Fabia WRC si připsala desáté vítězství na RZ v MS
Dva překvapivé triumfy P.-G. Anderssona zaokrouhlily počet dílčích vítězství na rovných 10. Vzpomenete si ještě, kdy to bylo?
První vítězství si připsal Armin Schwarz na Rallye Deutschland 2004, který vyhrál RZ13 Bosenberg 2.
Německo 2004
Na další triumf si musel vůz počkat až do Monte Carla 2005. Na RZ6 Toudon – St Antonin 1 zajel Alex Bengue naprosto shodný čas s Loebem, nikdo lepší už ale nebyl. Za zmínku stojí i následující RZ7 Pont Des Miolans – Les Sausses 1, kde Alex Bengue figuruje na děleném prvním až pátém místě. Tentokrát jde ale o časy přidělené, což se nedá brát jako vítězství v RZ.
Monte Carlo 2005
Rok 2006 byl z tohoto hlediska nejúspěšnější. Vše začal Francois Duval na Monte Carlu, když dokázal vyhrát RZ5 Guillaumes – Valberg 2. Hned při svém dalším startu s Fabií WRC v Katalánsku přidal další dílčí vítězství (byť dělené), a to na RZ7 Duesaigues 1.
Monte Carlo 2006
Pak už konečně přišlo i první vítězství na šotolině, které bylo první i Jana Kopeckého v MS. Stalo se tak na RZ18 S. Giacomo 2 při Rally Sardinia.
Sardinie 2006
Na Rallye Deutschland 2006 pak vůz poprvé slavil dvě vítězství v rychlostních zkouškách v jedné soutěži, znovu díky Honzovi Kopeckému. Bylo to na RZ9 Bosenberg 1 a RZ14 Bosenberg 2, tedy na stejné trati, kde slavil premiérové vítězství Armin Schwarz.
Německo 2006
Druhý triumf na šotolině získal Francois Duval na Rally of Turkey na RZ17 Tekirova 2. Na dlouhou dobu to bylo poslední vítězství v MS. V roce 2007 se už vůz na MS skoro neobjevil a zdálo se, že statistiky se mohou uzavřít.
Vše změnil až Per-Gunnar Andersson teď na Rally Norway 2009. Nejen, že přidal další dvě vítězství, ale poprvé v historii šlo i o zkoušky na sebe navazující a poprvé to bylo i na sněhu. RZ6 Opaker 2 a RZ7 Finnskogen 2 tak vejdou do historie vozu Škoda Fabia WRC. Dokáže Andersson ještě nějaké vítězství přidat? Tři triumfy ještě Fabia WRC na soutěži MS neslavila…
Norsko 2009
P.S. Dá se říci, že jde o symbolickou výměnu generací. Tam, kde se Fabia WRC s úspěchy loučí, Škoda Fabia S2000 nastupuje. Patrik Sandell při premiéře tohoto vozu v MS zcela jasně dominuje PWRC, v rámci kterého zatím vyhrál pět zkoušek z devíti.
wrco aspon hezky chytne...
1-aktivní dify-ale nejsem si jistej, jestli tohle auto má, mám dojem, že ano
2-jednotný gumy, před dvěma rokama se Kopejda k továrním gumám samozřejmě dostat nemohl a hžebíky mu z nich padaly, jak důchodcům zuby
3-PGA mohl jen překvapit a jede bez tlaku (v každé továrně je to jinak), podobně jako třeba Hirvo se starým focusem, když "mazal" Malinu
4-konkurence přeci jen slábne a sposta střelců sedí doma
Nakonec je jedno proč jede dobře, hlavně že tak jede
3K: PG aktivní pravděpodobně nemá. V Norsku v mistráku jel na Fabii mechanické.
Škoda spojky