29. 11. 2008 21:34 − 3856× − 12

Honzové Suda a Pech: Od snu k realitě

Premiérová sezóna s Audi Coupe GT se vydařila, na příští rok ale kluci chystají nové dělo od Audi!

Honzové Suda a Pech vletěli do rally jako střela. A se střelou! Jak jinak nazvat žlutou Audi Coupe GT?! Po sbírání premiérových kilometrů spojených s nováčkovskou daňí zajeli několik velmi dobrých výsledků. Jak se jim premiérová sezóna líbila? Co chystají na příští rok?

Jan Suda
věk 29
bydliště Plzeň
povolání automechanik
v rallye od 4.5.2008
auto Audi Coupe GT
spolujezdec spolužák ze základky a kamarád Honza
soutěžácký vzor Walter Röhrl
vysněné závodní auto Audi quattro S1

Pánové, vy jste v soutěžích letošní aktivní premianti. Rally jako takovou ale už určitě sledujete delší dobu. Jak jste se k této motoristické disciplíně dostali?

JS: Dá se říct, že rally jsem chtěl jezdit už od mala. S tátou jsem se jezdil dívat na Bohemku nebo Šumavu a strašně moc se mi to líbilo. V patnácti letech jsem poprvé usedl za volant závodního auta, který jsem s pomocí kamarádů postavil a za podpory mého táty jsem odjel svůj první závod v hobbyrallycrossu. U toho jsem vydržel asi dva roky. Dodělal jsem školu a začal jsem pracovat. Myšlenka začít jezdit rally mi pořád ležela v hlavě, ale pro zaneprázdněnost a vytíženost jsem se k tomu nedostal. V lednu se ke mně donesla zpráva, že se pojede Rallye Cup 2008, a tak jsem využil situace a rozhodl se, že do toho půjdu. Zavolal jsem Honzovi do Prahy, jestli bude jezdit se mnou. A tak jsme do toho šli.

Jan Pech
věk 28
bydliště Praha 4
povolání strojvedoucí NT DP metro
v rallye od 4.5.2008
auto Audi Coupe GT
soutěžácký vzor Hannu Mikkola
vysněné závodní auto Audi quattro S1

JP: Abych pravdu řekl, tak rally jsem viděl na živo jen jednou, jinak jsem ji sledoval spíše v televizi nebo v tisku jako i jiné motoristické sporty. K rally jsem se dostal díky Honzovi, který mně v lednu zavolal a zeptal se, jestli s ním nechci jezdit jako spolujezdec. Po domluvě s manželkou jsem mu na to kývnul.

A jak jste přišli na myšlenku vstoupit do tohoto sportu s tak silným vozem, jakým bezesporu Audi Coupe GT je?

JS: Audi Coupe GT jsem vybral, protože bylo zrovna po ruce. Před pár lety ho sestra přestala používat a jen tak stálo stranou. A taky proto, že tuhle značku aut znám a vím, že jsou to kvalitní stroje.

Jak probíhala příprava na Váš úplně první závod – Erzetku Tmaň? Hrála svoji roli i nervozita?

JS+JP: Příprava na Tmaň byla hektická, museli jsme během dvou měsíců udělat z vraku pojízdné a soutěže schopné auto. Pracovali jsme na opravách a úpravách skoro každý den a měli jsme co dělat, abychom to stihli. Auto se nám podařilo zprovoznit dva dny před závodem. Na testování vozu nezbyl čas. Jelikož motor byl kompletně rozebrán, upraven a byly na něm vyměněny staré součásti za nové, bylo jej potřeba zajet. Rozhodli jsme se, že motor zajedeme a auto otestujeme cestou na technickou přejímku do Tmaně. Co se týče nervozity, tak určitě byla, ale po první erzetě začala pomalu odpadat.

Audi Coupe GT
Rok výroby 1982
Motor 2100 20V
Výkon motoru 195 k
Kompresní poměr 11:1
Max. rychlost 210 km/hod
Převodovka 5-ti stupňová sériová
Tlumiče Koni
Přední náprava Mc person – hnaná
Zadní náprava tuhá, vlečná
Pneu Pirelli 225/600 16“
Ráfky 8J 16“
Brzdy vpředu kotoučové 280mm, vzadu bubnové
Váha cca 1100 kg


Konec v Pardubicích, archiv J. Pecha

Nakonec jste nechyběli na žádné soutěži Rallye Cupu 2008. Všude se podařilo dojet do cíle kromě pardubického závodu, kde jste ukončili působení v soutěži už po pár kilometrech. Co se tehdy stalo a jak situace probíhala?

JP: V první erzetě zhruba po čtyřech kilometrech jsme dostali smyk v jedné ze zatáček. Honza to zkoušel srovnat, a když už to vypadalo, že to vyjde, vjeli jsme na krajnici a už se s tím nedalo nic dělat. Těsně jsme minuli stromy a skončili na poli. Naštěstí bylo pole zvláčené a tak jsme spadli do měkkého. Zjistili jsme, že je přední levé kolo vylomené a že jsme skončili. Došli jsme k tomu, že je potřeba upravit podvozek a zadní brzdy, aby jsme se vyvarovali podobným nehodám.

Posbírali jste nakonec pět druhých míst ve třídě a celkově ukončili sezónu na 2. pozici ve třídě historických vozidel nad 1600 ccm. Spokojení?

JS+JP: Spokojenost je určitě veliká a doufáme, že v příštím roce bychom mohli získat i nějaké to první místo.

Vrabci na střeše cvrdlikali, že na sezónu 2009 připravujete do H4 naprostou bombu v podobě nového vozu. Co to bude?

