Charouz Racing System zůstává v rally i na okruzích
Závodní stáj Charouz Racing System bude i nadále působit v rally i na okruzích. Šéf týmu Antonín Charouz přichází s tímto prohlášením poté, co se v českých médiích kupí spekulativní a neověřené informace o konci mistrovské sestavy. Stáj, jejíž piloti a automobily vládnou domácím šampionátům a vedle toho úspěšně působí na scéně závodů Le Mans, reaguje na současnou ekonomickou krizi šetřením, nicméně v žádném případě nekončí.
Antonín Charouz: „Musím se přiznat, že žasnu, co všechno se o nás v těchto dnech dozvídám. Hlavně, že všechno prodáváme, a proto končíme. Také mi volal jeden závodník, že prý jsem se z dopadů krize na naše působení zhroutil a ležím v nemocnici…Prodali jsme dvě naše Mitsubishi Lancer Evo IX a dvě doprovodná auta, ale na tom přece není nic zvláštního. Soutěžních a okruhových aut prodáme ročně několik. Je to běžná obnova techniky. Navíc stavíme nové typy, pro rally třeba Lancer Evo X. Obchodováním s obytnými vozy se zabýváme už mnoho let (viz www.auto.charouz.cz). Pravdou je, že v rally chceme poněkud pozměnit naši strategii. Přemýšlíme o jezdeckých změnách a také chceme pomoci Martinu Semerádovi. Letos prokázal svůj velký talent a má šanci být prvním Čechem, o kterého budou mít zájem velké světové stáje. Média ještě zmiňovala, že končíme i proto, že prodáváme všechna auta z mé soukromé sbírky v Muzeu sportovních vozů v Lánech. Zaprvé to není má privátní kolekce a zadruhé je přece normální, když jakákoli sbírka takzvaně žije. Když někdo sbírá známky, také své klenoty občas prodá nebo vymění, aby si pořídil jiné, cennější. Děláme to od otevření muzea, čili více než 10 let. Jde o součást obchodní činnosti Charouz Racing Systemu (viz www.muzeum.charouz.cz).
Ekonomickou krizí, která doléhá a myslím, že teprve tvrdě dolehne na každého z nás, se samozřejmě intenzivně zabýváme. Jsem rád, že Ford Charouz prodal v tak složitém roce o třicet procent více vozů než loni, což je zcela bezkonkurenční úspěch a celá skupina prodeje automobilů Auto Charouz (viz. www.auto.charouz.cz) si proti loňsku polepšila o dvacet procent. Nicméně jako všichni rozumní podnikatelé i my hledáme způsoby, jak a kde ušetřit. Musíme také počítat s úspornými opatřeními našich reklamních partnerů, což se pochopitelně projeví i v našich sportovních aktivitách. V neposlední řadě i já se musím více věnovat firmám, takže na závody budu mít méně času a ten co zbude, bych rád věnoval vrcholovým odvětvím spíše než podpoře velkého množství jezdců a disciplín. To vše nicméně v žádném případě neznamená, že Charouz Racing System končí. V současné době se dolaďují smlouvy se všemi jezdci pro rally, okruhy i 24h Le Mans. Až budou podepsány, vydáme tiskovou zprávu.“
PP: Tohle slovíčkaření je, nezlobte se na mě, hloupé a urážlivé... Vy jste v tak slavném závodě dojel první, resp. předposlední? Když se podíváte do historie rallye, pak najdete soutěže, kde do cíle dojely tři vozy, jednou dokonce žádný... Dříve se stávalo v Le Mans, že dojelo šest, sedm vozů... A pro toho šestého, nebo sedmého to byla senzace! Myslíte, že by považoval za férové a sportovní, kdyby někdo s posměškem říkal, že byl v Le Mans poslední? Pikes Peak se považuje za jeden z nejtěžších závodů do vrchu na světě... Pokud mě zase paměť neklame, je Charouz doposud jedinným Čechem, co tam startoval... A to je co říct, ne? Pokud se mu splní jeho sen, že bude prvním českým týmem, který zvítězí v Le Mans, bude to senzace a já jako český fanoušek budu na ten tým a na tu popsádku hrdý! A ještě něco, noviny nejsou snůškou drbů? Pořád jsou v nich nějaké senzace, nějaké "ověřené" zprávy, které vyšumí, zapomene se na ně... Rozhodující je vyšetřování...
Pisete,že Ch je jedinym cechem co tam startoval, A to je co říct, ne? To opravdu je, vy jste asi nemel penize v IPB, ja jo. Pane Vratil to nejsou nějaky řeči jak písete to jsou fakta ktera prošla tenkrat medii. Psalo se o tom v cele Evropě. Psali tam o nejake Charouz grupe jako, nedůvěryhodne, nesolidní.