Rautenbach: Z bílého Norska na bláznivý Kypr

Conrad Rautenbach nedokončil studenou soutěž v Norsku, když nedojel do cíle kvůli poruše motoru jeho Citroenu C4 WRC.

Conrad Rautenbach nedokončil studenou soutěž v Norsku, když nedojel do cíle kvůli poruše motoru jeho Citroenu C4 WRC. Cílem poslední měřené zkoušky ještě projet stihl, cílem soutěže však nikoliv. Ano, rally končí až v cíli… Čtyřiadvacetiletý Zimbabwan byl spokojen s pokrokem, který se mu podařilo udělat během tří soutěžních dnů, ale byl také frustrován z nezískání žádného bodu jak pro sebe, tak pro tým, za který v Norsku startoval – Citroen Junior Team.

"Není pochyb o tom, že tyto některé zkoušky jsou jedny z nejlepších na světě," myslí si pilot Citroenu C4 WRC. "Jeli jsme hodně rychle do zatáček – mnohem rychleji, než na šotolině. Musíte si věřit, že se můžete spolehnout na sněhové bariéry, které Vás udrží na silnici. Je neuvěřitelný pocit. Je to kouzlo. A umíte si představit, co to je pro rodilého Afričana?!" řekl o Rally Norway Conrad Rautenbach, kterého navigoval Daniel Barritt. Jejich další štací je Kypr.

Kypr se vrací do kolotoče MS poprvé od roku 2006. A vrátí se ve velmi odlišné podobě! Poprvé v historii moderního MS, budou posádky čelit dvěma povrchům během jediné soutěže. Rally se pojede ve stejné oblasti – severně od Limassolu – všechny tři dny. Zahájení podniku – nejdelší etapa z rally – se odjede na asfaltu. Dalším zajímavým aspektem letošní Rally Cyprus bude počasí. Když se soutěž konala na jaře naposled (2002), byla zasažena silnými dešti a bouřemi.


Conrad Rautenbach na trati loňské Acropolis

A co říká mladý Conrad Rautenbach na novinku, která jej – i všechny jeho kolegy – čeká na Kypru? "Řídit moderní vůz kategorie WRC, který je vybaven šotolinovými pneumatikami, na asfaltové silnici je něco, co děláme velmi zřídka. Dobře, můžete narazit na RZ na kus asfaltu uprostřed šotolinové zkoušky, ale v tomto případě pojedeme kompletní etapu na špatných pneu. Stalo se tak proto, že se chce ušetřit na nákladech – týmy nemusí mít dvě sady brzd a zavěšení na soutěž – což je rozumný přístup v současné době, ale bude to docela divoké na úvod závodu! Speciály pojedou všude bokem – dobrá zpráva pro diváky. Docela se na to těším. Je to nová věc pro mě, a je to samozřejmě něco úplně jiného!"

zdroj: conradrautenbach.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!