21. 1. 2009 18:15 − 3856× − 100

Škoda Motorsport rozjela Monte Carlo výborně

V Monaku dnes ráno slavnostně odstartoval sedmasedmdesátý ročník veleslavné soutěže, která letos opustila světový šampionát.

V Monaku dnes ráno slavnostně odstartoval sedmasedmdesátý ročník veleslavné soutěže, která letos po dlouhé době opustila světový šampionát. Díky tomu právě zde mohla proběhnout premiéra nové zbraně českého továrního týmu Škoda, jenž do Rallye Monte Carlo nasadil dva speciály Fabie Super 2000 s Janem Kopeckým a Juho Hänninenem za volantem. Český jezdec však ani ne kilometr po startu úvodního testu ztratil posilovač řízení a soutěž tak musel začínat se ztrátou přes čtyři minuty, do které se započetlo i drobné zdržení u havárie Lucy Rossettiho.

Italský pilot si na monacké soutěži odbyl ostrou premiéru v továrním týmu Abarth a nutno říct, že dopadla přímo katastrofálně. Hned v první zkoušce nezvládl řízení nového speciálu a vyletěl s ním do zdi. Fiat začal po nehodě trochu hořet, ale posádce se naštěstí nic nestalo. V tom samém úseku zakončil jízdu soutěží i její vítěz z minula Didier Auriol, když u svého Peugeotu 207 Super 2000 urazil přední kolo a poškodil zavěšení.

Žádný oslnivý úvod se nekonal ani v případě trojice Giandomenico Basso, Stephane Sarrazin a Kris Meeke. V jejich případě byla na vině volba pneumatik (slicky) vhodnější pro následující druhou zkoušku. Zato výborně do podniku nastoupil Hänninen, když zajel druhý nejrychlejší čas (+ 2,3 s) za vedoucím Nicolasem Vouillozem na Peugeotu. Na průběžných pódiových pozicích je ještě doplnil Toni Gardemeister (+ 16,3 s), nejlepší ze zástupců značky Fiat. Po projetí úvodním testem se celé jezdecké pole vydalo na 220 kilometrů dlouhý přejezd, aby následně odstartovalo o několik hodin později do RZ 2.

Ta se odjela na rozdíl od první na suchém asfaltu, z čehož logicky profitovala zmíněná trojice pilotů na slickách. Sarazzin si dojel pro nejrychlejší čas, který jej hned katapultoval na stříbrný post (+ 16,2 s). Basso zde dojel jako druhý nejlepší, ovšem v průběžném pořadí se posunul jen na šestou pozici a ztrátu snížil pod minutu. Vouilloz na ne zrovna ideálních gumách nemohl svým soupeřům stačit a nakonec se musel snížit i před Hänninenem, který ještě na méně ideálním obutí (hroty) zajel skvělý čtvrtý čas. To jej následně vyšvihlo do čela soutěže, která se hned na svém začátku stala velkou pneumatikovou loterií.

Závěrečná zkouška úvodního dne tuto pravdu jen potvrdila. Zatímco v její úvodní pasáži vydatně pršelo, po vyšplhání se do hor na jezdce čekal sníh. Anton Alen zvolil do těchto podmínek naprosto nejhorší pneumatiky. S prořezanými slicky se úsekem doslova protrápil a za nejrychlejšími zaostal o tři minuty. V průběžném pořadí se tak propadl na dvanáctou pozici, zatímco do elitní desítky vstoupil Kopecký stále se trápící s rozbitým posilovačem.

Černého Petra si během třetí zkoušky vytáhli i oba nejrychlejší piloti ve speciálech Abarth. Gardemeister s Bassem zvolili do náročných podmínek sněhové gumy bez hrotů a výrazně tím ztratili. Fina navíc zbrzdil defekt a s obkladem přes celou minutu se propadl až na osmou pozici, Italovi po prvním dnu patří příčka sedmá. Na prvních třech pozicích se v závěru etapy již nic významného neudálo. Vouilloz kvůli defektu pravé přední pneumatiky za vedoucím Finem o čtvrt minuty zaostal a jeho aktuální ztráta na třetí příčce je nyní dvojnásobně tak velká.

Jeho krajan Sarrazin naopak závěrečný úsek zvládl lépe než pilot Škodovky a po prvním dnu za ním zaostává o 11,9 sekundy. Úvodní etapa přinesla zajímavé zvraty a pro Monte Carlo v dřívějších ročnících tolik typické zvraty v počasí, které soutěž výrazně dramatizují. Naprosto skvěle se zatím vyvíjí premiérová soutěž pro nový speciál Škoda Fabia Super 2000. V táboře českého týmu se můžou radovat a zároveň doufat, že i další dva dny budou pokračovat v nastoleném trendu.

