Yarise nahradí v plzeňském týmu Škoda Fabia TDi

Pár dnů po rozloučení s Toyotou Yaris 1.3 je už v plzeňské stáji Klub Fox Racing rozhodnuto o náhradě.

Pár dnů po rozloučení s Toyotou Yaris 1.3 je už v plzeňské stáji Klub Fox Racing rozhodnuto o náhradě. Počínaje klatovskou Mogul Šumava Rallye bude Marcel Tuček usedat za volant vozu Škoda Fabia RS vybavené dieselovým motorem.

Šéf týmu Klub Fox Racing Milan Liška říká, že s yarisem vyhráli prakticky všechno co se dalo a teď nachází novou motivaci pro další sezony. V rámci českého šampionátu totiž budou mít vozy se vznětovými motory v nové sezoně vlastní třídu.

„U yarise už jsme s vývojem auta nemohli výrazněji pokračovat. Automobilka Toyota se soustředí výhradně na formuli 1 a do tohoto projektu investuje obrovské sumy. Rallye jsou pro ní vedlejší záležitostí, a proto například nerozšiřuje homolagace cestovních aut. Yaris kupříkladu potřeboval blokování diferenciálu, aby mohl úspěšně konkurovat jiným vozů. Ale výrobce se tím nezabývá. Proto jdeme jinou cestou,“ vysvětluje Milan Liška.

Plzeňané proto sáhli po Škodě Fabia 1,9 TDi. Liška tvrdí, že Škoda je tradiční značka v automobilových soutěžích a že homologace dieselové fabie dává velké možnosti úprav vozu pro automobilové rallye, ale i další disciplíny.

„Auto bude upravené podle předpisů pro skupinu A. V příštích týdnech nás čeká mnoho práce. Připravit fabii do lednové Jänner Rallye ovšem nestačíme. Chceme ale, aby vůz stál na startu Šumavy. Na přípravu tedy máme zhruba dva měsíce, a to není právě mnoho,“ říká šéf plzeňského týmu.

Marcel Tuček se s maličkým yarisem, který byl upravený podle předpisů pro skupinu N, dostával při dvoudenních soutěžích až na hranici třetí desítky absolutního pořadí. Liška předpokládá, že se škodovkou se posune ještě více kupředu.

„Posun by měl být nejméně o deset příček. Motor fabie bude mít hodně vysokou hodnotu točivého momentu, a to by mělo být znát. Zajímavé také bude, že automobilů se vznětovými motory bude na startu, alespoň podle dostupných informací, tak sedm či ještě více. Takže se dá čekat dieselová bitva,“ prorokuje Liška.

Škoda Fabia TDi znamená pro Tučka návrat za volant škodovky po třinácti letech. Na jízdu se vznětovým agregátem se těší. „Bude to nová zkušenost, s dieselovým motorem jsem ještě žádný závod nejel. Ale vůz slibuje pořádný zátah, a to je pro rallye dobré. Čeká nás ale hodně práce, fabia bude potřebovat určitý vývoj. Ovšem na to jsem zvyklý nejen od yarise, ale zažil jsem to například i s Nissanem Sunny. Nové auto je pokaždé nová výzva,“ doplnil Marcel Tuček.

Komentářů celkem: 4
Anonym
9. 12. 2004 20:22
0 0
Hm,další brikeťák
9. 12. 2004 21:52
0 0
Proč ten despekt Anonyme. V Německu tahle třída nepřetržitě roste a s částicovými filtry jsou zcela nebrikeťácké.
Juras - Jirka z jihu Moravy
10. 12. 2004 11:29
0 0
Jsem rád, že se Marcel objeví s tímto autem. S tím vozem ještě ukáže soupeřům co v něm je. Přeji moc úspěchů v nové sezoně. Jeho dlouholetý fanoušek.
RR
12. 12. 2004 02:08
0 0
To Anonym: Ja bych se dieselu nebal. Napriklad kitovej golf byl homologovanej jak benzin, tak diesel. Kroutak byl u dieselu nesrovnatelnej, vykon nemel protoze to nemuze nahnat otackama (Vykon = moment x uhlova rychlost tj. prakticky otacky), mensi nevyhodou byla taky vetsi hmotnost (a tedy vetsi nedotacivost) ale na motor se pak udajne nemuselo skoro celou sezonu sahat coz, jak uznas, u benzinu nehrozi...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!