Lada VFTS – nový vůz a nový team
Po delším rozhodování jak dál, jsme dospěli k závěru, že postavíme úplně nový vůz se silnějším motorem a v provedení které mnozí z vás znají hlavně z Maďarska. Jedná se o vůz Lada VFTS skupiny „B“, vizuálně rozšířený o plastové díly. Motor je upraven v rámci možností a zejména v rámci pravidel. Dva dvojité karburátory a ostatní maximální povolené úpravy motoru. Karoserie je celá původní, jen rozšířená o plastové díly, které jsou účelově funkční. Rám je postaven dle přílohy „J“ pravidel FIA. Nápravy jsou samozřejmě zesíleny tak, aby vydržely nápor a tlak, který na ně bude vyvíjen. Celá karoserie je vyvařená a vyztužená, aby se nekroutila a vydržela veškerý nápor. Můžeme vás ujistit, že se jedná o rychlé a konkurenceschopné auto. Všechny úpravy jsou čistě české výroby, a to za podpory mnoha lidí.
Ještě rám, nové barvy a máme skoro hotovo :-)
S novým vozem plánujeme účast na mnoha soutěžích. Kromě několika závodů na Slovensku a v Maďarsku je to hlavně kompletní „Lausitz cup“ a samozřejmě domácí soutěže které jsou v našem kalendáři na prvním místě. S novým vozem se můžete setkat na 18. Historic Vltava Rallye 2009 a také na testování, které proběhne týden před tímto závodem.
O termínech týkajících se testování a závodu budeme průběžně informovat na našich teamových stránkách www.ladavfts.cz, kde najdete nejenom průběžnou fotodokumentaci a komentáře ze stavby našeho nového závodního vozu, ale také fotografie z uplynulých sezon které jsme absolvovali také s vozem Lada. Pro případné dotazy nebo připomínky je na našich stránkách připraveno diskusní fórum.
Poděkování na závěr patří nejenom sponzorům a rodinám, za trpělivost, kterou s námi mají, ale také našim fanouškům. Doufám, že se v následujících sezonách setkáme nejenom podél trati, v servisní zóně, na dalších akcích připravených pro sponzory a fanoušky, ale také v diskusním fóru na našich stránkách.
Za LadaVFTS Racing Team
Tomáš Klokočník
Jinak k VFTS - tyhle auta přeci stavěl Mělnický Metalex, někde přeci ještě musí být někdo, kdo tyhle auta dělal a možná by se i našlo z čeho, ne? Třeba origo hliníkový díly, tehdejší stříkačky,diferáky a další věci. Pak ta auta provozovali ve Slušovicích, kde Blahna hodně spolupracoval s Brundzou - tam se kolem toho taky točilo hafo lidí, nedal by se s nimi navázat nějakej kontakt? Pamatuju si dokonce, že tam udělali prototyp vrtanej na 1.8 s turbodmychadlem a zadníma lichoběžníkama. je to sice pětadvacet let, ale snad všichni ještě nevymřeli, ne? (Mělnickej Metalex postavil taky 16v palici, ale mám pocit, že ji používali jen na okruhy, točilo se to do 9 tisíc)...
Jeste jednu perlicku na zavodeni s Peklo tymem a legendarnim Vodehnalem.
Na rally Pribram,byla jedna RZ asi hned 1 km po startu na stezce,kde vpravo byla mez a z ni vyrustaly koreny stromu!Vlevo byl sraz,takze se po tomto useku cesty nedalo jet jinak nez pomalu.My jsme si vymysleli fintu,ze jsme jeli prava kola na te mezi nakloneni hodne k uhlu skoro 45 stupnu a projeli to jak se dalo.Podle slov ocitych svedku tam Vodehnal je naplno a desne na tom vydelal casove!To ale za cenu toho,ze o jeden koren prorazil olejovou vanu u motoru a protoze jsme startovali za nim,po skonceni RZ byl odstaven na dvou kolech-na bok,jak to delali Rusove a mechanici do te diry ve vane natloukli kus dreva obaleneho hadrem a po zbytek rally dolevali olej!Verte nebo ne,on to ale DOJEL!!!
Ale mezi náma - dneska bych do toho Žigula natvrdo narval DOHC od Abartha ze 124/131, včetně špajzky a diferáku a zadní nápravy, na eBay.it se toho dá koupit hafo celkem za solidní peníze. Ale oni to chlapi asi chtějí, jak to tenkrát jezdilo...