7. 9. 2008 17:18 − 3420× − 29

Agropa Rally Pačejov 2008 – komentář

Tři týdny po prachatické soutěži pokračoval šampionát ve sprintrally v oblasti Sušicka a Horažďovicka.

Tři týdny po prachatické soutěži pokračoval šampionát ve sprintrally v relativně nedaleké oblasti Sušicka a Horažďovicka, kde byl na programu již třicátý ročník oblíbené Agropa Rally. Vrtkavé zářijové počasí ukázalo všem účastníkům a divákům svou přívětivou stranu a podobně jako v minulém roce, kdy se ještě jelo v červenci, se soutěž dala označit za tropickou. Do itineráře přibyl nový úsek, který nabídnul několik atraktivních míst, a atraktivitu soutěže dále výrazně zvedala i účast Karla Trojana za volantem Škody Octavia WRC. Ten samozřejmě do rally odstartoval jako první z početného pole čítajícího 96 posádek.

Na úvodním testu to však nebyl Trojan, sedící ve WRC znovu po delší pauze, kdo zajel nejrychlejší čas. O pouhou jednu desetinu sekundy zde totiž zajel lépe Roman Odložilík pilotující Peugeot 207 Super 2000. Se soutěží se již na jejím začátku museli rozloučit dva přední piloti. Bohužel již na prvním testu se musel smířit s tím, že neobhájí loňský triumf, Karel Trněný. U jeho Škody Fabia WRC totiž došlo k poruše spojky. Rozbitý diferenciál Mitsubishi Lancer EVO IX pak nedovolil se ani postavit na start RZ 1 Radku Mifkovi. Zkouška byla ve svém průběhu dvakrát pozastavena, nakonec ji ale absolvovaly všechny pokračující posádky.

Z Nehodíva se startovní pole přesunulo do vojenského prostoru vedle Horažďovic, kde jej čekal krátký ovšem náročný úsek. Ten i přes menší výlet z trati projel nejlépe vedoucí Odložilík a navýšil náskok na čele na druhého Trojana o další dvě drobné desetinky. Ztrátu skoro čtvrt minuty si zde na své konto připsal Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX), čímž se před něj dostali hned tři jezdci a on spadl na průběžnou šestou příčku (+ 15,6 s). Pomalu ale jistě se od ostatního pole začala oddělovat trojčlenná skupinka dvou speciálů Super 2000 a jednoho WRC. Z ní byl zatím nejpomalejší Josef Peták zaostávající se svým Peugeotem 207 Super 2000 ale jen o 3,4 vteřiny.

Úvodní sekci zakončil test na nově zařazeném úseku z Lipové Lhoty do Kašova. Ten se ukázal jako šitý na míru Trojanově Octavii, která jím prolétla ve zcela nejrychlejším čase. Pražský pilot se tak posunul do čela soutěže, na němž si během jediného úseku vybudoval náskok 6,2 sekundy. Zvětšil se i odstup nadále třetího Petáka, který už zaostával o 12,9 sekundy. Na pátou příčku se mezitím přes Slávu Ducháčka (Mitsubishi Lancer EVO IX) propracoval Josef Semerád, zatímco Jan Sýkora s dalším Lancerem setrvával na čtvrté pozici (+ 26,7 s).

Po servisní přestávce pokračovalo devětasedmdesát zbylých posádek na RZ 4, která se odehrála na posledním úseku, jenž se zatím nejel. V největším tempu jím prolétl Odložilík, zatímco Trojan pokračoval v předvádění atraktivní jízdy plné dlouhých smyků. I to samozřejmě mělo vliv na zajetý čas a tentokrát se pilot Octavie musel smířit s tím, že jeho náskok klesnul na hodnotu 3,5 sekundy. Na průběžnou čtvrtou pozici se na Kakanově posunul Josef Semerád, čímž o čtyři desetiny předstihl Sýkoru. Semerádův syn Martin si na tomto úseku rovněž polepšil a vyhoupl se před Ducháčka na šestou příčku.

Na druhém průjezdu horažďovickým testem zajel starší ze Semerádů nejrychleji a upevnil si tak čtvrtou příčku. Až čtvrtého nejrychlejšího času dosáhl Trojan, jehož náskok se smrsknul na 2,8 vteřiny. Na žádné z pozic elitní desítky zde k žádným změnám ale nedošlo. Výrazných změn jsme se nedočkali ani na RZ 6, kterou ovládl Trojan a o devět desetin tentokrát navýšil svůj náskok. Své Subaru Impreza Sti N12 zde rozbil Martin Dlouhý a protože jím zatarasil trať, musel zbytek posádek test dojet volným průjezdem.

Zajímavý a velmi vyrovnaný duel o vítězství se po servisní přestávce posunul ke své finální části. Zbývaly už pouze dvě dějství, které měly rozhodnout o tom, kdo se nakonec bude radovat z triumfu. Světlo do objasnění tohoto dramatu ale přinesl předčasně již předposlední test. Trojan zde poškodil jednu z gum své Octavie a do cíle nakonec dorazil o tři a půl minuty později. Do vedení se tak vrátil Odložilík, jemuž zbývalo projet posledním testem a potom mohl již slavit první letošní vítězství. To se mu bez větších potíží povedlo a moravský jezdec se díky tomu posunul na průběžnou druhou příčku v šampionátu. O titulu ale již nyní předčasně rozhodl Josef Peták. Ten zde sice se svým velkým soupeřem na identické technice poprvé prohrál, ale i tak se již mohl radovat ze zisku primátu. Bronzový post v Pačejově ukořistil domácí Jan Sýkora, ovšem jeho odstup jedné minuty za vítězem ukazoval, že již produkční vozy na Super 2000 opravdu nestačí. V osmé zkoušce vygradoval rodinný souboj otce a syna Semerádových o čtvrtou příčku. Nakonec se junior musel smířit s těsnou porážkou o sedm desetin.

