Nespokojenost s jednotnými pneumatikami
Letošní Wales Rally GB se koná až první prosincový víkend a počasí účastníkům zrovna nepřeje. Takhle musí jezdci se zmrzlým povrchem bojovat na šotolinových pneumatikách. Největší problémy tak měl Chris Atkinson, který šel ve středně rychlé levé zatáčce přes střechu a svou Imprezu totálně zničil. Australan byl převezen do nemocnice, ale naštěstí je v pořádku.
"Byl to velmi frustrující den," nadával nahlas David Richards ze Subaru. "Od zavedení jednotných pneumatik požadujeme i "nouzovou" pneumatiku, kterou by šlo použít za takovýchto podmínek. Vedoucí soutěže by měl právo rozhodnout o jejím nasazení. Nesmí se nám znovu stát, že nebudeme schopni divákovi nic nabídnout, protože pro ně byl první den ještě mnohem více frustrující než pro nás. Jeden z mých známých byl na cestě od šesti ráno a za jízdy neviděl ani jedno soutěžní auto. Jak máme veřejnosti říct, že trať byla pro nejlepší jezdce světa příliš kluzká? To přece výsměch tomuto sportu." Richards nyní požaduje rychlou změnu u světové organizace. "Stále jsme o tom s FIA mluvili, ale bylo nám řečeno, že řešení je příliš složité. To neakceptujeme."
Mezi kritiky se zařadil šéf Citroenu Olivier Quesnel. "Podmínky jsou příšerné a my na ně nemáme ty správné pneumatiky. To ale není chyba Pirelli, ale pravidel. Je to prostě hloupé, protože s nouzovými pneumatikami jsme mohli divákům a i posádkám nabídnout moc pěknou soutěž. Měla to být show a fanoušky potřebujeme. Ale bez dobrých pneumatik jim nemůžeme žádnou show poskytnout. To co zde předvádíme není pěkné," dodal Quesnel.
Celou věc spočítal celkem jednoduše Sebastien Loeb. "Když se podíváte na vrak Atkinsonova vozu, tak by bylo použití šotolinových špiónů výrazně levnější, o dodatečně prořezaných pneumatikách ani nemluvím."
Sám je víc činovník, než sprotovec, ale alespoň byl dříve spolujezdec - myslím A. Vatanena, takže by měl vědět vo co go - bylo to ve zlaté éře tohoto sportu.
Za mě - zpátky na stromy.
Stejně na to dojde.
Nejlepší pravidla - žádná pravidla !
Zavedl bych jediné -jezděte v tom, co vyrábíte, a hlavně prodáváte !!
Ford by hold závodil s modelem COOGA - proč ne. Koupit, odlehčit, dát ochranný rám ( HANS by byl k ničemu ) - jinak vše v sérii.
Porsche Cayenne by byl také super.
Nebo by se prosadil Caymann ??
Nebo Focus RS ( brutal ) s náhonem na předek.
Rychlosti by klesly, ale byla by to podívaná.
Mistři volantu - na co by jste si stěžovali ?? Konečně by jste se mohli začít snažit, a sport by nebyl jen samolibou pro vyvolené, ale měl by i svůj účel v každodenním životě - jak tomu bylo v dobách, než se Rally dostala na vrchol před 22-23 lety.
To by bylo něco !
Doufám, že toto četl náš hrdina z FASu pan Vrátil, třeba ho to kopne k tomu, aby přehodnotil své výplody o tom, že rallye se obejde i bez fans.
Jinak máte povětšinou pravdu FIA už neví co by a její moudrá rozhodnutí jen degradují sport jež je naší láskou
Já sám jsem fanoušek asi od svých 9ti let, kdy mě otec přivedl na start Raly Škoda - noční start.
V životě na to nezapomenu !!
Ale pozor na fanoušky v Rally a v jiných motoristických disciplínách - zvláště na okruzích.
Rally je těžce o sponzorech, na divácích se tolik vydělat nedá - ani nikdy nedalo.
Na okruzích se to již dá něak ukočírovat, i když jinak je to také o sponzorech.
O to se snaží FIA v Rally již celá desetiletí, bez většího úspěchu, a v brzké době bude se vším utrum - takže se snaží ze sportu, ve kterém se diváci mohli ( a někdy i stali ) stát jeho účastníky ( tak krásně to řekla Michelle Mouton v dokumentu "Too fast Too Race" ) utrhnout co se ještě dá.
Myslím,že tímto FIA Rally škodí v nejvyšší míře - i když třeba někdy nechce, a je tam spousta lidí, kteří to myslí opravdu dobře. I tyto lidi se ale musí něak zaplatit.
Proto - jestli pravidla - tak co nejjednodušší, a v podstatě žádná.
Sice odbíhám od pneumatik, ale problém je již v základu - a ryba vždy smrdí od hlavy.
A pokud někdo bude říkat, že takové zjednodušení pravidel je nemožné - v podstatě má pravdu, a je jasné, od kud vane vítr.
Příklad : GM prožívá krizi již delší dobu, ale šéfové GM si přes to nadělovali milionové ( v našem měřítku miliardové ) odměny - i přes to, že automobilka byla v krizi!
V podstatě si vytunelovali vlastní firmu, a nyní žádají Stát o finanční injekce.
Co Ti lidé co přijdou o práci, a drobní akcionáři ??
Přijdou o všechno, zatímco šéfům zbyde až moc na přežití !!
S Rally i FI je to to samé - závody a zážitky pro normální lidi jako jsem i já půjdou k vodě, ale nahoře v FIA to nikoho zajímat nebude.
Zavání to sice sicialistickými kecy, ale je to bohužel tak.