Aktuální výsledky můžete sledovat stejně jako on-line k dalším etapám na stránkách ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 100
22. 1. 2009 18:4381
0 0
to Zdeněk Míka: smajlíksmajlíksmajlík
22. 1. 2009 18:4582
0 0
Speeder: už to tady psal tuším stanis, zájem je tak velký, že server prostě nestíhá.

smajlík GO HONZA - JUHO GO smajlík
22. 1. 2009 18:4583
0 0
Strašná škodasmajlík...eWRC nějaký pomalý..Asi přetíženýsmajlík Taky škodovka na čele:D
22. 1. 2009 18:4584
0 0
Co je s Kopejdou? Na rz9 dojel čtvrtý, ale v celkovém pořadí záhadně klesá, teď je na 12. místě, podle mě by měl být sedmý, viz.http://www.ewrc-results.com/results_main.php?event=415
22. 1. 2009 18:5185
0 0
Speeder:taky by mě to zajímalo,to je až neskutečné jak se to dneska jebe.Ostatní servry jedou normálně,jenom tenhle je asi nějak přesycen a asi nestíhá.Tohle první dnešní připojení se mi podařilo až asi po dvou hodinách a to tu nevidím žádné dnešní články všechno je z včerejším datemsmajlík
22. 1. 2009 18:5286
0 0
Vysledky haprujou, ja koukam na ofiko stranky RMC. To mi bylo jasny ze bude pretizeny server. Je to skoda.
22. 1. 2009 18:5487
0 0
to walter: to bude nějaká chyba, Kopejda je po druhe etape 7,škoda Juha že chytil defekt,ale je to rally taky to mohlo dopadnout hůřsmajlík
22. 1. 2009 19:1689
0 0
díky bohu,že to funguje alespoň trochu. Tak jako Fabky zaznamenávají
historický úspěch byť v 9RZ okořeněný trochou smůly. tak
EWRC zaznamenalo historický výpadek. Věřím že kluci dělají vše co je v jejich silách ale ten zájem fandů je nezvládnutelný.
22. 1. 2009 19:4190
0 0
Takový výkon jsem od nich nečekal,bravo !!
Walach
22. 1. 2009 20:2291
0 0
Repa: power steering failed.smajlík
22. 1. 2009 20:2392
0 0
SKODA: plně s Tebou souhlasím,nedalo se to poslouchat.Doufám,že to bylo poslední komentování IRC a dalších motoristických sportůsmajlík
22. 1. 2009 20:3393
0 0
nevíte někdo jak vypadají erzety pro zítřejší etapu?pod sněhem, nebo.......
22. 1. 2009 20:3594
0 0
Tomino: Než sem napíšeš další takovou kravinu tak si přečti co psal p.Míka na ewrc-results do komentářů... smajlíksmajlík
22. 1. 2009 20:3895
0 0
Myslíte že na to Háňa zítra má vrátit se do čela?
22. 1. 2009 20:5496
0 0
věřím , že s tím Hanni zejtra něco udělá, na bednu mu to snad dá. Kopec jede jako s praku , škoda tý 1 RZ mohli bejt obě fabky na bedně. ŠKODOVKA si musí mnout ruce ,po takovejch výsledkách se bude Fabka prodávat soukromníkům jak housky na krámě. smajlíksmajlíksmajlík
22. 1. 2009 21:3797
0 0
at je to jak je to nebudu tady vytahovat české tel.kanály marný boj protože ti se umí starat jen když je v motorsportu průser (nova,čt1,prima)
to jsou víc než rychlí !!!!!!!!!!!!!!!!
a k tématu škoda fábia s-2000 je vidět že tomu nevelí němčour+pilot Armin
netvrdím že nic nedokázal ale v době octávia,fábia-wrc na to prostě neměl a byl dávno za svým zenitemsmajlík
22. 1. 2009 21:4398
0 0
takže zejtra na ně čeka pomalu 140km jestli Hanni pojede jako dneska ráno tak ho čeká první flek už kolem druhý až třetí RZ a hozna když pojede tak jak jel ty dvě dnešní RZ tak má taky šanci poskočit o 2 fleky když by někdo vypad tak může bednu vidět taky.ale raději at moc neryskujou už ted je to uspěch.na to že jsou sami z Fábkama v záplavě pežotů tak je eurospor miluje.ps klici děkujusmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
23. 1. 2009 09:1299
0 0
Taky jsem po středečním přímém pořadu patřil ke kritikům komentáře na Eurosportu CZ, proto mi přijde správné, ohodnotit i čtvteční live přenos. Musím, říct, že celý přenos se velice povedl a pan Mika to tentokrát zvládl na jedničku. Kombinace snad 20ti minut záběrů na závodící Fábii + jejich vítezný double + dobrý komentář s vhodnými informacemi se musel českému "fandovi" líbit. Mě tedy ANO smajlík smajlík
23. 1. 2009 11:34100
0 0
No když už to dopadlo pro Hanču takhle, doufám, že mu půjčej auto i na nějaký zimní soutěže doma na severu, aby tam všem ukázal, jak to funguje a aby se naučil to držet na cestě až do cílesmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!