Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 22
Po havárii Jana Kopeckého v Turecku 2006, při které byla jeho fabia zrušena, byl pro CRT Kopecký postaven vůz nový s pořadovým číslem 22. Tento vůz už byl na „závodních espézetkách“, a sice 11R 0002. Absolvoval pouze asfaltové soutěže.
Monte Carlo 2007
Premiéru si tato fabia odbyla na Rally Monte Carlo 2007. Posádka Kopecký – Schovánek byla v každé RZ klasifikována v top 10, což se jim v MS podařilo poprvé. Jedinou větší krizovou měli hned ve 2. RZ, kdy hned po startu v jedné zatáčce vůz uklouzl trochu více než by měl. V sobotu se podařilo odrazit útok Jari-Matti Latvaly, který na 14. RZ trefil skálu a Jan Kopecký ho na této vložce dojel. Tím byl jejich souboj rozhodnutý a český jezdec si tak mohl dojet pro jeden mistrovský bod za 8. místo.
Monte Carlo 2007
V polovině roku se s tímto vozem představil Jan Kopecký také českým fanouškům, stalo se tak v rámci WRC Show při Rally Bohemia na autodromu v Sosnové.
Další soutěží byla Německá rally a Kopecký zde dokázal ještě vylepšit svůj výkon z Monte Carla. Sice se oproti Monte 1× nevešel do top 10 (hned na 1. RZ), podařilo se mu však ve dvanácti erzetách zajet časy mezi nejlepšími šesti! Poslední den bojoval s P. Solbergem a T. Gardemeisterem o pátou příčku. Nora za naším jezdcem udržela jeho desetivteřinová penalizace, jenž dostal za pozdní příjezd do časové kontroly.
Německo 2007
Když pak Gardemeister, před zraky mnoha českých fanoušků, udělal defekt na Dhrontalu, byla k 5. místu nejblíže česká posádka. Na poslední rychlostní zkoušce, stejně tak jako ostatním posádkám, jim zatrnulo při míjení „Gronholmovy krávy“ ve 180 km/hod… Nakonec vše dopadlo dobře a mohli tedy na cílové rampě slavit, spolu se spoustou českých fanoušků, vynikající 5. místo.
Německo 2007
V seriálu MS se toto auto objevilo ještě na Korsice, přestože zde původně startovat nemělo. Avšak po havárii vozu č. 24 ve Španělsku, jenž neumožnila jeho nasazení na Korsice (jela se totiž hned následující víkend), byla „dvaadvacítka“ během půl dne přestavěna ze šotolinového nastavení (původně určena na Britskou rally) na asfaltové a připravena k přesunu na Korsiku. Kopecký se za to mechanikům odvděčil dvěma mistrovskými body, když skončil na 7. místě. V jednotlivých rychlostních zkouškách se navíc 12× z patnácti RZ vešel do top 10.
Korsika 2007
Po této soutěži se vůz představil opět českým divákům, tentokrát při Setkání Mistrů v Sosnové. Jan Kopecký zde opět prodloužil svoji vítěznou šňůru, která nyní čítá sedm vítězství.
Setkání mistrů 2007
Vůz pak dostal novou registrační značku, a sice 05R 0006. Do konce roku absolvoval ještě dva starty. Tím prvním byla španělská Rally Shalymar, kde se v jeho kokpitu představil „El Matadore“ Carlos Sainz, jenž na této soutěži startoval se svým dlouholetým spolujezdcem Luisem Moyou. Posádka zde nenašla rovnocenného soupeře, s přehledem zvítězila na všech dvanácti rychlostních zkouškách a s bezmála pěti a půl minutovým náskokem si dojela pro zasloužené vítězství.
Rally Shalymar 2007
Tím druhým startem byl Bettegův Memoriál v Itálii. Soupeřilo se ve dvou skupinách po čtyřech jezdcích, Jan Kopecký ve své skupině nestačil na Francoise Duvala a Simone Campedelliho. Do semifinále tak nepostoupil a skončil tak na děleném 5.-8. místě.
Bettegův memoriál 2007
Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 22.
Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 21 mimo MS | |||
---|---|---|---|
Pronájem – prosinec 2006 | |||
2007 | Setkání mistrů | Kopecký | 1. |
2007 | Rally Shalymar (E) | Sainz | 1. |
2007 | Bettegův memoriál (I) | Kopecký | 5.-8. |
Mimochodem, ohledně fábií CRT - postupně měli k dispozici 4 auta (19, 20, 22, 24):
20 a 24 je v Norsku jak psal Mirek
19 je zrušena po havárii v Turecku
více v sekci Škoda Fabia WRC