Toyota – srdeční záležitost
Náchodský soutěžní jezdec Karel Macek začínal se soutěžemi na škodovkách, ale už celou řádku let závodí za volantem vozů značky Toyota. Fandové rallysportu si ho určitě dobře pamatují v domácím mistrovství, kde proháněl černou a pak i žlutou Toyotu Celicu v „enkové“ úpravě. Svůj sen o „wéercéčku“ si pak splnil „na stará kolena“ stavbou vozu Toyota Corolla WRC, s nímž jezdí v posledních letech sobě i ostatním pro radost v K4 Poháru ČR v rally.
Foto: Bořivoj Chaloupka
Když se mi pak před několika dny jednoho večera rozdrnčel telefon a na druhé straně se ozvalo: „Tak už ji vezu!“, věděl jsem, že je Karel nadšený do další toyoty ve svém životě. Soutěžní speciál Toyota Corolla Super 2000 zatím nikdo v České republice nepředvedl a jen v útržcích se k nám dostávaly zprávy o jeho testech a fungování v Jihoafrické republice a Austrálii. Na letošním smutném Pražském rallysprintu K. Macek poprvé u nás představil další značku soutěžního auta, které by se mohlo zařadit po bok již známým peugeotům a fiatům specifikace S2000 v našich soutěžních vodách.
Foto: Bořivoj Chaloupka
„Auto bylo vyrobené v Jihoafrické republice a je to první Toyota Corolla Super 2000 v asfaltové verzi. Zatím se totiž dělaly jen auta na šotolinu. Ke mně se dostala přes Anglii, kde jsem ji zakoupil spolu s náhradními díly. U této corolly je velká výhoda, že karosářské díly jsou sériové a jde tady pouze o jednoduché nástavby. I skelet vozu je sériový. Je to strašně jednoduché auto, všechno je přehledné a ke všemu se dá dobře dostat. Myslím, že se bude dobře provozovat v domácích podmínkách.
S autem jsem se už svezl a to asi třicet kilometrů. Po zvyknutí si na jiné řazení je to krásné svezení. Vůz dobře poslouchá. Vůbec teď nevím, jestli pojedeme velký mistrák, sprinty nebo i venku. Případné starty s novou toyotou zatím nechávám bez konkrétních termínů. Chtěl bych si to auto užít na nejrůznějších soutěžích, kde to jen půjde. Corolla je úplně nová a má za sebou jen test na asfaltu.“
Foto: Bořivoj Chaloupka
To jsou slova náchodského Karla Macka na adresu toyoty upravené ve specifikaci S2000 a vyrobené v Jihoafrické republice. Jezdec pořízením nové techniky zase ožil a na start s novinkou se už těší.
Technická data – Toyota Corolla Super 2000
- motor: řadový šestnáctiventilový atmosferický čtyřválec 3SGE
- objem: 1998 ccm
- točivý moment: 240 Nm
- rozvod: 2× OHC
- výkon: 258 k/8 500 ot./min.
- max. otáčky: 8 500 ot./min.
- diferenciály: tři mechanické s omezenou svorností
- pohon: 4×4
- převodovka: šestistupňová sekvenční – Sadev
- max. rychlost: 170–190 km/h
- zavěšení: McPherson – tlumiče Proflex
- brzdy: vpředu 355 mm – asfalt (300 mm – šotolina), vzadu 300 mm
- rozvor: 2 619 mm
- hmotnost: 1 165 kg
- ráfky: 18" – asfalt, 15" – šotolina