Rally Prachatice 2008 – komentář
Šampionát v jednodenních soutěžích se přesunul ke svému dalšímu klání do okolí jihočeských Prachatic, kde se o sprinterské body poprvé bojovalo v loňské sezóně. Té vládl Karel Trněný pilotující speciály WRC značky Škoda a letos se na start šesté soutěže postavil s Fabií stejné kategorie. Do bojů s ním vyrazili ještě další dva piloti za volanty obdobných vozů. Škodu Octavii WRC známou z předešlých sprintů znovu přivezl slovenský pilot Igor Drotár a s identickou technikou se pak představil i Josef Pátl. Na startu nechyběla ani dvojice Peugeotů 207 Super 2000, do jejichž kokpitů usedli Roman Odložilík a hlavně vedoucí muž sprintů Josef Peták. Z pilotů produkčních aut je třeba jistě zmínit Karla Trojana, Josefa Semeráda nebo Jana Sýkoru (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX). Netradičně se sedmou evolucí Mitsubishi zařazenou do třídy S2 se pak představil Jaroslav Orsák.
Kvůli technickým potížím však moravský jezdec na start soutěže nakonec ani nedorazil. Již po první zkoušce mohli balit u týmu Josefa a Martina Semeráda. Zatímco bývalého mistra sprintů zradila převodovka, jeho syn se nevyhnul chybě a následné havárii. Do vedení rally se vyhoupl Peták, když o rovnou jednu sekundu porazil Trojana. I na druhém testu zajel nejlépe pilot Peugeotu a navýšil tím svůj náskok na rivala s Mitsubishi již na 9,7 sekundy. Z hloubi pole se po ztrátě skoro půl minuty v prvním testu vyšplhal na pátou pozici Odložilík s druhou 207 Super 2000. V duelu nejrychlejších WRC se před Drotára o čtyři desetiny vyhoupl Trněný.
Do konce úvodní sekce dorazil Peták bez ztráty kytičky s náskokem již 15,5 vteřiny na Trojana. Na třetí příčku se přes Trněného, který byl ze tří pilotů s WRC stále nejrychlejší, po třetím testu vyhoupl Odložilík (+ 29,5 s). Druhou sekcí, kterou tvořily opakované průjezdy třemi úseky z té první, prolétl tento moravský pilot nejlépe. Nenašel zde žádného přemožitele a po šestém testu se vyšvihl již na druhou příčku. Kromě posunu vpřed samozřejmě výrazným způsobem snížil svou ztrátu na vedoucího Petáka na 16,3 sekundy. O sedm desetin zpět zůstával Trojan, zatímco Trněný spadl na sedmou a Drotár na dvanáctou pozici.
Závěrečnou sekci soutěže konané za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek opanoval znovu Odložilík stahující manko z úvodu. Bohužel pro něho však byl poslední test zrušen a on tedy již nemohl dokonat svůj drtivý finiš. Od prvního místa, které udržel od první zkoušky vedoucí Peták, jej nakonec dělilo jen 9,5 vteřiny. Na třetí příčce s již větším odstupem do cíle dorazil Trojan a na povedenou čtvrtou pozici se v posledním odjetém testu dostal Milan Pantálek s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Ze čtvrté příčky totiž po výletu do příkopu až na úplný konec top ten spadl Sýkora. Ze speciálů WRC do cíle dorazily dva, Trněný zajel sedmý absolutní čas a Drotár pak obsadil jedenáctou příčku.
Pátl pro technické potíže jízdu ukončil po druhé sekci. Do té doby se však hodně trápil a nejlepším výsledkem byl sedmnáctý čas na pátém testu. Z rally tedy odstupoval z nelichotivé dvaapadesáté příčky. Za velmi vydařený však lze naopak označit výstup dvou juniorů Martina Bujáčka (Mitsubishi Lancer EVO VIII) a Jana Černého (Peugeot 206 RC). První jmenovaný se umístil na krásné šesté příčce a druhý pak jako dvanáctý.
