13. 8. 2008 15:21 − 3769× − 41

Čerstvý přírůstek do rodiny Super 2000

Vozy Super 2000 zažívají v současné době ze všech soutěžních kategorií největší rozmach.

Vozy Super 2000 zažívají v současné době ze všech soutěžních kategorií největší rozmach. Mezinárodní automobilová federace jim navíc na svém posledním setkání přiřadila ještě významnější roli, než jakou sehrávaly doposud. Právě z těchto speciálů budou totiž po určitých zatím blíže nespecifikovaných změnách vycházet nové vozy vrcholné kategorie WRC. To samozřejmě přilákalo zájem několika nových automobilek, které by v blízké budoucnosti mohly do světového šampionátu vstoupit. V poslední době se nejvíce skloňuje Opel a Volkswagen. Do vod Super 2000 se však dostalo i několik speciálů, jejichž vývoj se odehrával víceméně na soukromé bázi. K těm se nyní přiřadil i nejnovější přírůstek Proton Satria Neo Super 2000.

Automobilka Proton není na poli automobilových soutěží žádným nováčkem a ve světovém šampionátu si již připsala několik kvalitních výsledků. Postaral se o ně malajsijský jezdec Karamjit Singh během svého čtyřletého působení (2002 – 2005) v PCWRC. Na soutěžních tratích bojoval s vozem Proton Pert, který však byl v podstatě přejmenovaným Mitsubishi Lancer. Na mezinárodní scéně se malajský výrobce automobilů prezentoval i Protonem Satria Super 1600 a právě od tohoto modelu Satria (samozřejmě v současné evoluci) je nyní odvozen speciál skupiny Super 2000.

Již delší dobu na něm pracuje menší britská firma Mellors Elliot Motorsport, která stála i za přípravou vozů pro výše zmiňovaného Singha. V jejích dílnách se nyní zrodil opravdový krasavec, z něhož dravost čiší již na první pohled. O první srpnovém dnu pak byl vůz svou homologací oficiálně zařazen do rodiny Super 2000. Na svůj první start si však ještě nějakou dobu počká a prozatím se bude prohánět na testovacích úsecích. Během jedné z prvních „projížděk“ si jej vyzkoušel i šéf týmu Chris Mellors. Na své „dítě“ samozřejmě nemohl pět nic jiného než samou chválu: „Vím moc dobře, jak se má chovat správný soutěžní speciál a ten náš se chová přesně tak. Je naprosto fantastický!“

Do projektu se již pomalu zapojuje i první jezdec, kterým se stal Alister McRae, bratr vloni tragicky zesnulého mistra světa z roku 1995 Colina. Alister v současné době pobývá v Austrálii a tak se stal logickou volbou pro plánované starty v rámci asijsko-pacifického šampionátu. Do toho by měl nastoupit již příští rok, v současné době se bude věnovat vývoji Protonu. Těžko však říci, kdy dojde k soutěžní premiéře tohoto atraktivního speciálu. Nikdo z Mellors Elliot Motorsportu zatím žádnou oficiální informaci o debutu neuvolnil. Nezbývá nám teda než čekat a doufat, že Satria již brzy pořádně prožene ostatní rivaly ze své kategorie.

Technické parametry Protonu Satria Neo Super 2000
Nejvyšší výkon – 280 koní při 7800 otáčkách za minutu
Největší kroutící moment – 271 Nm při 7000 otáčkách za minutu
Převodovka – šestistupňová sekvenční
Transmise – Xtrac
Délka – 3905 mm
Šířka – 1800 mm
Výška – 1420 mm
Komentářů celkem: 41
16. 8. 2008 23:5041
0 0
A co je podle Tebe Fabie? smajlík Jinak nevím, dle čeho soudíš, ale Polo je rychlejší auto než Punto, akorát ta spolehlivost je bídná (ne že by u Fiatu byla o moc lepší). Můžeš se na to zeptat třeba Freddyho na Barumce smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!