--> -->
Bořivoj Chaloupka - eWRC.cz
15. 12. 2008 09:16 − 3238× − 64 0

Toyota – srdeční záležitost

Soutěžní jezdec Karel Macek začínal se soutěžemi na škodovkách, ale nyní přivezl S2000 značky Toyota.

Náchodský soutěžní jezdec Karel Macek začínal se soutěžemi na škodovkách, ale už celou řádku let závodí za volantem vozů značky Toyota. Fandové rallysportu si ho určitě dobře pamatují v domácím mistrovství, kde proháněl černou a pak i žlutou Toyotu Celicu v „enkové“ úpravě. Svůj sen o „wéercéčku“ si pak splnil „na stará kolena“ stavbou vozu Toyota Corolla WRC, s nímž jezdí v posledních letech sobě i ostatním pro radost v K4 Poháru ČR v rally.


Foto: Bořivoj Chaloupka

Když se mi pak před několika dny jednoho večera rozdrnčel telefon a na druhé straně se ozvalo: „Tak už ji vezu!“, věděl jsem, že je Karel nadšený do další toyoty ve svém životě. Soutěžní speciál Toyota Corolla Super 2000 zatím nikdo v České republice nepředvedl a jen v útržcích se k nám dostávaly zprávy o jeho testech a fungování v Jihoafrické republice a Austrálii. Na letošním smutném Pražském rallysprintu K. Macek poprvé u nás představil další značku soutěžního auta, které by se mohlo zařadit po bok již známým peugeotům a fiatům specifikace S2000 v našich soutěžních vodách.


Foto: Bořivoj Chaloupka

„Auto bylo vyrobené v Jihoafrické republice a je to první Toyota Corolla Super 2000 v asfaltové verzi. Zatím se totiž dělaly jen auta na šotolinu. Ke mně se dostala přes Anglii, kde jsem ji zakoupil spolu s náhradními díly. U této corolly je velká výhoda, že karosářské díly jsou sériové a jde tady pouze o jednoduché nástavby. I skelet vozu je sériový. Je to strašně jednoduché auto, všechno je přehledné a ke všemu se dá dobře dostat. Myslím, že se bude dobře provozovat v domácích podmínkách.

S autem jsem se už svezl a to asi třicet kilometrů. Po zvyknutí si na jiné řazení je to krásné svezení. Vůz dobře poslouchá. Vůbec teď nevím, jestli pojedeme velký mistrák, sprinty nebo i venku. Případné starty s novou toyotou zatím nechávám bez konkrétních termínů. Chtěl bych si to auto užít na nejrůznějších soutěžích, kde to jen půjde. Corolla je úplně nová a má za sebou jen test na asfaltu.“


Foto: Bořivoj Chaloupka

To jsou slova náchodského Karla Macka na adresu toyoty upravené ve specifikaci S2000 a vyrobené v Jihoafrické republice. Jezdec pořízením nové techniky zase ožil a na start s novinkou se už těší.

Technická data – Toyota Corolla Super 2000

  • motor: řadový šestnáctiventilový atmosferický čtyřválec 3SGE
  • objem: 1998 ccm
  • točivý moment: 240 Nm
  • rozvod: 2× OHC
  • výkon: 258 k/8 500 ot./min.
  • max. otáčky: 8 500 ot./min.
  • diferenciály: tři mechanické s omezenou svorností
  • pohon: 4×4
  • převodovka: šestistupňová sekvenční – Sadev
  • max. rychlost: 170–190 km/h
  • zavěšení: McPherson – tlumiče Proflex
  • brzdy: vpředu 355 mm – asfalt (300 mm – šotolina), vzadu 300 mm
  • rozvor: 2 619 mm
  • hmotnost: 1 165 kg
  • ráfky: 18" – asfalt, 15" – šotolina
Komentářů celkem: 64
15. 12. 2008 09:45
0 0
zajímavé
15. 12. 2008 09:57
0 0
třeba trochu zpestří startovky, škoda jen, že ho budou bít enkové felicie
15. 12. 2008 10:36
0 0
Hmmm... Já se nechám překvapit. Vypadá to hodně zajímavě. Těším se až ho uvidím někde na RZ. Čím pestřejší startovka, tím líp! smajlík
15. 12. 2008 11:57
0 0
To jaryn: smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
15. 12. 2008 12:20
0 0
Sem zvědaví jak bude rychlí...ještě sem snad nikde neviděl srovnání toyoty s2000 na afaltu. Ale podle mě bude dostávat na prdel.
15. 12. 2008 12:33
0 0
Ale nebude to autem.
15. 12. 2008 12:35
0 0
bude, ale ne kvůli autu. pravdu hledej u jaryna smajlík
15. 12. 2008 12:59
0 0
Buďte rádi, že uvidíme i něco jiného než další "myš"....a určitě to minimálně naucho bude krásné. Já se těším a jsem zvědavý smajlík
15. 12. 2008 13:01
0 0
Hele já nevim,co tu budeme postupem času číst za novinky, když si každej rozmyslí cokoliv zveřejňovat v podvědomí těch Vašich nejapnejch komentů...Já Karlovi Fandím. S WRC jezdil pro radost a i když každý říká, že je to WRC neWRC, tak je na to pořád hezké pokoukání. Nu a že přivezl S2000, kterou ještě neznáme jsem velice rád.smajlík
15. 12. 2008 13:07
0 0
Poslední dobou mi přijde, že je v módě jen do každého ,,rejt" jak s tím či oným pojede kulový atd. místo, abyste byli rádi, že budete mít možnost vídat na soutěžích auto, které je v evropě celkem ojedinělé....
Zkuste občas zapnout mozek a popřemýšlet, jestli jsou ty vaše plky vhodné...
15. 12. 2008 13:21
0 0
MPI: on p. Macek si na tyto reakce zadělává sám. Sem tam jeho WRC obloží nějací střelci na slabých autech a místo aby ve smyslu "jedu pro radost" byl soudný, tak kolem sebe plive a hledá chyby ve všem možném, jen né u mezikusu.
Jinak osobně jsem rád za každé auto, které přinese zpestření.
15. 12. 2008 13:22
0 0
Tady je totiz kazdej druhej velkej zavodnik kterej to umi jezdit lip nez Karel zrejme...
15. 12. 2008 13:28
0 0
pro všechny co reagovali na muj komentář: Komentovat sem auto ne závodníka, nepřísluší mi komentovat kvality jezdce!!!
15. 12. 2008 13:28
0 0
kunna: já spíš mám dojem, že když je po Praze, před kterou se tímto stylem rylo do jiného Karla, tak teď je potřeba si najít další oběť...
15. 12. 2008 13:35
0 0
MPI:ne, ne. osobní zkušenost. když někdo ze mě dělá v podstatě podvodníka, tak nevidím důvod proč si nerejpnout
15. 12. 2008 13:37
0 0
A nemyslíš, že osobní spory sem poněkud nepatří? smajlík
15. 12. 2008 13:39
0 0
máš pravdu
15. 12. 2008 13:53
0 0
2 MAAAARTIN: Souhlasím s tebou v plné míře. Toyota je velice hezká. Konečně nějaká změna. Bylo by dobře kdyby Macek jezdil velkej mistrák. Alespoň by poměřil síly.
15. 12. 2008 13:55
0 0
2 MPI: Respect!!! Taky připadne že jsou zde někteří omezení. Doplňte si laskavě mozkovou kapacitu a potom sem vlezte.smajlík
15. 12. 2008 14:03
0 0
enkové feldy ne ale pro ačkové dobrej soupeř

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->