24. 1. 2009 08:22 − 5368× − 83

Sebastien Ogier vítězem Rallye Monte Carlo

Juniorský mistr světa si připsal největší vítězství ve své kariéře, když dokázal vyhrát slavné Monte Carlo.

Juniorský mistr světa si připsal největší vítězství ve své kariéře, když dokázal vyhrát slavné Monte Carlo. To vše v barvách projektu BFGoodrich Drivers, pro který to znamená první vítězství.

Ogier se do vedení dostal na konci druhé etapy, kdy Hanninen měl defekt a propadl se až na třetí místo. Čekalo se, že se Hanninen pokusí minutovou ztrátu smazat a vzhledem k náročnosti třetí etapy to rozhodně nebylo nemožné. Svou snahu ale přepálil hned na začátku RZ10 a nová Fabia S2000 zůstala v nepřirozené poloze opřená spodkem o strom.

Jen o kousek dále skončili i naděje Kris Meeka, který svého Peugeota omlátil ve vysoké rychlosti ze všech stran. V jediné denní rychlostní zkoušce třetí etapy nabral velkou ztrátu i Freddy Loix, který byl dokonce Ogierem potupně předjet. Loix to omlouval tím, že dvě nabouraná auta ho značně rozhodila a nebyl schopen jet naplno. Ve výsledku to značilo, že Ogier měl najednou ve vedení náskok skoro dvě minuty na druhého Gardemeistera a bylo jasné, že pokud nebude chybovat, těžko ho o vítězství někdo připraví. Jan Kopecký se posunul před nočním závěrečnou sekcí na páté místo. Rozestupy ale byly docela velké.

Každopádně na všechny ještě čekala stovka zrádných nočních kilometrů včetně dvou přejezdů slavného Col de Turini. Nahoře v horách jsou vždy nevyzpytatelné podmínky a i tentokrát se většina jezdců nechala nachytat na špatný výběr pneumatik. Burri dokonce na první přejezd Col de Turini zvolil řezané slicky, za což si v cíli rval vlasy. Ani Sarrazin si ale mokrými pneumatikami nepolepšil a i díky jeho defektu na RZ12 se na něj rázem dotáhl i Honza Kopecký na pouhé dvě vteřiny. A protože pro technické problémy odstoupil druhý Gardemeister, schylovalo se před závěrečnou dvojicí rychlostních zkoušek k souboji o třetí místo mezi Sarrazinem a Kopeckým.

Na čele byla situace jasná – Ogier si v poklidu kontroloval vedení a ani Loix rozhodně nechtěl riskovat a přijít o druhé místo. Jediný, kdo nakonec jel poslední dvě zkoušky naplno, tak byl Sarrazin, který obě jasně vyhrál a třetí místo tak zaslouženě získal. Honza Kopecký do souboje naplno nešel, byl si moc dobře vědom, že je potřeba dovézt novou Fabii S2000 až do cíle.

Z vítězství se tak radoval Sebastien Ogier. Pravdou je, že nebyl úplně nejrychlejší, vyhrál ostatně jen jednu rychlostní zkoušku, ale jako jediný se vyhnul výpadkům a problémům. Tato taktika se mu vyplatila a Ogier, o kterém před rokem věděli jen ve Francii, tak slaví další slavné vítězství. Zbytek startovního pole to ale nemusí tak mrzet, protože s velkou pravděpodobnostní to byl poslední Ogierův start v letošním IRC.

Na stupních vítězů ho doplnily další dva Peugeoty 207 S2000 s Loixem a Sarrazinem. Druhý jmenovaný byl spolu s Hanninenem na Monte vůbec nejrychlejší. Co ale naplat, že vyhrál 5 rychlostních zkoušek, když na RZ4 strávil 5 minut v příkopě. Na kdyby se ale nehraje, o čemž ví dobře i Honza Kopecký s jeho problémem s posilovačem řízení na RZ1.

Letošní Rallye Monte Carlo nabídlo velmi zajímavou a napínavou soutěž. O vyrovnanosti startovního pole svědčí i to, že o vítězství ve 14 rychlostních zkouškách se podělilo hned 8 posádek. Jako tradičně pak rozhodoval správný výběr pneumatik a to, kdo udělá méně chyb. V příštím roce se Monte Carlo pojede opět v rámci MS.

Konečné výsledky Rallye Monte Carlo 2009
1. Ogier, Sebastien – Ingrassia, Julien Peugeot 207 S2000 4:40:45,7
2. Loix, Freddy – Smets, IsidoorPeugeot 207 S2000 4:42:29,3 +1:43,6
3. Sarrazin, Stéphane – Renucci, Jacques-JulienPeugeot 207 S2000 4:43:07,3 +2:21,6
4. Kopecký, Jan – Starý, PetrŠkoda Fabia S2000 4:44:03,0 +3:17,3
5. Basso, Giandomenico – Dotta, MitiaFiat Grande Punto S2000 4:45:13,7+4:28,0
6. Alén, Anton – Alanne, TimoFiat Grande Punto S2000 4:51:35,4 +10:49,7
7. Romeyer, Frederic – Fournel, ThomasMitsubishi Lancer Evo IX 5:01:16,0 +20:30,3
8. Burri, Olivier – Gordon, FabriceFiat Grande Punto S2000 5:02:08,7 +21:23,0
Komentářů celkem: 83
25. 1. 2009 19:3981
0 0
tak jsem částečně doslavil narozeniny a musím říct, že i od škodovky jsem dostal hezký dárek - je to 10 let od nepovedené premiéry Octavie WRC, ale to je doufám po letošním Monte zapomenuto. Nechce se mi číst všechny komentáře, takže se dopředu omlouvám, jestli tu budu někoho opakovat, ale hodnocení RMC vyznívá z mého pohledu fanouška rally a české značky skvěle. Vézt při premiéře první polovinu soutěže, vyhrát 4 RZ (z toho 1x udělat i double) a na konci mít auto na 4. místě i přes to, že část soutěže absolvovalo bez posilovače řízení (nebo s jeho špatnou funkcí), to musí každého fanouška potěšit. Dohadovat se, jestli měl jet Kopecký na konci míň na jistotu nebo Juha míň riskantně sice můžeme, ale nic to nezmění. Pro mě osobně je to super premiéra a jsem zvědavý, jestli se tento výkon potvrdí i na další soutěži, která nebude tak nevyzpytatelná co do podmínek na trati jako Monte Carlo...
26. 1. 2009 10:2582
0 0
Fabia dobrý výsledek,ale jinak si musíme počkat na rally kde podmínky budou normální a kde se projeví kvalita fabie.
Jinak komentátor byl tragický.Jak ho vůbec mohou zaměstnat,On se vůbec nepřipravil na komentování.
26. 1. 2009 16:2183
0 0
Myslím si,že na suchu bude Fabia dávat ještě větší obklady.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!