Konečně S2000 na stupnich vítězů...smajlíkGratulace!!!
Doufám,že u nás speciály S2000 budou přibývat a vytlačí Lancery!!!smajlík
Peugeot206WRC
8. 7. 2008 12:16
0 0
gratujuji !!!!
8. 7. 2008 13:39
0 0
taky gratuluji a at na barumce je taky na 3 pozici bo i lépe
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 7. 2008 15:40
0 0
Parádní výsledek, velká gratulace ! smajlík Nejpříjemnější překvapení Bohemky.
LuCas smajlík , ale vlastně proč ne, stát se může cokolivsmajlíksmajlík
sloní kýta
8. 7. 2008 16:41
0 0
gratuluji a další zrychlení určitě přijde s rychlejším diktátem (viz. onboard)
8. 7. 2008 16:53
0 0
smajlík Ten Míra se hojí jako pes!
8. 7. 2008 20:08
0 0
Ale jo, jezdíte čistě a hlavně zkušeně a rychle. Gratuluju a ať se vám daří!
9. 7. 2008 16:17
0 0
Super výkon jen tak dál. Fan klub FIAT Tábor
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!