Ondřej Plšek - eWRC.cz
16. 9. 2008 15:12 − 2628× − 7

Pojede tovární tým Fordu i v příští sezóně?

Rozhovor se sportovním ředitelem Fordu Europe Marcem Deansem o budoucnosti značky v mistrovství světa v rally.

Tento týden může rozhodnout. A to nejen o budoucnosti mistrovství světa, ale také o dalším programu Fordu. To samozřejmě velmi dobře ví i Marc Deans, který je jako sportovní ředitel Ford Europe zodpovědný za účinkování značky v mistrovství světa.

"Jde o hodně," vysvětluje Deans. "Od úterý do čtvrtka budu v Paříži a účastním se každého zasedání FIA. Nejen s mými kolegy od jiných značek, ale i s ostatními odpovědnými osobami máme jasno v tom, jakým směrem chceme jít. Již z tohoto důvodu doufám, že se tentokráte budeme méně bavit o nápadech, možnostech a alternativách, to jsme několikrát udělali. Nyní pro to musíme konečně něco udělat."

Deansova nespokojenost má jeden důvod. Zatímco Citroen a Subaru již ohlásili, že budou v MS pokračovat i příští rok, tak účinkování Fordu v mistrovství světa letos podle tříletého programu končí. Dlouho se zdálo, že pokračování je jen formalitou, ale nejasnosti ohledně budoucnosti celý koncept ohrožují. "Dokud nebude střednědobý koncept MS s globálním promotérem, pochopitelným kalendářem a jasnými technickými předpisy, tak také nemůžu od představestva společnosti očekávat jasné vyjádření o naší budoucnosti."

V Paříži čeká na Deanse maratón jednání. V úterý se sejdou experti na marketing MS. Hlavním tématem bude – ostatně jako většinou – nedostatečná propagace mistrovství světa. "Zajímavá diskuze s hodně nápady, ale ohledně MS je to spíše zahřívací kolo," říká Deans. "Rozhodující bude zasedání komise mistrovství světa ve středu a zasedání rally komise ve čtvrtek. Tam se musí podařit dostat kalendář MS na tu správnou cestu. Také si myslím, že ohledně roku 2009 nebudeme schopni nic změnit. I když by bylo správné, kdyby FIA do kalendáře příštího roku zařadila ještě jednu rally na francouzském území. Ale bez debaty, pro rok 2010 se něco musí změnit – a to nyní. Mimo to by měl být určen počet soutěží, které musí absolvovat týmy M2."

"Samozřejmě mohou z těchto grémií vzejít pouze návrhy, které budou postoupeny světové radě FIA. Ale již hodněkráte se ukázalo, že tyto návrhy pak bývají ve stejném znění schváleny. Hlavně aby došlo k jasným a pozitivním krokům. Těch bylo dosud příliš málo. A pokud FIA chce, aby nynější továrny ve svém angažmá pokračovaly a ještě se k nim přidaly další značky, tak je zapotřebí jim nabídnout spolehlivý koncept. Zájem je, dokonce i od jedné z hlavních evropských značek. Bylo by přece skvělé, kdyby se mimo stávajících značek přidala ještě nějaká další. Vždyť nejde jen o sportovní soupěření, ale i o marketing, emoce, reklamu. Mistrovství světa v rally je sportovní byznys jako formule 1, fotbal nebo olympiáda, se vším co k tomu patří."

A jak vidí Deans budoucnost vlastní značky? "My z Fordu chceme v mistrovství světa v rally bezpochyby pokračovat. Nikde nedosáhneme našich marketingových cílů lépe než zde. Samozřejmě že se poohlížíme i jinde, ale o alternativách není co říct. Mimochodem – na mistrovství světa cestovních vozů v Oscherslebenu jsem nebyl, ačkoliv o tom někteří nonináři psali. Jistě že sledujeme i jiné motoristické disciplíny. Ale jak jsem řekl: My se vidíme v mistrovství světa v rally."

Kdy tedy rozhodne představenstvo Fordu o budoucnosti značky v MS? "Před zasedáním světové rady FIA začátkem listopadu asi k žádnému oficiálnímu vyjádření nedojde. Naštěstí máme s naším dlouholetým partnerem M-Sport tak dobré vztahy, že i navzdory pozdnímu rozhodnutí bychom mohli pokračovat bez zhoršení kvality. A v příští sezóně také nedojde k velkým změnám pravidel."

A kdyby se představensto rozhodlo proti pokračování v MS? "Tak pak nebude žádný tovární tým. Ale nějaké Focusy by jezdily i nadále. Nedokážu si představit, že by M-Sport ukončil dlouholetý úspěšný klientský program. Ale nad tím budu přemýšlet až začátkem příštího týdne. Nyní musíme učinit ty správné kroky."

motorsport-aktuell.com

Komentářů celkem: 7
16. 9. 2008 15:551
0 0
Tak to může být ještě hustoles. Doufám, že si FIA vyndá hlavu z prde*e a pochopí, že F1 prostě není pro každého, ale ti ostatní také chtějí návratnost investic.
Walach.WRC
16. 9. 2008 16:142
0 0
Jedna z hlavních evropských značek...že by to souviselo s článkem o něco níže?Nebo se tím míří spíše na někoho jiného?Třeba na italy....?
16. 9. 2008 16:333
0 0
Pravdou je,že zájem má určitě Fiat.S tim VW si nejsem jist,ale proč ne.Jasně ale všichni řekli,"jen pokud budou jasná pravidla a dlouhodobý plán".To myslím hovoří za vše.
16. 9. 2008 16:404
0 0
fandím citroenů,ale chtel bych aby ford jezdil protoze krome fordu tam nebyl nikdo kdo by citroen(Sebastiana Loeba)porazil.
16. 9. 2008 16:565
0 0
Chci, aby ford pokračoval. Slyšel někdo dřív o 3-letém programu?

Nebude to jen tak, napadá mě příměr o startovní pozici v RZ. Citroen i subaru na trati(už potvrdili sezonu), ford na startu s návrhem: odstartujeme, pokud si budeme rovnější(s FIA). I pokud by to tak nějak bylo, docela to chápu. A FIA taky smajlíksmajlík
16. 9. 2008 16:576
0 0
Myslím, že největší problém je nustálá nejistota .... kdyby byla daná koncepce na několik let, asi už by jezdilo víc značek - lae proč investovat nemalou částku do něčeho, co za dva roky bude akorát do muzea :-(
16. 9. 2008 19:007
0 0
Ford ať zůstane,kdyby se přidal Wv a FIAT,tak by bylo mS zaujímavější smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!