5. 1. 2009 13:14 − 4177× − 37

Semerád vstoupil do Charouz Racing Systemu

Josef Semerád přijal nabídku převzít rally oddělení Charouz Racing Systemu.

Vánoční svátky a konec roku znamenají obvykle období klidu, pohody a bilancování. Ani na jedno ale neměl čas nejrychlejší z pilotů produkčních vozů loňského šampionátu sprintrally Josef Semerád. Původně již naplánovaný poklidný závěr roku se pomalu začal měnit s úspěchem syna Martina v Pirelli Stars Drivers Shoot Out, který mu zajistil start v šesti podnicích mistrovství světa s produkčním vozem. Velmi rychle bylo třeba rozhodnout jak dál, aby měla Martinova účast ve světovém šampionátu smysl.

Martinu Semerádovi se díky vítězství v Pirelli Stars Drivers Shoot Out dostane v této sezoně podpory ze strany italského výrobce pneumatik Pirelli při šesti vybraných závodech mistrovství světa v automobilových soutěžích, z nichž čtyři jsou součástí kalendáře mistrovství světa produkčních vozů (PCWRC). Téměř okamžitě po Martinově úspěchu se rozjela jednání s mnoha partnery, jejichž výsledkem je rozšíření jezdcova programu o další dva starty v PCWRC v Norsku a na Kypru na celkových osm soutěží v MS. Tím pádem je zajištěn předepsaný počet šesti soutěží nutných k tomu, aby byl jezdec v PCWRC klasifikován.

Nejpodstatnější změna posledních dní se ale udála při jednání Josefa Semeráda a Antonína Charouze. Josef Semerád přijal nabídku převzít rally oddělení Charouz Racing Systemu. „Museli jsme se vážně zamyslet nad naším dalším působením v rallysportu. Ze závodění pro radost se nám rázem stává profesionální práce. Po jednání s Antonínem Charouzem jsme se dohodli, že převezmu provoz podstatné části týmu včetně soutěžních aut, trucků i mechaniků. Dohodli jsme se, že soutěžní vozy budou nadále připravovány v dílnách Charouz Racing Systemu s využitím jejich know-how a engineeringu.

Kromě této dohody budeme v příštím roce společně pokračovat ve stavbě nového Mitsubishi Lancer EVO X, a současně ve vývoji a stavbě soutěžního vozu s plynovým pohonem. Tady vidíme velké možnosti, jak z hlediska stále většího důrazu na ekologii, tak na výkon vozu. V těchto aktivitách můžeme pokračovat jen díky další spolupráci s Antonínem Charouzem. Období, kdy jsem využíval služeb Charouz Racing Systemu, považuji za vyvrcholení mé kariéry jezdce. Jako jezdec amatér jsem přišel mezi naprosté profesionály, a také proto bylo moje nynější rozhodování o vstupu do týmu jednodušší,“ říká k překvapivé akvizici nový týmový šéf Josef Semerád.

Staronový tým bude mít v roce 2009 za úkol připravovat vozy Mitsubishi pro soutěže mistrovství světa, kterých se budou Martin Semerád s navigátorem Bohuslavem Ceplechou účastnit pod hlavičkou vlastního týmu. Osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX bude v českém rallysprintovém mistrovství využívat Josef Semerád a nově také Jaroslav Hejzlar. V Mezinárodním mistrovství České republiky v rally ale bude mít tým také zastoupení a nebude jím nikdo jiný, než úřadující vicemistr České republiky v rally Václav Pech jun. „Hned po dohodě s Antonínem Charouzem jsme s Václavem Pechem vstoupili v jednání o možnosti jeho dalšího působení v týmu a jsem velmi rád, že výsledkem je pokračování spolupráce s tímto špičkovým soutěžním jezdcem, kterému se budeme snažit zajistit podmínky pro získání titulu mistra republiky,“ dodává Josef Semerád.

„S vozy z Charouz Racing Systemu soutěžím již velmi dlouho a byl jsem se spoluprací vždy spokojený. Jsem proto rád, že i v sezoně 2009 budu využívat tento profesionální tým. Změnou vlastníků se pro mě nic nemění, protože technika i tým lidí zůstane stejný, a to je podstatné,“ hodnotí spolupráci s Charouz Racing Systemem Václav Pech jun.

Nově uspořádaný tým bude v nadcházející sezóně samozřejmě i dále poskytovat služby jezdcům, kteří budou mít zájem pronajmout si špičkovou techniku pro rally. „Vrhli jsme se do toho po hlavě, ale pokud v tomto sportu chcete uspět, tak to jinak nejde. Pro mě bude v tomto roce největším úkolem věnovat se co nejvíce týmu, ale hlavně Martinovi, který má před sebou velmi náročné období. Bude s námi opět spolupracovat Filip Schovánek, jehož zkušenosti z mistrovství světa jsou neocenitelné. Snažíme se kolem sebe vytvořit tým lidí, který se bude věnovat Martinovi jak po stránce mediální, tak i jednání s partnery. Musíme pro úspěch udělat prostě vše, protože takovéto šance se neopakují,“ říká Josef Semerád.