Ve skupině A se ve sprintrally znovu představil Jan Šlehofer s Fiatem Punto Super 1600. Jeho pouť soutěží ale nebyla příliš dlouhá, neboť již na druhém testu dodýchal motor jeho vozu. Tou dobou již byl kvůli poruše brzd čerstvě dostavěného Renaultu Clio R3 ze hry Jan Vanáč. Vedení se ujal Lubomír Minařík se Škodou Fabia Kit Car a do prvního servisu dorazil s náskokem 4,1 sekundy na Jana Dohnala s Renaultem Clio Super 1600. Ten se však hned na čtvrtém testu přes moravského pilota prodral do čela a zbytek soutěže již byl zcela v jeho režii. Do cíle dorazil Dohnal s náskokem 41,1 sekundy na Minaříka a upevnil si tím svou vedoucí pozici průběžného hodnocení šampionátu. Na RZ 4 se probojoval na třetí příčku Antonín Novák s Citroënem Saxo Super 1600. V předposlední zkoušce ale jeho vůz přestal fungovat a jezdci nezbylo než odstoupit. Z bronzu ve skupině se tedy nakonec radoval Karel Pohner s Hondou Civic Type-R, nejrychlejší v A7. Ve třídě A5 zajel nejlépe Tomáš Grega se Škodou Felicia Kit Car, v rámci „áček“ pátý.

Třídu N3 rozjel nejlépe Jaroslav Roubíček s Renaultem Clio Sport, ale na RZ 3 se před něho posunul Josef Čermák s obdobným vozem. Ten však v pátém testu svou cestu soutěží pro technickou závadu zakončil. Roubíček se tedy v cíli mohl radovat, druhý Roman Stromšík s Opelem Astra OPC za ním zaostal o minutu. V rámci N2 první sekci vyhrál Marek Kulda s Hondou Civic VTi. Na RZ 4 jej však technika zradila a do čela se vyhoupl Jakub Brázda s jinou Hondou. Toho však technika na úplně poslední zkoušce o vítězství rovněž připravila a z triumfu se nakonec radoval Jan Jinderle s další Hondou. Mezi N1 zvítězil Jakub Urban s VW Polo. Triumf mezi historiky si na poslední chvíli až na závěrečném testu zajistil Lubomír Tenkl pilotující BMW M3.

Pořadí v cíli
1. Roman Odložilík/Martin Tureček Peugeot 207 S2000 42.58,1
2. Josef Peták/Libor Joska Peugeot 207 S2000 +20,0
3. Jan Sýkora/Martina Škardová Mitsubishi Lancer Evo IX +1.00,4
4. Josef Semerád/Roman Niemetz Mitsubishi Lancer Evo IX +1.16,0
5. Martin Semerád/Bohuslav Ceplecha Mitsubishi Lancer Evo IX +1.16,7
6. Pavel Červenka/František Rajnoha Mitsubishi Lancer Evo IX +1.25,9
7. Sláva Ducháček/Petr Dufek Mitsubishi Lancer Evo IX +1.34,8
8. Jan Dohnal/Billy Latif Renault Clio S1600 +1.45,6 (1. A6)
9. Milan Pantálek/Jaroslav Novák Mitsubishi Lancer Evo VIII +1.59,2
10. Lubomír Minařík/Viktor Semela Škoda Fabia Kit Car +2.26,7 (2. A6)

Stav šampionátu: 1. Peták 163, 2. Odložilík 97, 3. J. Semerád 89, 4. Sýkora 78, 5. Trojan 74, 6. Ducháček 58

Komentářů celkem: 29
8. 9. 2008 01:33
0 0
mcmajk mnooo fotil sem rallye, ale zrovna se čekalo na průjezd a nic hezčího než tvá mladá tam nebylo nosmajlík tak gratuluju k pěkný holce co máš domasmajlíksmajlík
8. 9. 2008 01:34
0 0
ralmen viz výše co máš fotit v pauzesmajlík
8. 9. 2008 01:36
0 0
stejně koukám vy neřádi že díky mcmajkovo slečně má ta galerie třikrát větčí návštěvnost než ty ostatnísmajlíksmajlík
8. 9. 2008 10:41
0 0
to Bárny-WRC: dík moc, jsem si nebyl jistý smajlík
8. 9. 2008 11:07
0 0
Ja byl na RZ 7 jako radiobod a v Rozsedlych to Trojana rozhodilo v zatacce tak ze trefil zadnim kolem most a zula se mu pneumatika. Takze musel menit kolo a dost s tim ztratil. Skoda no.
8. 9. 2008 11:33
0 0
to R.Kutej: taky gratuluju k vysokej návštěvnosti galerie smajlík jinak fotky máš pěkný a celkově mě Agropa hrozně bavila smajlík
8. 9. 2008 19:40
0 0
to mcmajk díky díkysmajlík jinak fotky mnoo díky za pochvalu, ale na zrcadlo fotím asi 4 měsíce takže se mám furt co učitsmajlíksmajlík
10. 9. 2008 15:39
0 0
tak Martin o 7 desetin za tátousmajlík pristi zavod uz ho da smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!