Bořivoj Chaloupka - eWRC.cz
15. 12. 2008 09:16 − 5402× − 64

Toyota – srdeční záležitost

Soutěžní jezdec Karel Macek začínal se soutěžemi na škodovkách, ale nyní přivezl S2000 značky Toyota.

Náchodský soutěžní jezdec Karel Macek začínal se soutěžemi na škodovkách, ale už celou řádku let závodí za volantem vozů značky Toyota. Fandové rallysportu si ho určitě dobře pamatují v domácím mistrovství, kde proháněl černou a pak i žlutou Toyotu Celicu v „enkové“ úpravě. Svůj sen o „wéercéčku“ si pak splnil „na stará kolena“ stavbou vozu Toyota Corolla WRC, s nímž jezdí v posledních letech sobě i ostatním pro radost v K4 Poháru ČR v rally.


Foto: Bořivoj Chaloupka

Když se mi pak před několika dny jednoho večera rozdrnčel telefon a na druhé straně se ozvalo: „Tak už ji vezu!“, věděl jsem, že je Karel nadšený do další toyoty ve svém životě. Soutěžní speciál Toyota Corolla Super 2000 zatím nikdo v České republice nepředvedl a jen v útržcích se k nám dostávaly zprávy o jeho testech a fungování v Jihoafrické republice a Austrálii. Na letošním smutném Pražském rallysprintu K. Macek poprvé u nás představil další značku soutěžního auta, které by se mohlo zařadit po bok již známým peugeotům a fiatům specifikace S2000 v našich soutěžních vodách.


Foto: Bořivoj Chaloupka

„Auto bylo vyrobené v Jihoafrické republice a je to první Toyota Corolla Super 2000 v asfaltové verzi. Zatím se totiž dělaly jen auta na šotolinu. Ke mně se dostala přes Anglii, kde jsem ji zakoupil spolu s náhradními díly. U této corolly je velká výhoda, že karosářské díly jsou sériové a jde tady pouze o jednoduché nástavby. I skelet vozu je sériový. Je to strašně jednoduché auto, všechno je přehledné a ke všemu se dá dobře dostat. Myslím, že se bude dobře provozovat v domácích podmínkách.

S autem jsem se už svezl a to asi třicet kilometrů. Po zvyknutí si na jiné řazení je to krásné svezení. Vůz dobře poslouchá. Vůbec teď nevím, jestli pojedeme velký mistrák, sprinty nebo i venku. Případné starty s novou toyotou zatím nechávám bez konkrétních termínů. Chtěl bych si to auto užít na nejrůznějších soutěžích, kde to jen půjde. Corolla je úplně nová a má za sebou jen test na asfaltu.“


Foto: Bořivoj Chaloupka

To jsou slova náchodského Karla Macka na adresu toyoty upravené ve specifikaci S2000 a vyrobené v Jihoafrické republice. Jezdec pořízením nové techniky zase ožil a na start s novinkou se už těší.

Technická data – Toyota Corolla Super 2000

  • motor: řadový šestnáctiventilový atmosferický čtyřválec 3SGE
  • objem: 1998 ccm
  • točivý moment: 240 Nm
  • rozvod: 2× OHC
  • výkon: 258 k/8 500 ot./min.
  • max. otáčky: 8 500 ot./min.
  • diferenciály: tři mechanické s omezenou svorností
  • pohon: 4×4
  • převodovka: šestistupňová sekvenční – Sadev
  • max. rychlost: 170–190 km/h
  • zavěšení: McPherson – tlumiče Proflex
  • brzdy: vpředu 355 mm – asfalt (300 mm – šotolina), vzadu 300 mm
  • rozvor: 2 619 mm
  • hmotnost: 1 165 kg
  • ráfky: 18" – asfalt, 15" – šotolina
Komentářů celkem: 64
16. 12. 2008 16:23
0 0
Hmmm,pěkné komentáře,ale já se už stejně těším na svezení a porovnání s WRCem
16. 12. 2008 21:49
0 0
Kubajs ,mýval 127:každé obohacení start.pole špičkovým jezdcem je víc jak vítáno.Bohužel dnes nezávodí kdo má ruce, ale kdo má konto. Váš obdiv patří byznismenům, ne rallymenům.
17. 12. 2008 12:55
0 0
marek.du:Je vidět,že v tomto případě nevíš vůbec,která bije.Jestli majitel nové Corolly je podle tebe "bysnismen",tak jsi úplně vedle.Až budeš umět rukama dělat to.co on,tak to můžeš komentovat
17. 12. 2008 19:00
0 0
alpi :Samozřejmě jsem to myslel obrazně, ne doslova. A ruce samozřejmě na řízení ne přímo na práci , ale to je jedno, to je jen můj osobní pohled na věc. Jestli jsem se někoho dotkl, tak se omlouvám.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!