JP: Ti vrabci jsou teda ukecaní.:-) Jestli to bude taková bomba to zrovna nevím, ale je pravda, že na příští rok chystáme nový vůz. Jedná se o stejnou značku, ale s pohonem všech kol. Doufám, že se náš projekt povede, a že bude fungovat bez problémů.

Jak jste spokojení s úrovní soutěží Rallye Cupu? Pojedete jej i v příští sezóně? Co by jste změnili v tomto poháru?

JS+JP: S úrovní Rallye Cupu jsme spokojeni. Na to, že se jedná o amatérskou rally je úroveň závodů velmi dobrá. Chtěli bychom poděkovat pořadatelům a všem zainteresovaným za krásné závody. Co se týče příští sezóny, pokud se nestane něco nečekaného, tak určitě pojedeme. Snad jedinou změnu, kterou by jsme rádi uvítali by bylo víc závodů v rámci Rallye Cupu, a kdyby se pořadatelům povedla nějaká ta šotolina.

Bez sponzorů se závodí jen hodně těžko, můžete ty své představit?

JS+JP: Sponzory máme dva – Adus sevis Václav Suda a Jiří Pech Kovovýroba. Jedná se o rodinné firmy. První jmenovaná firma se zabývá prodejem náhradních dílů na osobní a nákladní vozy, nezávislým topením a klimatizací a má vlastní autoservis. Druhá jmenovaná se zabývá výrobou konstrukcí ze železa, nerezu a hliníku, dále výrobou plastových a hliníkových oken a dveří. Spíš než finančně nás sponzorují zapůjčením technologií potřebným k výrobě, údržbě a servisu auta a dodání materiálů a drobných náhradních dílů. Tímto by jsme jim chtěli moc poděkovat za podporu. No a nakonec jako hlavní sponzor jsme tu my dva. Každý přispíváme, jak se dá a podle potřeby. Na příští sezonu se pokusíme oslovit pár firem, jestli nebudou mít zájem nás sponzorovat.


Foto: Medvěd & Pajuse

Na závěr jedna osobní otázka, která mně vrtá v hlavě: Máte něco společného s Václavem Pechem (přední český automobilový jezdec), potažmo s Ing. Janem Sudou (pořadatel Rallye Šumava)?

JS+JP: Máme společná jenom příjmení. :-)

Výsledky posádky Jan Suda – Jan Pech / Audi Coupe GT v Rallye Cupu 2008
soutěžcelkověsk. H4pozn.
Erzetka Tmaň53.2.naše první závody, technické problémy (2x prasklá hadice od vody)
Erzetka Lážovice56.2.zvýšený výkon cca o 50k, v 1. RZ na posledním retardéru v příkopě a z toho ztráta 8 minut
M.V. Matrix Rallye Kostelec nad Orlicí13.2.výměna sériových pneu za závodní
Rallye Pardubice referentskevozy.cz nedojelinedojeliV první erzetě zhruba po čtyřech kilometrech jsme dostali smyk v jedné ze zatáček. Řidič se pokusil smyk vykontrovat, ale už bylo pozdě. Těsně jsme minuli stromy a skončili na poli s vylomeným kolem. Důvodem byl špatný stav podvozku.
IC WEST Historic Nostalgie Rallye 14.2.výměna poškozených dílů, radikální úprava podvozku a úprava brzd …a „Díky Dane!“ :-)
Pongratz Rallye Kralovice30.2.řádná příprava na večerní erzety, výroba světelné rampy a kompletní úprava hlavy – vybroušení a vyleštění kanálů, výměna vaček a změna časování
Komentářů celkem: 12
29. 11. 2008 21:43
0 0
Drzim palcesmajlík
29. 11. 2008 22:00
0 0
já taky držím palce,super zvuk a nejvíc mě fascinuje,když vyjíždí ze zatáčky,dá plný plyn a z toho kola se brutálně zakouří,brutál,jen tak dálsmajlík
30. 11. 2008 11:08
0 0
Hoši a co tohle,je to sice dost drahá replica ale měli by jste u nás ohromnou popularitu,hlavně to video u toho je mazec když to prohání v běžném provozu ve městě...http://www.rally24.com/rally-cars-for-sale/rally-car-625.html smajlík
30. 11. 2008 11:21
0 0
To je parádní kára..držim palce a potichu závidím....smajlíksmajlíksmajlík
30. 11. 2008 11:56
0 0
smajlík
30. 11. 2008 12:14
0 0
Teda chlapci - bomba.
Musíte jít do Quattra - mám ho v kůlně, model bez turba, ale ta trakce je neuvěřitelná i po 23 letech.
A takový zvuk motoru už dnes nikde neuslišíte.
Jen tak dál - replika Quattra S1 - na to bych se sám přijel podívat !!!

Ať Vám to klapne !!!
30. 11. 2008 20:01
0 0
smajlíksmajlík
30. 11. 2008 20:50
0 0
Ten profil gum je v pořádku nebo je tam překlep? 600x60 Nevim jestli se závodní gumy značej stejně.
30. 11. 2008 23:12
0 0
"Ty vrabci sou ale ukecaný."-Moravákům teče voda ze zubů.
1. 12. 2008 18:58
0 0
zdar finn,ten profil gum je v pořádku,profil zavodní pneu se neměří v % ale v mm,jako průměr celého kola..smajlík
1. 12. 2008 19:00
0 0
nazdárek Honzo,audinka funguje,ale těš se na Janotu se Šimurdou.. jsou to blázni..smajlík
3. 12. 2008 22:00
0 0
Moc vás obdivuji, krásné a dravé auto, konečně je vidět nějaká audinka na tratích RZ. Jen tak dál !!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!