Student Gymnázia Jana Keplera Martin Semerád se bude letos vedle účasti v mnoha zahraničních i domácích soutěžích snažit skloubit školní povinnosti i závodění. „Zatím si to dost dobře nedovedu představit. Škola je dost náročná a množství hodin, které zameškám, mi určitě bude chybět. Na soutěže MS bude třeba vždy minimálně týden volna, a k tomu se určitě přidají i nějaké další povinnosti, například testování. Už v půlce ledna odlétám na týden do Norska k Johnu Hauglandovi, který se mi bude věnovat jako učitel a rádce před naším prvním startem v soutěži mistrovství světa v Norsku. Určitě se ale na nadcházející rok velmi těším a děkuji všem, kteří se na tom jakkoliv podíleli,“ komentuje skloubení školy a rally Marin Semerád.

Hodně změn přinesly poslední dny a týdny roku 2008 nejen týmu Josefa Semeráda. Přesto však chce celý tým popřát všem fanouškům rallysportu, přátelům, partnerům a všem, kdo mají rally rádi co nejlepší vstup do nového roku, který bude pro mnohé z nás přelomový. Přesný plán soutěží, kterých se nový tým zúčastní, bude zveřejněn následně.

Komentářů celkem: 37
5. 1. 2009 19:51
0 0
Já to chápu tak, že to Charouz prodal, ale je to popsáno hezky neutrálně.
5. 1. 2009 20:07
0 0
Možná se pletu, ale nemělo pro účastníky Pirelli Stars Drivers, auta připravovat rallyart Italy, nebo někdo takový?
mzc
5. 1. 2009 20:14
0 0
Chlapi... Možná hloupá otázka, ale co udělá závodní auto na plyn po ráně do stromu? Je v tomto případě ekologie snížením globálních rizik? smajlík Fandíte ekologickému závodění? smajlík)) A jak vůbec "voní" takový speciál?
5. 1. 2009 20:56
0 0
irik83: šest startů od Pirelli dělá rallyart Italy, ale pouze čtyři z nich jsou zařazeny do PCWRC, další dvě soutěže se budou zajišťovat vlastními silami.
5. 1. 2009 20:56
0 0
mimochodem: Mácovi hodně štěstí - zejména v tom skloubování školy s rally smajlík
5. 1. 2009 21:03
0 0
ufozt:a není to náhodou tak že ty dva závody si Máca přidal aby mohl být hodnocen i PWRC?Tam je potřeba 8.odjetých.To značí 6.Ralliart a 2.Semerád.
5. 1. 2009 21:03
0 0
Samozrejme taky hodne stesti,ale stejne to v dnesni dobe nevidim tak uplne nejruzoveji,nez na sem tam nejaky ten start za hranicema nebo v MS... I kdyz je to urcite dobra sance,ale kde skoncil s talentem treba aigner a to za sebou mel si myslim jeste lepsi zazemi,ale to je proste dnesni rally,bohuzel,neplatis,nejezdis... smajlík
5. 1. 2009 21:05
0 0
Ufozt:sorry špatně jsem četl .Máš pravdu.
6. 1. 2009 07:28
0 0
To mzc: Takovy "plynovy special" voni uplne jinak smajlík. Viz plynove auta v rakousku, napriklad hned uplynuly vikend Stohlova "erdgas" Impreza smajlík. Nadrze na plyn byly v plynovych Mitsubishi ulozene na hrane mezi kufrem a zadni casti auta, takze uvnitr mezi ramem, tak predpokladam, ze pokud se to auto nejakym extra narazem nerozpuli a nedojde k destrukci tech nadrzi (coz se snad nestane), tak to bude OK.
6. 1. 2009 07:55
0 0
Foly:Semerád koupil od Charouze v podstatě celý závodní tým,včetně lidí.
To znamená,že u Chrouze budou mít dílny,jinak vše přebírá Pepa.
Btw. jak je to dlouho co Charouz říkal,že o prodeji týmu v souvislosti s krizí neuvažuje?!
6. 1. 2009 10:44
0 0
Podle me je to blbe vyjadrene a nikdo nic nekoupil, jen je ve vedeni Josef Semerad.
6. 1. 2009 11:19
0 0
Vyjádřené je to dobře. Změnil se majitel, kterým je teď Josef Semerád.
6. 1. 2009 13:06
0 0
Trochu zavádějící pojmenování celého článku. To má za následek několik zbytečných komentářů(včetně mého), protože vstoupit do firmy(viz. nadpis), většinou neznamená přebrat celý podíl ve firmě. Proč by to nemělo znít: Charouz prodal svůj Racing System nebo Semerád koupil CH.R.S.?
6. 1. 2009 14:14
0 0
Ale Semerád nekoupil celý CHRS, ale jen jeho rally oddělení smajlík
6. 1. 2009 14:19
0 0
MravenecZ: omluva(já myslel rally oddělení,ale taky nepřesně vyjádřil) Jinak o.k
6. 1. 2009 17:15
0 0
to ufozt: Danke.
8. 1. 2009 22:28
0 0
Žádný manažer si přece nekupuje podnik, jen velí. Co se týče "Systému" Kočíruje to starý Semerád, a šedou eminencí je Filip Schovánek. Jen aby Martinova nezkušenost nevedla k pořádné ráně a ....... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!