Lada VFTS – nový vůz a nový team

Tomáš Klokočník představuje nový tým a nový krásný vůz.

Po delším rozhodování jak dál, jsme dospěli k závěru, že postavíme úplně nový vůz se silnějším motorem a v provedení které mnozí z vás znají hlavně z Maďarska. Jedná se o vůz Lada VFTS skupiny „B“, vizuálně rozšířený o plastové díly. Motor je upraven v rámci možností a zejména v rámci pravidel. Dva dvojité karburátory a ostatní maximální povolené úpravy motoru. Karoserie je celá původní, jen rozšířená o plastové díly, které jsou účelově funkční. Rám je postaven dle přílohy „J“ pravidel FIA. Nápravy jsou samozřejmě zesíleny tak, aby vydržely nápor a tlak, který na ně bude vyvíjen. Celá karoserie je vyvařená a vyztužená, aby se nekroutila a vydržela veškerý nápor. Můžeme vás ujistit, že se jedná o rychlé a konkurenceschopné auto. Všechny úpravy jsou čistě české výroby, a to za podpory mnoha lidí.


Ještě rám, nové barvy a máme skoro hotovo :-)

S novým vozem plánujeme účast na mnoha soutěžích. Kromě několika závodů na Slovensku a v Maďarsku je to hlavně kompletní „Lausitz cup“ a samozřejmě domácí soutěže které jsou v našem kalendáři na prvním místě. S novým vozem se můžete setkat na 18. Historic Vltava Rallye 2009 a také na testování, které proběhne týden před tímto závodem.

O termínech týkajících se testování a závodu budeme průběžně informovat na našich teamových stránkách www.ladavfts.cz, kde najdete nejenom průběžnou fotodokumentaci a komentáře ze stavby našeho nového závodního vozu, ale také fotografie z uplynulých sezon které jsme absolvovali také s vozem Lada. Pro případné dotazy nebo připomínky je na našich stránkách připraveno diskusní fórum.

Poděkování na závěr patří nejenom sponzorům a rodinám, za trpělivost, kterou s námi mají, ale také našim fanouškům. Doufám, že se v následujících sezonách setkáme nejenom podél trati, v servisní zóně, na dalších akcích připravených pro sponzory a fanoušky, ale také v diskusním fóru na našich stránkách.

