Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 22

Po havárii Jana Kopeckého v Turecku 2006, při které byla jeho fabia zrušena, byl pro CRT Kopecký postaven vůz nový s číslem 22.

Po havárii Jana Kopeckého v Turecku 2006, při které byla jeho fabia zrušena, byl pro CRT Kopecký postaven vůz nový s pořadovým číslem 22. Tento vůz už byl na „závodních espézetkách“, a sice 11R 0002. Absolvoval pouze asfaltové soutěže.


Monte Carlo 2007

Premiéru si tato fabia odbyla na Rally Monte Carlo 2007. Posádka Kopecký – Schovánek byla v každé RZ klasifikována v top 10, což se jim v MS podařilo poprvé. Jedinou větší krizovou měli hned ve 2. RZ, kdy hned po startu v jedné zatáčce vůz uklouzl trochu více než by měl. V sobotu se podařilo odrazit útok Jari-Matti Latvaly, který na 14. RZ trefil skálu a Jan Kopecký ho na této vložce dojel. Tím byl jejich souboj rozhodnutý a český jezdec si tak mohl dojet pro jeden mistrovský bod za 8. místo.


Monte Carlo 2007

V polovině roku se s tímto vozem představil Jan Kopecký také českým fanouškům, stalo se tak v rámci WRC Show při Rally Bohemia na autodromu v Sosnové.

Další soutěží byla Německá rally a Kopecký zde dokázal ještě vylepšit svůj výkon z Monte Carla. Sice se oproti Monte 1× nevešel do top 10 (hned na 1. RZ), podařilo se mu však ve dvanácti erzetách zajet časy mezi nejlepšími šesti! Poslední den bojoval s P. Solbergem a T. Gardemeisterem o pátou příčku. Nora za naším jezdcem udržela jeho desetivteřinová penalizace, jenž dostal za pozdní příjezd do časové kontroly.


Německo 2007

Když pak Gardemeister, před zraky mnoha českých fanoušků, udělal defekt na Dhrontalu, byla k 5. místu nejblíže česká posádka. Na poslední rychlostní zkoušce, stejně tak jako ostatním posádkám, jim zatrnulo při míjení „Gronholmovy krávy“ ve 180 km/hod… Nakonec vše dopadlo dobře a mohli tedy na cílové rampě slavit, spolu se spoustou českých fanoušků, vynikající 5. místo.


Německo 2007

V seriálu MS se toto auto objevilo ještě na Korsice, přestože zde původně startovat nemělo. Avšak po havárii vozu č. 24 ve Španělsku, jenž neumožnila jeho nasazení na Korsice (jela se totiž hned následující víkend), byla „dvaadvacítka“ během půl dne přestavěna ze šotolinového nastavení (původně určena na Britskou rally) na asfaltové a připravena k přesunu na Korsiku. Kopecký se za to mechanikům odvděčil dvěma mistrovskými body, když skončil na 7. místě. V jednotlivých rychlostních zkouškách se navíc 12× z patnácti RZ vešel do top 10.


Korsika 2007

Po této soutěži se vůz představil opět českým divákům, tentokrát při Setkání Mistrů v Sosnové. Jan Kopecký zde opět prodloužil svoji vítěznou šňůru, která nyní čítá sedm vítězství.


Setkání mistrů 2007

Vůz pak dostal novou registrační značku, a sice 05R 0006. Do konce roku absolvoval ještě dva starty. Tím prvním byla španělská Rally Shalymar, kde se v jeho kokpitu představil „El Matadore“ Carlos Sainz, jenž na této soutěži startoval se svým dlouholetým spolujezdcem Luisem Moyou. Posádka zde nenašla rovnocenného soupeře, s přehledem zvítězila na všech dvanácti rychlostních zkouškách a s bezmála pěti a půl minutovým náskokem si dojela pro zasloužené vítězství.


Rally Shalymar 2007

Tím druhým startem byl Bettegův Memoriál v Itálii. Soupeřilo se ve dvou skupinách po čtyřech jezdcích, Jan Kopecký ve své skupině nestačil na Francoise Duvala a Simone Campedelliho. Do semifinále tak nepostoupil a skončil tak na děleném 5.-8. místě.


Bettegův memoriál 2007

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 22.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 21 mimo MS
Pronájem – prosinec 2006
2007Setkání mistrů Kopecký 1.
2007Rally Shalymar (E) Sainz1.
2007Bettegův memoriál (I) Kopecký5.-8.
Komentářů celkem: 14
25. 1. 2009 22:351
0 0
To sem netušil, že Sainz jel taky s CRT fábkou smajlík
25. 1. 2009 22:492
0 0
to jsme dva smajlík
25. 1. 2009 23:153
0 0
tři
25. 1. 2009 23:444
0 0
mno s ohledem na to že CRT zastupoval škodovku tak je to celkem nepřekvapující zprávasmajlík
25. 1. 2009 23:455
0 0
Jestli jsem to dobře pochopil, stále je ve vlastnictví Kopeckých?
26. 1. 2009 00:206
0 0
A co je s touto Fabkou teď?
26. 1. 2009 01:087
0 0
Píšou tam: Současnost: CRT Kopecký (CZE)
26. 1. 2009 02:508
0 0
Ted jeli dve Fabky v Norsku (P-G a Solberg) a psalo se ze jsou po Knpeckym a myslim ze treti doma nemeli a nemaj. Sainz je tovarnim jezdcem pod smlovou a v koncernu bylo jedine s jakous podporou provozovane auto wrc u Kopeckych a tak si nemohl moc vybirat tim nechci rict ze to nebyla dobra volba.
26. 1. 2009 02:569
0 0
Uz se kaju za to i ted dostanu kartac :o( prepisoval a nechal
26. 1. 2009 03:0110
0 0
mikal: tak pokud jim specialne staveli novou, tak tu z Turecka potom asi opravili a prodali treba tu a tahle je ta treti a zbyla jim. I kdyz si taky myslim, ze snad zadnou nemaji. Je drahy takovyhle auto mit v garazi a nevyuzivat.
26. 1. 2009 12:0411
0 0
V Norsku jely č.20 a 24. Ale 22 u CRT není.
26. 1. 2009 13:3312
0 0
Mirku, nevím jak teď ale na podzim byla 22 stále u Kopeckých. Na netu jsem našel inzerát k jejímu prodeji, tak jsem se ptal přímo v CRT kde je jí konec a bylo mi řečeno, že je stále u Kopeckých a k prodeji už není... (září 08). Je ale možné, že teď už je všechno jinak.

Mimochodem, ohledně fábií CRT - postupně měli k dispozici 4 auta (19, 20, 22, 24):
20 a 24 je v Norsku jak psal Mirek
19 je zrušena po havárii v Turecku

více v sekci Škoda Fabia WRC smajlík
26. 1. 2009 14:5913
0 0
mimo mísu Obsahu článku:Když se dívám na fotografii č.4 tak by jsme letos ve Zlíně na Barum rally ty fans měli napodobit a udělat pro S2 pořádné peklo, co myslíte?Myslím si že Fabka si to po představení na MC rozhodně zaslouží smajlíksmajlíksmajlík ČESKÉ,FINSKÉ A ŠKODOVÁCKÉ VLAJKY S SEBOUsmajlík
26. 1. 2009 18:5514
0 0
Už jsme čtyři.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!