Ve skupině A rozjel soutěž nejlépe největší favorit Lubomír Minařík se Škodou Fabia Kit Car. Na druhém testu se však přes něho do čela přehnal Antonín Novák s Citroënem Saxo Super 1600. Třetímu testu pro změnu kraloval Jan Dohnal s Renaultem Clio Super 1600, jenž tak do prvního servisu přijížděl na druhé pozici o 10,3 sekundy za Novákem a 2,1 před Minaříkem. Na RZ 4 zajímavé souboje mezi „áčky“ pokračovaly a nejvíce z jízdy měl nyní pilot Fabie, jenž se posunul na průběžné stříbro (+ 4,1 s). Ze hry po tomto testu však kvůli technické poruše vypadl Dohnal a na třetí pozici se tak vyhoupl Černý, jenž vyhrál pátou zkoušku a dotáhl se na 15 sekund za Minaříka. Ten se na konci sekce konečně vrátil zpět do čela (- 8,6 s). Ze čtvrté pozice po RZ 6 vypadl skvěle jedoucí Přemysl Šebesta se stařičkým Fordem Escort RS 2000. Závěrečná dvojice testů již na pozici lídra nic nezměnila, ovšem na druhou pozici se nakonec přes Nováka vyšvihl vítěz třídy A7 Černý. Mezi „á-pětkami“ se z vítězství radoval v rámci skupiny čtvrtý Jiří Hladík se Škodou Felicia Kit Car.
Třídu N3 opanovaly Renaulty Clio Josefa Čermáka, jenž tuto třídu vyhrál, a Jaroslava Roubíčka. Až na třetí pozici se ztrátou tří minut pak do cíle dorazila Honda Civic Type-R Petra Pelecha. O třídu níže se radoval z vítězství Jakub Brázda před Janem Jakubcem a Ladislavem Henzlem (všichni Honda Civic VTi). V nejslabších vozech porazil Jakub Urban (VW Polo) o 21,1 sekundy Josefa Koupala (Škoda Fabia). Až úplně poslední odjetá zkouška rozhodla o vítězi v poháru ČR. Nakonec se jím stal Marcel Svačina, když v RZ 8 zajel o skoro půl minuty lepší čas než do té doby vedoucí Pavel Dohnal s daleko silnějším Mitsubishi Lancer EVO IX. Na vině však bylo neposlušné stádo krav, jenž se rozhodlo právě při průjezdu Dohnalova Mitsubishi přecházet přes trať. Na bronz se v úplném závěru vyhoupl Michal Kraml s Mitsubishi Lancer EVO VII.
Pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. | Josef Peták/Libor Joska | Peugeot 207 S2000 | 36.28,2 |
2. | Roman Odložilík/Pavel Odložilíik | Peugeot 207 S2000 | +9,5 |
3. | Karel Trojan/Petr Řihák | Mitsubishi Lancer Evo IX | +37,7 |
4. | Milan Pantálek/Jaroslav Novák | Mitsubishi Lancer Evo VIII | +1.04,7 |
5. | Sláva Ducháček/Petr Dufek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.24,7 |
6. | Martin Bujáček/Štěpán Palivec | Mitsubishi Lancer Evo VII | +1.42,0 |
7. | Karel Trněný/Václav Pritzl | Škoda Fabia WRC | +1.50,2 (1. S2) |
8. | Pavel Červenka/František Rajnoha | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.51,3 |
9. | Lubomír Minařík/Viktor Semela | Škoda Fabia Kit Car | +1.54,8 (1. A6) |
10. | Jan Sýkora/Martina Škardová | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.58,1 |
Stav šampionátu: 1. Peták 139, 2. Semerád 74, 3. Trojan 71, 4. Odložilík 67, 5. Sýkora 59, 6. Pantálek 52
nechci vubec rejpat neni to ucelem,Ale od toho je to tady a zdokonalovani je stale kazdy den.
Jen mi to tam trosku schazi..
Trosku ucty,,,teda zda mi rozumis!
Si pak pripadam ze jsem to cele oddrel samJinak za kazdy clanek na tomto webu jsem stasnej a musim dodat ze dik za to ze to vubec jde..
S tím uváděním spolujezdců souhlasím . Dost na tom , že mizí z oken. Škoda , že se nedá napsat seznam pořadatelů. V Prachaticích si užili svoje. Celý den v tom dešti a zimě musel být očistec.