Formule 1 vs. Rallye
K tomuto článku mě inspiroval jeden kamarád se kterým jsem se jednou v hospodě přel, jaký sport je lepší. Byla to taková debata, kdy „ty“ bojuješ za něco a druhý ti to vždy odepře a myslí si, že má pravdu on.
Začnu „královnou motorsportu“ Formulí 1.
Když za ohromného rachotu kolem Vás profičí formule a jste po první na F1, budete si to do smrti pamatovat. Ne ty formule, ale ten rachot.
To mi připomíná jeden zážitek mého kámoše Laďy z F1:
„Když jsem si sedl na tribunu, tak kolem mě prošel chlapík, který prodával špunty do uší za 2 EU. Já samozřejmě machr největší jsem si je nekoupil. Proč taky? Vždyť si to chci užít. Po pěti kolech šel maník znovu kolem mě. To by jste neuhodli, měl je za 5 EU.“
To Vám snad stačí ohledně hluku na F1.
Sledovat dnešní F1 v televizi je asi tak zajímavá činnost jako sledovat hodinky. To mi nemůžete vymluvit nikdo. Dokonce znám lidi, kteří přenosy F1 považují za uspávadlo. A není to jenom proto, že vítězí neustále Ferrari. Spíš si myslím, že to má na svědomí vedení F1, které mají na svědomí neustálé změny.
Nejpěknější na F1 jsou krásné a chirurgicky přesné předjíždění, jenže je jich sakra málo! A to ještě musíte sedět na tom správném místě. Viděli jste někdy závody DTM? To jsou ty správné závody na okruzích. V druhé vlně jsou to bouračky. A ať mi nikdo neříká, že zrovna jeho ty bouračky neberou. Protože se na ně každý (i ten co ho „neberou“) vždy kouká. Nevím proč, ale je to tak. Víc by Vám nejspíš vysvětlil psycholog. Naštěstí dnes už je F1 koncipovaná tak, že jezdec dokáže bez následků přežít i náraz v rychlosti nad 280km/h, takže už nemusíme považovat nehody v F1 za „černou“ zábavu pro diváky. Víc zajímavostí na F1 mně nenapadá. A jestli nějaké znáte (teď nemyslím modelky s výstřihem až až…) tak mi je napište pod článek.
A máme tu Rallye.
První Rallye si taky budete pamatovat. Ale nejenom proto, že ty auta občas prásknou stejnou hlučností, jako vzlétající proudové letadlo (kolem 130 decibelů).
Já když si zajdu na rallye a najdu příhodné místečko v pěkné zatáčce, tak mám nádherný pocit a husí kůži. A je to proto, že se toho auta můžete skoro dotknout, vidíte přímo do očí jezdci… Nejenom to Vás přitvrdí o tom, jak blízko jste dění. Můžete zajít do servisu a když zrovna nemá jezdec nic na práci a má náladu, můžete si promluvit i s takovou hvězdou jako je Grönholm, Solberg a spol. Můžete si promluvit se M. Schumacherem? To by Vás dřív nejspíš jeho gorily zastřelily.
Když kolem Vás proletí nějaké WRC smykem a jízdou, která popírá fyzikální vlastnosti uvědomíte si, jak je hezčí Rallye na pohled od F1. A to jsem se ještě nezmínil o finanční stránce těchto sportů. Za lístek na F1 utratíte tolik peněz, že by z toho vystačila rodina jednoho Afrického státu na jeden rok.
Placení za vstupné na rallye bych spíše nazval dobrovolné, protože kdo chce, ten se tam dostane i zadarmo. A i tak je vstupné na rallye mnohonásobně levnější. A máme tu umění jezdců. Na tohle téma si nedokáži, ani tipnout, ale něco jako u nás setkání mistrů, ale světových se uskuteční 5. 12. 2004. Takže uvidíme, kdo bude nej. Mimochodem s M. Schumacherem má být ve skupině i náš starý známý Schwarz s Fabií WRC.
Pravé WRC
Replika Peugeotu 206 WRC (obyčejná 206 s karosériovým kitem) To by soused koukal, kdyby jste si ho dovezli domů, že?
Znáte pěknější interiér vysněného auta?
Závěr:
Proč si myslíte, že rallye získává čím dál tím více fanoušků a F1 ztrácí čím dál tím více fanoušků? No protože je lepší! Ale být to za éry Fitipaldiho, kde formule skákaly na horizontech a do zatáček jezdily smykem bylo by to asi trochu jiné.
Jenom se bojím, abychom my (příznivci Ralye) nedopadli jako F1, tímto narážím na organizaci FIA.
Tento článek je jen můj názor a nikoho nenutím aby to cítil podobně, protože tady platí co člověk to názor.
Už se těším co tam bude...