Za LadaVFTS Racing Team
Tomáš Klokočník

Komentářů celkem: 48
4. 2. 2009 10:5641
0 0
Jde asi o to, který rok myslíte, Peklo team měl barevných kombinací několik... stejně jako typů ( 1500, 1600 SL Rally ). Zrovna s černým Moskvičem 1500 ale jezdil taky L.Krčka v oblastním přeboru někdy v r.1985 nebo 1986...smajlík
4. 2. 2009 12:2642
0 0
Jóóó - Peklo team + divoký Moskvič + Rallye valašská zima = nová "vrata" v plotě na ledem pokrytém sjezdu mezi zahradami ve Slušovicích a pod kopcem vyvrácené přední kolo.smajlík
Koukola J
4. 2. 2009 12:5643
0 0
JAno Peklo team byl postaven především na srdíčku Vodehnala sen. . Na jeho ,,řádění,, na RZ se nedá zapomenout. Takové souboje , co předváděl Vodehnal se Smrčkou , to bylo něco.Jenže ta doba je pryč . A když do toho přidám vzpomínku na souboje Hubáčka vers. Škodovky RS 2000 , tak srdíčko jen poskočí.....
12. 2. 2009 09:4944
0 0
Pekloteam ŽAZ Vamberk, to byli hlavně Vodehnal s Malinou a jejich věčnej boj proti všem a proti čelnímu sklu. Byl jsem tehdy na SPŠS v RK, kde se to auto "ladilo". To bylo ještě v době, kdy se vymejšlelo a ne, že se všechno kupovalo v Itálii... Jinak při loňské Matrix rally v Kostelci n. Orl. byl vidět po letech opět (bohužel ne s béčkovým motorem), viz: http://www.integrale.cz/sraz-klubu-1-3-8-2008. Je vidět, že i přes obrovskou rodinnou tragédii to srdce prostě bije pro rallye...
Jinak k VFTS - tyhle auta přeci stavěl Mělnický Metalex, někde přeci ještě musí být někdo, kdo tyhle auta dělal a možná by se i našlo z čeho, ne? Třeba origo hliníkový díly, tehdejší stříkačky,diferáky a další věci. Pak ta auta provozovali ve Slušovicích, kde Blahna hodně spolupracoval s Brundzou - tam se kolem toho taky točilo hafo lidí, nedal by se s nimi navázat nějakej kontakt? Pamatuju si dokonce, že tam udělali prototyp vrtanej na 1.8 s turbodmychadlem a zadníma lichoběžníkama. je to sice pětadvacet let, ale snad všichni ještě nevymřeli, ne? (Mělnickej Metalex postavil taky 16v palici, ale mám pocit, že ji používali jen na okruhy, točilo se to do 9 tisíc)...
12. 2. 2009 19:4545
0 0
Jak se tak divam,tak je to tady jak "Film pro pametniky"-ja jsem taky clenem a sam jsem to jezdil.Vodehnal-Malina byli moji souperi a NIKDY jsem je nepredjel na RZ-vzdy pouze dojel u reky v Pribrami.Meli srdce,jak ruksy bohatyri a skutecne byli nesmirne houzevnati a vynalezavi,bay uspeli!Taky jsme se pri rally Skoda vzdy po roce schazeli na Cikvaskach a tam jsme si popovidali pri pohledu na rally.Krasne to byly casy a jeste musim pridat,ze jsem taky jel vyse vzpominanou Rally Klic-Novy Bor a tak to byla lahudka!!Takovy kamenolom a skok dolu kolem vodarny a dalsi chutovky-pametnici mi daji zapravdu!!!Pokud ma nekdo zajem onejakou fotku z te doby a nebo si jen tak pokecat po netu,tady je email-kubik58@centrum.cz
13. 2. 2009 11:0646
0 0
Jeste musim dopsat,ze nejvetsim ladicem motoru Lada byl Petr Krejbich z Prahy a jeho tata.Ten mel obrovsky talent a smysl pro techniku a prave Zdenek Trojan/pozdeji kameraman CT/jezdil s Trabantem,ktery uz mel "speru" a pozdeji byl 5!!!kvaltovy!!!Potom taky Petr Bold z Metalexu a meli pobocku na Melniku.Tam se taky brousily vacky podle prani.Pozdeji ladil motory znamy ladic ze Skody Milos Vodsedalek a ten to delal uz pro Slusovice.On taky udelal motor do tehdejsiho"hybridu" Skoda-Lada a byl z toho pekny pruser,protoze se Rusove zacli rozcilovat,jak je to mozne a kdo jim to dovolil?!Karoserie Skoda a v tom motor LADA?Krejbich si vymyslel prave tu 16 ventilovou hlavu a potom ji i udelali.Bold zase si nechal udelat kokilu na specialni pisty s deflektorem,ktere se delaly v METAZU v Trmicich,kam jsme na ne chodili, a Jarda Puchta nam delal promenou ovalitu pistu.Bohuzel,ale tyto pisty proti kovanym Kolben Schmidt,nebo Mahle nevydrzely a vzdy jeden se primazl,nebo se dostala do valce voda a shorely,vysoke tlaky a komprese udelaly sve.Stale se s tim laborovalo!Jinak mechanik Milan Wohlan od Langa z Barum tymu,by vam mohl vypravet,co vse se na aute upravovalo,protoze Mira Lang mel spickovou karu!Jednim s dobrym motorem byl take Franta Babor z Prahy a potom kluci ze Zlina-tehdejsiho Gottwaldova,kteri s Baborem byli v dobrem styku a spolupracovali,protoze on delal hlavniho skladnika nahradnich dilu v Praze na Jarove a mel ke vsem dilum pristup,coz tehdy bylo terno!Petr Krejbich jezdil pouze okruhy a kopce a jeho vykon motoru byl na tehdejsi dobu fantasticky!Pri brzdeni motoru na brzde to davalo skoro co kubik to kun!Jeste si pamatuju,jak Rusove jen zirali,kdyz jsem prijel na Melnik do skladu jejich dilu s obsahem motoru 1700cc a vysvetloval jim,ze toho lze dosahnout kombinaci kliky a bloku motoru z 1300 a 1600 obsahu!Ja to jen okoukal od Bolda,ktery na to asi prisel jako prvni.Prave nedavno jsem jeste videl Ladu 1700i a tam uz tento motor od Rusu original je a strikacka,ktera je v tom aute pouzita pochazi z USA!!!Auto majitel pry koupil v roce 1996 za cenu 240 000,- korun!!!
Jeste jednu perlicku na zavodeni s Peklo tymem a legendarnim Vodehnalem.
Na rally Pribram,byla jedna RZ asi hned 1 km po startu na stezce,kde vpravo byla mez a z ni vyrustaly koreny stromu!Vlevo byl sraz,takze se po tomto useku cesty nedalo jet jinak nez pomalu.My jsme si vymysleli fintu,ze jsme jeli prava kola na te mezi nakloneni hodne k uhlu skoro 45 stupnu a projeli to jak se dalo.Podle slov ocitych svedku tam Vodehnal je naplno a desne na tom vydelal casove!To ale za cenu toho,ze o jeden koren prorazil olejovou vanu u motoru a protoze jsme startovali za nim,po skonceni RZ byl odstaven na dvou kolech-na bok,jak to delali Rusove a mechanici do te diry ve vane natloukli kus dreva obaleneho hadrem a po zbytek rally dolevali olej!Verte nebo ne,on to ale DOJEL!!!
16. 2. 2009 16:1547
0 0
zumpa: jasně! Krejbich to byl - ta paměť...
Ale mezi náma - dneska bych do toho Žigula natvrdo narval DOHC od Abartha ze 124/131, včetně špajzky a diferáku a zadní nápravy, na eBay.it se toho dá koupit hafo celkem za solidní peníze. Ale oni to chlapi asi chtějí, jak to tenkrát jezdilo...
16. 2. 2009 21:0648
0 0
presne tak klasika je klasikasmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!