Martin Rada po prvním dnu tréninků v Monte Carlu

Hustopečský závodník Martin Rada si plní svůj sen a s číslem 54 za několik dní vyrazí vstříc nástrahám věhlasné Rallye Monte Carlo 2009.

Hustopečský závodník Martin Rada si plní svůj sen a s číslem 54 za několik dní vyrazí vstříc nástrahám věhlasné Rallye Monte Carlo 2009. Má za sebou první den tréninků a dnes najíždí zbývající rychlostní zkoušky.

Dvojice Martin Rada Roman Petr a jejich vůz Alfa Romeo 147 čeká celkem 1625 km dlouhá soutěž a z toho 365 km budou tvořit obvykle zrádné i nevyzpytatelné rychlostní zkoušky. V neděli se posádka vydala do místa soutěže a v pondělí absolvovala první tréninkový den.

Po odpoledním příletu na letiště do Nice, kde bylo nádherné slunečné počasí a teplota 16 stupňů nad nulou a palmy jenom zářily v jasném slunci, Martin Rada vyzvedl v půjčovně auto a společně s navigátorem se vydal na cestu do Valence. Zde pak vyzvedli itineráře a programy a ubytovali se v hotelu.

„Ve Valence bylo večer okolo pěti stupňů, ale v noci šla teplota až na mínus šest,” poznamenává jezdec, pro kterého bude „Monte” premiérovým startem. A právě střídání teplot a tím pádem i povrchů jednotlivých erzet dělá soutěž velmi zrádnou. O to více jsou zde důležití tzv. ledoví špióni, o něhož se Martin mimochodem bude dělit s dalším našincem, Milanem Liškou.

Mimochodem, délka jednotlivých RZ je minálně 20 km, několik zkoušek pak délkou přesahuje 30 km a z toho nejdelší měří téměř 35 km. Ta vede mimochodem právě také věhlasným průsmykem Col de Turini.


Start RZ 4/7

„V pondělí ráno jsme jeli na seznamovací jízdy dle harmonogramu a to na RZ 4/7, 5/8 a 6/9. Objeli jsme dva průjezdy a na zítra si nechali jeden na každé vložce, abychom si to projeli v co možná nejpozdějším termínu k vlastní soutěži. I tak je to hrozně daleko, vždyť na těchto vložkách budeme závodit až 22. ledna. A může se samozřejmě všechno díky počasí změnit,” poznamenává Martin Rada.

Fandy by možná mohly zajímat aktuální zprávy z trati:

  • RZ 4/7 je bez sněhu, téměř suchá, ve stínu někde jsou zbytky sněhu a ledu a smíchané s posypovým štěrkem.
  • RZ 5/8 je položená výše, ale je také z velké části suchá nebo mokrá, má více zbytků sněhu a ledové zmrazky. Okolo jsou však vysoké sněhové bariéry.
  • RZ 6/9 je bez sněhu úplně, místy mokrá a klouzavá.

„Všechny tyto erzety jsou pěkné technické zkoušky, obsahují také spoustu kamenných mostků a zdí, kde není prostor ani na malou chybičku. Zítra pojedeme udělat poslední průjezdy. Zatím se mi osobně nejvíce líbí čtyřka a šestka, která je hodně technická,” hlásil po pondělních trénincích Martin Rada.


Start RZ 5/8

Mimochodem, zajímavostí jistě je, že čísla, která jsou určena pro seznamovací jízdy, neodpovídají startovním číslům dle startovky. A jaká je nyní v Monte Carlu atmosféra? „Atmosféra je dobrá, je tady nádherné počasí a je hodně času (až moc) na seznamováky, takže si vše znovu projdeme. Udělali jsme si záznamy z druhého průjezdu na kameru a tak se na to ještě podíváme. Valence je celá vyzdobená bannery RMC 2009 a lidi na RZ to zde berou dobře,“ zakončuje „hlášení“ Martin Rada.

Podrobnosti k jednotlivým erzetám jsou zde: www.acm.mc/ramc/ramc_main.php?page=2009/speciales_2009.php

Komentářů celkem: 7
13. 1. 2009 18:58
0 0
Tak hodně štěstí!
13. 1. 2009 19:01
0 0
Taky hodně štěstí. Ale není na trénink nějak brzo? Kdyžtak mě opravte.
13. 1. 2009 21:10
0 0
Trenink probíhá podle všeho celý tento týden. Když se podivám na mapu tak se podle vzdáleností jednotlivých RZ ani nedivím.
14. 1. 2009 11:44
0 0
To prostřední foto vypadá jako ta Arminova zatáčka (s Fábií)
14. 1. 2009 15:12
0 0
Wladimeere, myslím, že to není ona. Tohle je křižovatka, "ypsilonka", ale Armin šel ven v klasickém vracáku, ne? Pokud mě paměť neklame...
14. 1. 2009 15:55
0 0
mirusv: Nejspíš máš pravdu bo on šel kufrem ven mírně ze svahu což by tady nebylo možné smajlík
14. 1. 2009 21:02
0 0
Doufám že uvidíte cíl tak hodně štěstí.Přejí kluci z Vyškova.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!