24. 1. 2009 17:40 − 2373× − 32 0

Anton Alén nakonec Monte Carlo nedokončil

Cesta na cílovou rampu se stala osudnou doposud šestému jezdci průběžného pořadí.

Cesta na cílovou rampu se stala osudnou doposud šestému jezdci průběžného pořadí.

O tom, že soutěž končí až na cílové rampě, se tentokrát přesvědčil Anton Alén. Zdálo by se, že když auto vydrží náročnou stovku nočních kilometrů v horách vysoko nad Monte Carlem, bude přejezd do cíle v Monaku procházkou růžovým sadem. Tovární Fiat Grande Punto S2000 to ale nevydržel. Na Col de Turini si sice Alén stěžoval, že motor jde občas jen na tři válce, nakonec ho ale zradila spojka. Na rampu tak nedojel a konečné výsledky se musely změnit. Na osmé bodované místo poskočil Patrick Artru, i když dojel až devátý. Osmý Betti s Renaultem totiž do IRC bodovat nemůže.

"Je to obrovské zklamání, ale někdy se to prostě stává," komentoval situaci zklamaný Alén.

Konečné výsledky Rallye Monte Carlo 2009
1. Ogier, Sebastien – Ingrassia, Julien Peugeot 207 S2000 4:40:45,7
2. Loix, Freddy – Smets, IsidoorPeugeot 207 S2000 4:42:29,3 +1:43,6
3. Sarrazin, Stéphane – Renucci, Jacques-JulienPeugeot 207 S2000 4:43:07,3 +2:21,6
4. Kopecký, Jan – Starý, PetrŠkoda Fabia S2000 4:44:03,0 +3:17,3
5. Basso, Giandomenico – Dotta, MitiaFiat Grande Punto S2000 4:45:13,7+4:28,0
6. Romeyer, Frederic – Fournel, ThomasMitsubishi Lancer Evo IX 5:01:16,0 +20:30,3
7. Burri, Olivier – Gordon, FabriceFiat Grande Punto S2000 5:02:08,7 +21:23,0
8. Artru, Patrick – Virieux, PatriceMitsubishi Lancer Evo IX 5:06:36,4 +25:50,7
Komentářů celkem: 32
25. 1. 2009 00:20
0 0
ÚSPĚŠNÁ ZÁVODNÍ PREMIÉRA TÝMU ŠKODA MOTORSPORT NA RALLY MONTE CARLO
http://rallyfun.sk/news.php?readmore=333 smajlík
25. 1. 2009 12:34
0 0
To marant: jasně to sem pochopil, ale nepostrádá tak šampionát značek trochu smysl, když v podstatě neni předem definováno kdo by jel mět na bodech. V monte se na startu objevily jen dvě škodovky, pár fiatů a jasná převaha pažoutů. Jestli je to tedy tak, že do značek bodujou dva nejlepší v pořadí bez ohledu na to za jaký jedou tým pak to je opravdu dost nesmyslný bodování. Je jasný, že pravděpodobnost bodového přídělu je pak vyšší pro pažouty. Nějakým způsobem by mělo být předem třeba definováno, kteří 2 jezdci budou pro značku bodovat. Jinak Kronos asi není tovární tým, ale má plnou podporu fabriky a dal by se tak v bodování snad i za tovární tým považovat.
25. 1. 2009 13:18
0 0
Za tovarnu Peugeotu jel jen Sarrazin a v bodovani prvnich dvou aut znacky nevidim problem mohlo by to nutit tovarny o co nejvetsi pocet aut na soutezi a i podpora sokromnikum jim prinese body.
25. 1. 2009 13:20
0 0
Pochybuju o nějeké podpoře soukromníků, to že si soukromník pořídí auto dané značky, ještě neznamená, že ho v tom továrna nějak podpořila...
25. 1. 2009 15:56
0 0
Mam namysli soukromniky jako je Kronos. V PWRC to za Skodu bude Baumschlager a verim ze bude mit nadstandartni podminky a nasadi i druhy auto. Tady taky odpada aby nekdo z tovarny tlacil na lepsi umisteni tovarnich jezdcu na ukor soukromniku
25. 1. 2009 18:09
0 0
Přijde mi divné, že v nabídce v tipovačce je napsaný jezdec k volbě, který nemůže být v tipovačce. Neměl jsem Bettiho, mě je to jedno, ale v rámci spravedlnosti, by měl tedy být Betti v tipovačce 8.
25. 1. 2009 18:14
0 0
tapety na plochu PC z Monta Carla http://tapety.rallyzone.cz/

smajlík
25. 1. 2009 19:51
0 0
BIGMIKE: vítej v IRCsmajlík..tak to prostě a je a i loni celý rok bylo. Jestli je to spravedlivé nebo ne je věc druhá, takhle jsou prostě nastavená pravidlasmajlík

cibin: je to peklo, ale takhle to prostě chodí - vím o tom své, protože se hrabu ve výsledkách a snažím se o nějaké statistiky apod. Takže když se někde dočteš, že nějakou soutěž vyhrál ten či onen, je dobré vědět, jaké výsledky to vlastně jsou. Ono u některých soutěží najdeš vítěze v rámci ME, jiného v rámci konkrétního MR, teď když je to IRC, může někdo jiný vyhrát i IRC - záleží, kam je přihlášený. No a pak se v tom vyznejsmajlík
25. 1. 2009 19:54
0 0
to Gill: nejak mi unika co jsi chtel rict tipujem do 6 mista ne
25. 1. 2009 19:56
0 0
BIGMIKE - ještě mi to nedá - v prvních letech MS rally to bylo podobné - do hodnocení značek bodoval kdokoli, kdo dokončil soutěž na bodovaném místě (vždy první auto značky). A továrny se ani nemusely přihlašovat - koneckonců ono tehdy ani moc čistě továrních týmů nebylo, takže soukromníci bodovali pro značky pravidelně...
25. 1. 2009 20:50
0 0
mikal: jojo, spletl jsem to, ale co kdyby byl Betti do 6. místa?
26. 1. 2009 12:54
0 0
To karbil: O tom že to bylo v MS jsem nevěděl, ale zas ber v potaz kolik se na startu objevilo aut jedné značky. Většinou max 1 či 2 soukromníci jejichž vozy se asi vůbec nelišily od továren, na rozdíl ode dneška.

Popravdě tohle pravidlo mi nebylo známo ani loni v IRC, nebo spíše jsem si toho nevšiml a ve výsledcích mě zajímaly hlavně jezdci. Až teď mě to trklo když pažouti dostali příděl 18 bodů. Pro mě prostě takhle pozbívá hodnocení značek smysl.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama