Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 21
Když v květnu 2006 zrušil Harri Rovanperä při testování jednu z fábií rakouského týmu Red Bull Škoda (č.15), byla týmu pronajata nová. Jednalo se o vůz č.21, jenž dostal přidělenu „espézetku“ 5S8 3686.
Prvním jejím startem byla Německá rally 2006, kde se s ní představil švédský talent Mattias Ekström. Ve voze nejvyšší specifikace to pro něj byla teprve třetí soutěž v MS a premiérová na asfaltovém povrchu. Ekström se ve výsledcích po celou soutěž pohyboval na začátku druhé desítky, aby pak v cíli obsadil 11. místo.
Rallye Deutschland 2006
Na Kypru se do fábie posadil Harri Rovanperä, ale moc se nesvezl. Po 14. čase v úvodní rychlostní zkoušce mu v následujícím testu vypověděla službu elektronika. Více se mu dařilo v Turecku, kde obsadil 11. příčku a v průběhu soutěže zajel po jednom šestém a sedmém čase.
Rally of Turkey 2006
Poslední soutěží, kterou tým Red Bull Škoda s fábiemi absolvoval, byla Britská rally. Rovanperä si zde oproti Turecku ještě o dvě místa polepšil, když skončil devátý.
V březnu 2007 byl tento vůz prodán (inzerát k jeho prodeji byl k vidění také na stránkách www.motorsport-kopecky.cz) do Itálie, konkrétně do týmu Errepi racing. Felice Re se s ním účastníl italského asfaltového šampionátu. Nepříliš vydařenou premiéru s tímto vozem si odbyl na Rally Valle d´Aosta, když havaroval. Na Rally di Alba ho pro změnu vyřadila technická závada. Ani na dalších dvou soutěžích – Rally della Lanterna a Rally Oltrepo cíl neviděl, když na obou shodně havaroval. Po čtyřech závodech tak měl vůz na kontě 3x havárii a 1x technickou závadu… Na švýcarské Rally Ticino už Felice Re na cílovou rampu dorazil a rovnou mohl slavit vítězství.
Rally dei Ticino 2007, rallybase.net
Na Fabaria rally se vše vrátilo do „normálu“, neboť Re opět havaroval. Technická závada ho následně vyřadila na Rally Coppa Valtellina. Další soutěží byla Monza Rally show a Re zde obsadil 5. místo. Druhého vítězství v sezóně dosáhl na Rally Rubicone.
Tento vůz se pak objevil na Pražském rallysprintu, kde se s ním objevil Karel Trněný. Na fabii však byla registrační značka BT 468 CS, jednalo se však skutečně o tento vůz. Tato „espézetka“ byla použita pouze pro tento start.
Pražský rallysprint 2007
V únoru 2008 byla fabie prodána do Holandska. Jejím novým majitelem se stal Erik Wevers, který tento vůz nabízí k pronájmu. Prvním letošním startem byla lotyšská Rally Kurzeme, Raimonds Kisiels zde obsadil 10. místo. Začátkém září se s tímto vozem představil jeho majitel Erik Wevers na Amsterdam rallysprintu, kde obsadil 2. místo. Zatím poslední soutěží, kde se tento vůz představil byl Twente rallysprint v Holandsku. Za volantem se představil další nový pilot, a sice Hank Melse, jenž dovezl fábii do cíle na 4. místě.
Twente rallysprint 2008
Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 21.
Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 21 mimo MS | |||
---|---|---|---|
prodáno-březen 07 | |||
2007 | Valle d´Aosta (I) | Re | (havárie) |
2007 | Rally di Alba (I) | Re | (tech. záv.) |
2007 | R. della Lanterna (I) | Re | (havárie) |
2007 | Rally Oltrepo (I) | Re | (havárie) |
2007 | Rally dei Ticino (CH) | Re | (1.) |
2007 | Fabaria rally (I) | Re | (havárie) |
2007 | Coppa Valtellina (I) | Re | (tech. záv.) |
2007 | Monza rally (I) | Re | (5.) |
2007 | Rally Rubicone (I) | Re | (1.) |
2007 | Praha | Trněný | (1.) |
prodáno-únor 08 | |||
2008 | Rally Kurzeme (LV) | Kisiels | (10.) |
2008 | Amsterdam rallysprint (NL) | Wevers | (2.) |
2008 | Twente rallysprint (NL) | Melse | (4.) |
eldik: Podle toho co se ke mě doneslo, tak prý bylo málo času na provedení české technické kontroly... Paradoxní tak je, že v Itálii jezdila s českou SPZ a v Praze jela na italské